LSC 522 Social DevelopmentMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 522
Ders Adı İngilizce Social Development
Ders Adı Türkçe Sosyal Gelişim
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Lisans düzeyinde gelişim psikolojisi bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece yüksek lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Sosyal gelişim konusundaki farlı teorik konular ve yöntemsel tartışmaları anlamak
Ders Açıklaması Bu ders, LSC programındaki yüksek lisans öğrencilerinin, sosyal gelişim alanındaki teorileri ve araştırma bulgularını derinlemesine analiz ederek kendi araştırmalarını geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersi alan öğrenciler, aile, kimlik ve kültürün etkileşimli etkileri ile birlikte çocukların ve ergenlerin sosyal, ahlaki ve duygusal gelişimini değerlendirebilir hale gelecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Araştırma önerisi yazmayı öğretmek
2) Çocuklukta ve ergenlikte kimlik gelişimini anlar
3) Çocuklukta ve ergenlikte (3-18 yaş) sosyal ve ahlaki bilgileri gelişimini açıklayabilir ve sosyal dünyadaki belirsizliklerin nasıl yönettikleri konusundaki anlayış geliştirir
4) Gelişimsel ve kültürel çerçeveleri kullanarak çocukları ve ergenleri dinleme ve onlarla konuşma yeteneğini geliştirir
5) Kuramsal bilgiyi çocukların ve gençlerin eğitimi, ahlaki gelişimlerini ve sosyal dünyaya katılımını kolaylaştıracak uygulamalara çevirir
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders izlencesinin tanıtılması ve Okul Çocuklarında Sosyal Gelişim
2) Bronfenbrenner’in Ekolojik Sistem Teorisi
3) Ergenlikte Sosyal Gelişim
4) Kimlik Gelişimi
5) Ebeveynlik Tarzları
6) 21. Yüzyılda Gelişim Psikolojisi
7) Beliren Yetişkinlik
8) Yetişkinlik ve Orta Yaş
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAydın, Ç., Göksun, T., Küntay, A. C., & Tahiroğlu, D. (2016). Giriş-aklın çocuk hali: zihin gelişimi araştırmaları.
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5