FIN 434 Company ValuationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code FIN 434
Course Title in English Company Valuation
Course Title in Turkish Şirket Değerlemesi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 120 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn and understand the theory and contemporary corporate approaches to company valuation.
Course Description This course aims to provide an understanding of company valuation. Students are expected to gain a broad understanding of business, valuation, company valuation and the interconnectedness between business and company valuation. Students will learn how to identify valuation parameters and how to attempt to manage those critical valuation factors so that they can achieve successful valuation results. We explore the meaning and dimensions of valuation, valuation parameters, risk factors for achieving successful valuation results, international valuation standards and their relation with financial structure and economics of the business, learn key success factors for effective and successful valuation results.
Course Description in Turkish Derste her dönemin popüler finans konularından “şirket değerlemesi” kavramı üzerinde durulacaktır. Öğrenciler işletmeleri, değerleme kavramını, şirket değerleme süreçleri ile şirketin operasyonları ve faaliyetleri ile şirketin değeri arasındaki ilişkiyi, bu alandaki çağdaş uygulamaları ele alacaklardır. Ders sonucunda öğrenciler, bir işletmenin sürdürülebilir (kalıcı) olabilmesi için, özellikle şirket değeri konusunda yapması gerekenlerin ne olduğu konusunda detaylı bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler, değerlemenin anlamı ve boyutları, şirket değerleme yöntemleri, şirket değerlemesindeki kritik karar faktörleri vb. kavramların tanımı, açılımları, işletmelerin finansal yapısı ve ekonomik yaklaşımları ile ilişkisi ve etkisi ile nasıl uygulanacağı konularında bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Şirket değerlemesi bağlamında işletme faaliyetlerinin ilkelerini belirlemek
2) şirket değerlemesinde kritik karar faktörlerini tanımak, tanımlamak ve açıklamak;
3) şirket değerlemesinde temel yöntem ve teknikleri açıklamak;
4) Şirket değerlemesi, ticari faaliyetler, mali tablolar ve nakit akışları arasındaki bağlantıyı kavramak
5) Etkili bir şirket değerleme modeli oluşturmak için bilgileri ve sayısal verileri yorumlamak
6) Etkili şirket değerleme modellerinin hazırlanmasında eleştirel düşünme becerilerini tanımlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MURAT DOĞU , January 2019
Course Coordinator MERVE ÖZ
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. MURAT DOĞU

Course Contents

Hafta Konu
1) Değerlemeye giriş
2) Değerleme yaklaşımları
3) Finansal tabloları anlamak
4) Riskin temelleri, risksiz oranlar ve risk primi
5) Risk parametrelerinin ve finansman maliyetlerinin tahmin edilmesi
6) Kazançların ölçülmesi
7) Vize sınavı
8) Kazançlardan nakit akışlarına
9) Büyümeyi tahmin etmek
10) Terminal değeri tahmine etmek
11) İndirgenmiş nakit akışı yöntemi
12) Firma değerlemesi ve sermaye maliyeti
13) Kazanç çarpanları ve defter değeri çarpanları
14) Gelir çarpanları ve sektöre özel çarpanlar
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended Readings1. Aswath Damodaran, Investment Valuation, (2012), Wiley, 2. Sheridan Titman, John Martin, Valuation: The Art and Science of Corporate Investment Decision, 2013, Pearson.
Teaching MethodsClass presentations and interactive conversations. Students work independently and/or in teams.
Homework and ProjectsApplicable
Laboratory WorkNot Applicable
Computer UseApplicable
Other ActivitiesNot Applicable
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration mdogu@doganholding.com.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1.5 91
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 16 2 18
Total Workload 127
Total Workload/25 5.1
ECTS 5