Ekonomi ve Finans (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||
Ders Kodu | FIN 514 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Money and Banking | ||||||
Ders Adı Türkçe | Para ve Bankacılık | ||||||
Öğretim Dili | TR | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 128 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersin amacı öğrencileri parasal iktisadın temel kavramları ile tanıştırmaktır. | ||||||
Ders Açıklaması | Yaşanan küresel ve yerel krizler para teorisi ve politikasına ve finansal kesim sorunlarına dikkatleri çekti. Ayrıca, Türkiye uzun süre yüksek enflasyon, finansal istikrarsızlık ve arkasından bir bankacılık krizi yaşadı ve bunlar ülkenin potansiyel büyümesini düşürdü. Dersin ilk bölümünde faiz hadlerinin ve kurların belirlenmesinde kullanılan modeller, parasal iktisadın kurumsal ve politika yönleri aktarılmaktadır. İkinci bölümünde bankacılık sektörü, bankacılık fonksiyonu ve bankaların mali tablolarının temel özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansal piyasaların, ekonomi içerisindeki önemini anlaması 2) Para politikası, iş döngüleri ve ekonomik değişkenler arasında ilişkileri kavraması 3) Döviz piyasasının nasıl çalıştığını ve döviz kurunun önemini açıklayabilmesi 4) Uluslararası para politikalarının ve döviz kurundaki değişimin yerel para politikasını nasıl etkileyebileceğini öngörebilmesi 5) Güvenilir bir merkez bankasının faydalarını özetleyebilmesi 6) Bankacılık işlemlerini ve ilgili riskleri anlaması 7) Finansal krizlerin sebeplerini ve sonuçlarını tanımlayabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) | |||||||
2) | |||||||
3) | |||||||
4) | |||||||
5) | |||||||
6) | |||||||
7) | |||||||
8) | |||||||
9) | |||||||
10) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | S | Ödev | |
3) | H | Sınav,Ödev | |
4) | H | Sınav,Ödev | |
5) | N | ||
6) | H | Sınav,Ödev | |
7) | N | ||
8) | S | Ödev | |
9) | S | Ödev | |
10) | N |
Hazırlayan ve Tarih | HAKAN AVDAN , April 2019 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. HAKAN AVDAN |
Hafta | Konu |
1) | Finansal sistemin gözden geçirilmesi (Bölüm 2) |
2) | Finansal sistemin gözden geçirilmesi (Bölüm 2) Vaka çalışması/Ev ödevi |
3) | Para ve Faiz konusunun anlaşılması (Bölüm 4-6) |
4) | Para ve Faiz konusunun anlaşılması (Bölüm 4-6) Vaka çalışması/Ev ödevi |
5) | Bankacılık Sektörü: Yapısı ve Rekabet (Bölüm 11) |
6) | Bankacılık Sektörü. Yapısı ve Rekabet (Bölüm 11) Vaka çalışması/Ev ödevi) |
7) | Para politikasının amacı, para politikası teorisi, Merkez Bankalarının bağımsızlığı (Bölüm 14/20) |
8) | Para politikasının amacı, para politikası teorisi, Merkez Bankalarının bağımsızlığı (Bölüm 14/20) Vaka çalışması/Ev ödevi |
9) | Merkez Bankacılığı ve para politikası uygulaması: Stratejiler (Bölüm 14/17) |
10) | Merkez Bankacılığı ve para politikası uygulaması: Stratejiler (Bölüm 14/17) Vaka çalışması/Ev ödevi |
11) | Döviz piyasası (Bölüm 18) |
12) | Döviz piyasası (Bölüm 18) Vaka çalışması/Ev ödevi |
13) | Finansal Krizler: Global ve Türkiye |
14) | Finansal Krizler: Global ve Türkiye – Vaka çalışması/Ev ödevi |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Frederic S. Mishkin, The Economics of Money, Banking and Financial Markets, 11th Ed. Prentice-Hall, 2016 (zorunlu) | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf içi aktiviteler, sunumlar, grup çalışmaları. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
havdan@yahoo.com |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 6 | 5 | 2 | 42 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |