Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 472 | ||||
Ders Adı İngilizce | Understanding Architecture Through Details | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlığı Detay Üzerinden Anlamak | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tasarım düşüncesi ile iyi çözülmüş detay geliştirme süreci ve uygulama arasındaki ilişkiyi tanımayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu seçmeli ders, öğrencilerin mimarlığı tasarlanmış olan detayları üzerinden okuyarak anlama becerisini hedefler. Tercüme metodolojilerine ve kavramsal bir tasarım fikrinin iyi çözülmüş bir projeye dönüşme stratejilerine odaklanmak dersin ana odağıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) belirli bir detay ile tasarım fikri arasındaki ilişkiyi araştırmak; 2) bir kavramsal tasarımın iyi çözülmüş bir projeye dönüştürülmesi için çeviri yöntemlerini ve stratejilerini okumak; 3) konumlu ve temsil edilmiş bir detayı okumak ve analiz etmek; 4) bir mimari çözümde belirli bir durum için malzeme seçimi ve kullanımını ayırt etmek; 5) malzemelerin mimari tasarım ve detay çözümlemesi üzerindeki etkisini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , June 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | FUNDA UZ |
Hafta | Konu |
1) | Dersin ve içeriğin tanıtımı: Tasarım fikri ve detayların oluşumu |
2) | Tasarım fikrinin ve detayların temsili |
3) | Malzeme, teknik ve biçimsel konular |
4) | Bir projeyi nasıl okumalıyız: Bir örnek |
5) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
6) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
7) | Atölye çalışması |
8) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
9) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
10) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
11) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
12) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
13) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme |
14) | İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme / Sonuçlar |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Weber, D.M. (1991) Beyond Bolts: Architectural Details, Construction, Meaning. Thesis M. Arch, Massachusetts Institute of Technology. Dept. of Architecture. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Girişin ardından detayın oluşumu ve mimarlığı detaylar aracılığıyla anlama yolları üzerine dört hafta boyunca genel tartışmalar yapıldıktan sonra, öğrencilerin seçilen projeleri araştırarak tasarım fikri ile tasarlanan/construct edilen detaylar arasındaki ilişkiyi incelemeleri ve bu ilişki üzerine her hafta on hafta boyunca eleştirel bir yorum yapmaları beklenmektedir. Dönemin sonunda, her öğrencinin kendi seçtiği bir projeyi sunması ve dönemde izlenen aynı metodolojiyle aynı araştırma ve yorumları yapması beklenmektedir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 14 hafta ders öncesi çalışma, 1 sunum, 1 teslim | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | hayır | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
koknarb@mef.edu.tr 514 Ofis: Burcu Serdar Köknar. Blok A, 5. Kat, 514 E-posta: koknarb@mef.edu.tr Öğrencilerin derslerin %80'ine katılmaları ve ödevlerini zamanında teslim etmeleri beklenmektedir. Üçüncü şahısların teslimleri kabul edilmemektedir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |