Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||
Ders Kodu | LSC 527 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Flipped Learning in Education | ||||||
Ders Adı Türkçe | Ters Yüz Öğretim Metodu | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||
Dönem | Yaz Okulu | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Flipped Learning 3.0 Sertifikasyon Kurs Seviyesi - I'i tamamlayın | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisansüstü Öğrenciler | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bu dersin genel eğitim amacı, öğrencilerin ters çevrilmiş bir dersi nasıl planlayacaklarını, öğreteceklerini ve değerlendireceklerini öğrenmeleridir. | ||||||
Ders Açıklaması | Tersyüz öğrenim hareketi dünyayı sarıyor. Tutkulu eğitimciler modeli kucakladı ve 10 yıldır uygulamaktalar. Tersyüz öğrenim büyük potansiyel ve başarı gösterdi ama birkaç uçurumla da yüzleşildi. Kötü pratik, uygun olmayan teknoloji, ve zayıf uygulama ile Tersyüz Öğrenim’in sekteye uğratılabileceği sayısız hata söz konusu. Bu amaçla, derslerinizi etkili şekilde tersyüz etmeniz ve değerlendirmeniz için ihtiyaç duyacağınız bilgileri size sunacak bu ders tasarlandı. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) tersyüz öğrenimi tanımlamak 2) tersyüz öğrenimin bir metastrateji olduğu fikri üzerine yorum yapmak 3) Tersyüz öğrenim terminolojisini doğru anlamak ve kullanmak 4) Etkili bir tersyüz video oluşturmak 5) Bir tersyüz öğrenim dersi tasarlamak 6) Bir tersyüz öğrenim dersi vermek 7) Tersyüz öğrenimin etkinliğini değerlendirin |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | |||||||
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | |||||||
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | |||||||
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | |||||||
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | |||||||
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | |||||||
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | |||||||
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | N | Ödev |
2) | Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | N | Ödev |
3) | Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | N | Ödev |
4) | K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | N | Ödev |
5) | Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | N | Ödev |
6) | Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | N | Ödev |
7) | Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | N | Ödev |
8) | Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | N | Ödev |
9) | Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. | N | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | MUSTAFA ÖZCAN |
Dönem | Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. CAROLINE KURBAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse Hoşgeldiniz - Gösteri Dersi |
2) | Neden Flip? |
3) | Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Teori |
4) | Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Uygulama |
5) | Videolar - Teori |
6) | Videolar - Uygulama |
7) | Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Teori |
8) | Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Uygulama |
9) | Grup Alanında Aktif Öğrenim - Teori |
10) | Grup Alanında Aktif Öğrenim - Uygulama |
11) | Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Teori |
12) | Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Uygulama |
13) | Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek |
14) | Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Flipped Learning 3.0 Certification Course Level - I | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Classroom | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ters yüz öğrenme ders planı geliştirme, video oluşturma, ters yüz edilmiş sınıfta ders verme | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Video oluşturma ve yükleme | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |