FIN 434 Company ValuationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu FIN 434
Ders Adı İngilizce Company Valuation
Ders Adı Türkçe Şirket Değerlemesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 127 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrenciler
Genel Eğitim Hedefi Şirket değerlemesine ilişkin teoriyi ve çağdaş kurumsal yaklaşımları öğrenmek ve anlamak.
Ders Açıklaması Derste her dönemin popüler finans konularından “şirket değerlemesi” kavramı üzerinde durulacaktır. Öğrenciler işletmeleri, değerleme kavramını, şirket değerleme süreçleri ile şirketin operasyonları ve faaliyetleri ile şirketin değeri arasındaki ilişkiyi, bu alandaki çağdaş uygulamaları ele alacaklardır. Ders sonucunda öğrenciler, bir işletmenin sürdürülebilir (kalıcı) olabilmesi için, özellikle şirket değeri konusunda yapması gerekenlerin ne olduğu konusunda detaylı bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler, değerlemenin anlamı ve boyutları, şirket değerleme yöntemleri, şirket değerlemesindeki kritik karar faktörleri vb. kavramların tanımı, açılımları, işletmelerin finansal yapısı ve ekonomik yaklaşımları ile ilişkisi ve etkisi ile nasıl uygulanacağı konularında bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Şirket değerlemesi bağlamında işletme faaliyetlerinin ilkelerini belirlemek
2) şirket değerlemesinde kritik karar faktörlerini tanımak, tanımlamak ve açıklamak;
3) şirket değerlemesinde temel yöntem ve teknikleri açıklamak;
4) Şirket değerlemesi, ticari faaliyetler, mali tablolar ve nakit akışları arasındaki bağlantıyı kavramak
5) Etkili bir şirket değerleme modeli oluşturmak için bilgileri ve sayısal verileri yorumlamak
6) Etkili şirket değerleme modellerinin hazırlanmasında eleştirel düşünme becerilerini tanımlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Derse Katılım
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Derse Katılım
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Derse Katılım
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih MURAT DOĞU , January 2019
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MURAT DOĞU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Değerlemeye giriş
2) Değerleme yaklaşımları
3) Finansal tabloları anlamak
4) Riskin temelleri, risksiz oranlar ve risk primi
5) Risk parametrelerinin ve finansman maliyetlerinin tahmin edilmesi
6) Kazançların ölçülmesi
7) Vize sınavı
8) Kazançlardan nakit akışlarına
9) Büyümeyi tahmin etmek
10) Terminal değeri tahmine etmek
11) İndirgenmiş nakit akışı yöntemi
12) Firma değerlemesi ve sermaye maliyeti
13) Kazanç çarpanları ve defter değeri çarpanları
14) Gelir çarpanları ve sektöre özel çarpanlar
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Aswath Damodaran, Investment Valuation, (2012), Wiley, 2. Sheridan Titman, John Martin, Valuation: The Art and Science of Corporate Investment Decision, 2013, Pearson.
Öğretme TeknikleriSınıf sunumları ve interaktif konuşmalar. Öğrenciler bağımsız olarak ve/veya takım halinde çalışırlar.
Ödev ve ProjelerUygulanabilir
Laboratuvar ÇalışmasıUygulanamaz
Bilgisayar KullanımıUygulanabilir
Diğer AktivitelerUygulanamaz
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi mdogu@doganholding.com.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1.5 91
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5