ARC 472 Understanding Architecture Through DetailsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 472
Ders Adı İngilizce Understanding Architecture Through Details
Ders Adı Türkçe Mimarlığı Detay Üzerinden Anlamak
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Tasarım düşüncesi ile iyi çözülmüş detay geliştirme süreci ve uygulama arasındaki ilişkiyi tanımayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu seçmeli ders, öğrencilerin mimarlığı tasarlanmış olan detayları üzerinden okuyarak anlama becerisini hedefler. Tercüme metodolojilerine ve kavramsal bir tasarım fikrinin iyi çözülmüş bir projeye dönüşme stratejilerine odaklanmak dersin ana odağıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) belirli bir detay ile tasarım fikri arasındaki ilişkiyi araştırmak;
2) bir kavramsal tasarımın iyi çözülmüş bir projeye dönüştürülmesi için çeviri yöntemlerini ve stratejilerini okumak;
3) konumlu ve temsil edilmiş bir detayı okumak ve analiz etmek;
4) bir mimari çözümde belirli bir durum için malzeme seçimi ve kullanımını ayırt etmek;
5) malzemelerin mimari tasarım ve detay çözümlemesi üzerindeki etkisini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) FUNDA UZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin ve içeriğin tanıtımı: Tasarım fikri ve detayların oluşumu
2) Tasarım fikrinin ve detayların temsili
3) Malzeme, teknik ve biçimsel konular
4) Bir projeyi nasıl okumalıyız: Bir örnek
5) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
6) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
7) Atölye çalışması
8) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
9) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
10) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
11) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
12) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
13) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme
14) İki spesifik projeyi okuma ve analiz etme / Sonuçlar
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarWeber, D.M. (1991) Beyond Bolts: Architectural Details, Construction, Meaning. Thesis M. Arch, Massachusetts Institute of Technology. Dept. of Architecture.
Öğretme TeknikleriGirişin ardından detayın oluşumu ve mimarlığı detaylar aracılığıyla anlama yolları üzerine dört hafta boyunca genel tartışmalar yapıldıktan sonra, öğrencilerin seçilen projeleri araştırarak tasarım fikri ile tasarlanan/construct edilen detaylar arasındaki ilişkiyi incelemeleri ve bu ilişki üzerine her hafta on hafta boyunca eleştirel bir yorum yapmaları beklenmektedir. Dönemin sonunda, her öğrencinin kendi seçtiği bir projeyi sunması ve dönemde izlenen aynı metodolojiyle aynı araştırma ve yorumları yapması beklenmektedir.
Ödev ve Projeler14 hafta ders öncesi çalışma, 1 sunum, 1 teslim
Laboratuvar Çalışmasıhayır
Bilgisayar Kullanımıevet
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 80
Uygulama 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi koknarb@mef.edu.tr
514
Ofis: Burcu Serdar Köknar. Blok A, 5. Kat, 514 E-posta: koknarb@mef.edu.tr Öğrencilerin derslerin %80'ine katılmaları ve ödevlerini zamanında teslim etmeleri beklenmektedir. Üçüncü şahısların teslimleri kabul edilmemektedir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5