Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | LSC 525 | ||||
Ders Adı İngilizce | Action Research | ||||
Ders Adı Türkçe | Eylem Araştırması | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Alandaki eğitimcinin pratiğinde karşılaştığı eğitim ve öğretimle ilgili bir problemi belirlemesi, problemle alakalı olabilecek bileşenler hakkında literatur taraması yaparak 1) Problemi anlamaya yönelik bir araştırma deseni tasarlaması ve veri toplaması, analiz etmesi ve çıkarımlarda bulunması, 2) Probleme çözüm olacağını düşündüğü bir uygulama tasarlaması veya adapte etmesi, uygulaması, veri toplaması, analiz etmesi ve sonuçlara göre çıkarımlarda bulunmasıdır. Bu araştırmanın sonuçları tasarlanan uygulama hakkında bilgi verebileceği gibi bir sonraki adımda bir eylem planı oluşturmak için de kullanılabilir. Eğitimcilerin odaklanacağı sorunlar/alanlar herzaman duruma özgü olduğundan dolayı bireysel olabilir. Fakat sorunun belirlenmesi veya çözümü birden fazla ortak gerektirebilir dolayısı ile grup olarak çalışmakta normaldir. | ||||
Ders Açıklaması | 'Eylem Araştırması' (Action Research): Öğretmen/yönetici pratiğine dayalı, gözlemlenen bir sorunun belirlenmesi, sorunun çözümü için bir eylem planı geliştirilmesi ve kanıt toplanarak kanıta dayalı sonuçlar çıkarılmasını öngören bir araştırma yöntemidir ve Amerika’da yaygın olarak kullanılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Problemi anlamaya yönelik bir araştırma deseni tasarlamak ve veri toplamak, analiz etmek ve çıkarımlarda bulunmak. 2) Probleme çözüm olacağı düşünülen bir uygulama tasarlamak veya adapte etmek, uygulamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçlara göre çıkarımlarda bulunmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 |
---|---|---|
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ZELHA TUNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Üniversitede program başlangıcı ve içeriği. Kaynak taraması için kütüphane ziyareti. |
2) | Genel fikir ve alan seçme konusu üzerine çalışılacak Literatür taraması. Çalışma sürecinde bireysel veya gruplar kararlaştırılacak. |
3) | Veri toplama yöntemleri ve araçları hakkında bilgi. |
4) | Veri toplama yöntemleri |
5) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
6) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
7) | Sunumlar |
8) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
9) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
10) | Verilerin analizi ve yorumlama. |
11) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
12) | Bireysel/Grup bazlı danışmanlık |
13) | Özet yazımı ve Rapor |
14) | Özet yazımı ve Rapor |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kitaplar: Mills, G. E. (2018). Action research: A guide for the teacher researcher. Oregon State University. Pearson: NY. Johnson, A. P. (2012). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çeviri, Yıldız Uzuner, Meltem Özten Anay). Anı Yayıncılık. Saracaloğlu, A. S., Eranıl, K. A., (Editörler).(2020). Eğitimde Eylem Araştırmaları. Nobel Yayıncılık. Bazı haftalık okumalar ayrıca BlackBoard dan paylaşılacaktır. | ||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Classroom | ||||||
Ödev ve Projeler | - | ||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | ||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |