Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
MGMT 538 |
Ders Adı İngilizce |
Human Resources Management |
Ders Adı Türkçe |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Seçiniz |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 126 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
yoktur |
Kayıt Kısıtlamaları |
sadece YL öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Bir şirketin tüm paydaşlarının bakış açısıyla insan kaynakları yönetimi bilgisine sahip olmak, gerçek iş dünyasını ve onun insani yönünü anlamlandırmak; ve bu anlayışı daha iyi kurumsal etkililiğe ve sağlığa dönüştürmek.
|
Ders Açıklaması |
Günümüzde şirketlerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri için en önemli kaynağın insan kaynağı olduğu kabul edilmektedir. İnsan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetmek için liderler / yöneticiler, İK profesyonelleri ve çalışanlar, insanlarla ilgili faaliyetlerin yönetimi yoluyla bir organizasyonda insan sermayesinin nasıl etkin bir şekilde kullanılacağını bilmelidir. İK kavramları, araçları, teknikleri, modelleri, güncel konuları ve işe alım, eğitim & gelişim, performans yönetimi, elde tutma, çalışan bağlılığı, ücretlendirme ve iş ilişkileri gibi temel İK fonksiyonları dersin konularıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan kaynakları yönetimi alanındaki güncel araştırmaları takip edebilir, merkezi yönetim fonksiyonu olarak önemini kavrayabilmek
2) Diğer bilim alanlarının (ekonomi, psikoloji, hukuk vb.) ve paydaşların (hissedarlar, yöneticiler, çalışanlar, müşteriler, hükümet, toplum vb.) İKY uygulamalarını nasıl etkilediğini anlayabilmek
3) İK fonksiyonunun unsurlarını (işe alma, seçme, eğitim ve geliştirme vb.) bilmek ve her unsurun temel kavramlarına, terminolojisine ve süreçlerine aşina olmak
4) İKY kavram, model ve araçlarının bireysel, grup ve organizasyonel etkililik ve sağlıkta nasıl artacağını anlayabilmek
5) Potansiyel yöneticiler, İK profesyonelleri veya sadece çalışanlar olarak insan kaynakları uygulamalarının kavramsal temelini kullanabilmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği |
|
|
|
|
|
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme |
|
|
|
|
|
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik |
|
|
|
|
|
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme |
|
|
|
|
|
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı |
|
|
|
|
|
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği |
|
|
|
|
|
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme |
|
|
|
|
|
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik |
|
|
|
|
|
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği |
H |
Proje
|
2) |
Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme |
S |
Proje
|
3) |
Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik |
S |
Proje
|
4) |
Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme |
S |
Proje
|
5) |
Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı |
S |
Proje
|
6) |
Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği |
S |
Proje
|
7) |
Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme |
S |
Proje
|
8) |
Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik |
S |
Proje
|
9) |
Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
S |
Proje
|
Hazırlayan ve Tarih |
MİNE ALPTEKİN , |
Ders Koordinatörü |
BÜŞRA AYAN |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
|
2) |
Stratejik İKY, İK Metrikleri, İK Rolleri ve Yetkinlikler
|
3) |
Organizasyon Tasarımı: İş Analizi, İş Tasarımı, Organizasyon Yapısı, İK Planlama
|
4) |
Doğru İnsanları Bulma: İşe Alma
|
5) |
Ara Sınav 1 |
6) |
Performansı Artırma: Eğitim ve Geliştirme
|
7) |
Performansın Artırılması: Performans Değerlendirme
|
8) |
Performansı Artırma: Motivasyon ve Katılım |
9) |
Ara Sınav 2 |
10) |
Doğru İnsanların Elde Tutulması: Kariyer Yönetimi
|
11) |
Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Ücret ve Yan Haklar
|
12) |
Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Çalışan Ayrımı
|
13) |
Doğru İnsanları Elde Tutmak: Olumlu Çalışan İlişkileri Kurmak
|
14) |
Uluslararası / Küresel İK ve Gelecek sorunları
|
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Human Resource Management Textbook, Noe, R.A. et al, (2018).. (Ed. 11.) McGraw Hill Education, (Digital Version)
|
Öğretme Teknikleri | Videolar, okumalar, sunumlar, simülasyonlar, dersler, problem çözme etkinlikleri, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimler, araştırmalar, vaka çalışmaları, tartışmalar, sınavlar, kişisel öz değerlendirmeler, bireysel ve ekip çalışması etkinlikleri
|
Ödev ve Projeler | |
Laboratuvar Çalışması | |
Bilgisayar Kullanımı | |
Diğer Aktiviteler | |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 35 |
Final |
1 |
% 45 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|