School/Faculty/Institute |
Graduate School of Social Sciences |
Course Code |
MKTG 554 |
Course Title in English |
Consumer Behavior |
Course Title in Turkish |
Tüketici Davranışı |
Language of Instruction |
TR |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Seçiniz |
Semester |
|
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
125 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
None |
Overall Educational Objective |
|
Course Description |
The study of consumer behavior is one of the essentials in marketing. As a discipline that has deep roots in psychology, marketing has a rich literature and research agenda regarding consumer behavior. Consumer behavior can be considered the most interesting, exciting, and vivid field of research in marketing science. In this context, the purpose of this course is to provide students a solid understanding of the consumer perspective, which encompasses the study of people in the marketplace and their product preferences that are part of their identities. |
Course Description in Turkish |
Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak
2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek
3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
1) |
|
|
|
2) |
|
|
|
3) |
|
|
|
4) |
|
|
|
5) |
|
|
|
6) |
|
|
|
7) |
|
|
|
8) |
|
|
|
9) |
|
|
|
10) |
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
10) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
CEYHAN MUTLU |
Semester |
|
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Tüketici İyi Oluşu |
3) |
Algı |
4) |
Öğrenme ve Hafıza |
5) |
Öğrenme ve Hafıza |
6) |
Motivasyon ve Etki |
7) |
Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden
|
8) |
Konu sunumu |
9) |
Kişilik, Yaşam Tarzları ve Değerler
|
10) |
Tutumlar ve İkna
|
11) |
Karar Verme |
12) |
Satın Alma, Kullanma ve Atma |
13) |
Gruplar ve Sosyal Medya
|
14) |
Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları
Kültür ve Alt Kültürler |
15) |
Final Proje Dönemi |
16) |
Final Proje Dönemi |