Ekonomi ve Finans (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | FIN 560 | ||||
Ders Adı İngilizce | Seminar | ||||
Ders Adı Türkçe | Seminer | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Seminer | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 238 saat | ||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | To gain familiarity in different areas of economics and finance. | ||||
Ders Açıklaması | Seminer dersinin amacı öğrencilere ekonomi ve finans alanlarındaki farklı araştırma konularını tanıtmaktır. Seminer veren kişiler akademiden ve politika yapıcı kurumlarda çalışan kişiler arasından seçilmektedir. Öğrenciler katıldıkları/izledikleri seminer sonrasında bir seminer raporu yazarak yazı yazma ve tartışma becerilerini de geliştirirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bir araştırma makalesinin araştırma sorusunu belirleyebilme; 2) bir araştırma makalesinin hipotezlerini belirleyebilme; 3) bir makalenin araştırma tasarımının ana yönlerini özetleyebilme; 4) bir araştırma makalesinin ana bulgularını özetleyebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | ||||
2) İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | ||||
3) Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | ||||
4) Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | ||||
5) Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | ||||
6) İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | ||||
7) Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | ||||
8) Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | ||||
9) İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | ||||
10) Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | S | Ödev |
2) | İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | N | |
3) | Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | S | Ödev |
4) | Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | S | Ödev |
5) | Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | S | Ödev |
6) | İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | N | |
7) | Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | N | |
8) | Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | N | |
9) | İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | N | |
10) | Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , September 2020 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Seminer |
3) | Seminer Raporu 1 |
4) | Seminer |
5) | Seminer Raporu 2 |
6) | Seminer |
7) | Seminer Raporu 3 |
8) | Seminer |
9) | Seminer Raporu 4 |
10) | Seminer |
11) | Seminer Raporu 5 |
12) | Seminer |
13) | Seminer Raporu 6 |
14) | Seminer |
15) | Seminer Raporu 7 |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Yok | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler, okuyarak, tartışarak, dinleyerek, yazarak ve sunum yaparak aktif bir şekilde derse katılırlar. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Var | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yes | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 1 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 7 | 15 | 1 | 2 | 126 | ||
Toplam İş Yükü | 238 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 9.5 | ||||||
AKTS | 10 |