BUS 206 Business Practice IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu BUS 206
Ders Adı İngilizce Business Practice II
Ders Adı Türkçe İş Uygulaması II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1.5 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 56 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Rekabet stratejisindeki temel kavramları anlamayı öğrenmek: endüstri analizi, strateji belirleme ve değerlendirme, strateji ve organizasyon arasındaki ilişki, rakip analizi, firma ve endüstri gelişimi ve dış değişikliklere stratejik ve organizasyonel tepkiler.
Ders Açıklaması İşletme Uygulamaları dersi ile öğrenciler stratejik işletme çıktılarının nasıl planlanıp uygulanacağına dair uygulamaya yönelik yaklaşım ve teknikleri öğrenirler. Akademik donanımlarını uygulama dünyasına nasıl aktaracaklarını anlarlar. Önemli kurumlarda üst düzey yöneticilik yapan konuk konuşmacılardan iş planlarının nasıl uygulamaya döküldüğünü öğrenirler. Dersin sonunda öğrenciler büyüme karlılığı sağlayan, başarılı ve gerçekçi iş planının nasıl planlanıp uygulandığını bilir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) işin kapsamını, kapsamını ve karmaşıklığını bununla ilgili sorunlar ve sorunlarla birlikte tanımlamak;
2) iş kararlarını çevreleyen çeşitli sorunları tahmin etmek;
3) bir şirketi yönetmeye yönelik temel işlevsel iş alanları arasındaki bağlantıyı açıklamak;
4) potansiyel iş fırsatlarını yakalamak için bir iş modeli ve destekleyici bir iş planı tanımlamak;
5) Bir iş modeli oluşturma sürecini yürütmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ALPER GİRGİN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve Vizyon Alıştırması
2) Organizasyonun Temelleri
3) Organizasyonun Temelleri
4) Kurumsal Hikaye Anlatımı: STAR Tekniği
5) İş Senaryosu Oluşturma
6) İş Senaryosu Oluşturma
7) Proje Sunumu
8) Kurumsal Profil Esasları
9) Kurumsal Profil Esasları
10) Mülakat Teknikleri
11) Mülakat Teknikleri
12) CV Hazırlama
13) LinkedIn'de Profil Oluşturma
14) Vaka Çalışması/Final Sınavı
14) Vaka Çalışması/Final Sınavı
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAlper Girgin, “First 100 days at Corporate Life” Stephen R Covey, “Seven habits of Highly Effective People”, 1989.
Öğretme TeknikleriSınıf genelinde iş uygulamaları bilgisini dersler, alıştırmalar, videolar, vakalar, tartışmalar ve konuk konuşmacılar olarak yaymak için çeşitli yöntemler kullanılacaktır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler 4-5 kişilik gruplar oluşturacak. Her grubun, varsayımsal müşterilere son üç haftanın birinde bir İş Senaryosu sunması gerekiyor. Ders sunumları en azından taslakta belirtilen unsurları içermelidir. Ancak öğrenciler notlarını etkileyeceği için ilgili malzemeleri eklemekte özgürdürler. Her öğrenci 2 bireysel görevden sorumlu olacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi girgina@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak hareket edebilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereğince mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 1 42
Ara Sınavlar 2 1 1 4
Final 2 4 1 10
Toplam İş Yükü 56
Toplam İş Yükü/25 2.2
AKTS 2