LSC 525 Action ResearchMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 525
Ders Adı İngilizce Action Research
Ders Adı Türkçe Eylem Araştırması
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Alandaki eğitimcinin pratiğinde karşılaştığı eğitim ve öğretimle ilgili bir problemi belirlemesi, problemle alakalı olabilecek bileşenler hakkında literatur taraması yaparak 1) Problemi anlamaya yönelik bir araştırma deseni tasarlaması ve veri toplaması, analiz etmesi ve çıkarımlarda bulunması, 2) Probleme çözüm olacağını düşündüğü bir uygulama tasarlaması veya adapte etmesi, uygulaması, veri toplaması, analiz etmesi ve sonuçlara göre çıkarımlarda bulunmasıdır. Bu araştırmanın sonuçları tasarlanan uygulama hakkında bilgi verebileceği gibi bir sonraki adımda bir eylem planı oluşturmak için de kullanılabilir. Eğitimcilerin odaklanacağı sorunlar/alanlar herzaman duruma özgü olduğundan dolayı bireysel olabilir. Fakat sorunun belirlenmesi veya çözümü birden fazla ortak gerektirebilir dolayısı ile grup olarak çalışmakta normaldir.
Ders Açıklaması 'Eylem Araştırması' (Action Research): Öğretmen/yönetici pratiğine dayalı, gözlemlenen bir sorunun belirlenmesi, sorunun çözümü için bir eylem planı geliştirilmesi ve kanıt toplanarak kanıta dayalı sonuçlar çıkarılmasını öngören bir araştırma yöntemidir ve Amerika’da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Problemi anlamaya yönelik bir araştırma deseni tasarlamak ve veri toplamak, analiz etmek ve çıkarımlarda bulunmak.
2) Probleme çözüm olacağı düşünülen bir uygulama tasarlamak veya adapte etmek, uygulamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçlara göre çıkarımlarda bulunmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü RUKİYE DİDEM TAYLAN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZELHA TUNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Üniversitede program başlangıcı ve içeriği. Kaynak taraması için kütüphane ziyareti.
2) Genel fikir ve alan seçme konusu üzerine çalışılacak Literatür taraması. Çalışma sürecinde bireysel veya gruplar kararlaştırılacak.
3) Veri toplama yöntemleri ve araçları hakkında bilgi.
4) Veri toplama yöntemleri
5) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
6) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
7) Sunumlar
8) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
9) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
10) Verilerin analizi ve yorumlama.
11) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
12) Bireysel/Grup bazlı danışmanlık
13) Özet yazımı ve Rapor
14) Özet yazımı ve Rapor
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKitaplar: Mills, G. E. (2018). Action research: A guide for the teacher researcher. Oregon State University. Pearson: NY. Johnson, A. P. (2012). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çeviri, Yıldız Uzuner, Meltem Özten Anay). Anı Yayıncılık. Saracaloğlu, A. S., Eranıl, K. A., (Editörler).(2020). Eğitimde Eylem Araştırmaları. Nobel Yayıncılık. Bazı haftalık okumalar ayrıca BlackBoard dan paylaşılacaktır.
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5