Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | |||||
Course Code | LSC 514 | |||||
Course Title in English | Systems Thinking in Education | |||||
Course Title in Turkish | System Thinking in Education | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture,Project | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Graduate Students Only | |||||
Overall Educational Objective | The students will be able to adapt and use systems thinking approach in their classes. By using Systems Thinking habits and tools in design and implementation of lesson plans they will be able to visualize thinking. In this way, they will be able to support thier students develop critical thinking skills, see the whole, web of relations and behaviours these relations cause. | |||||
Course Description | This course will provide an introduction to systems thinking in education. During the course, participants will: ● Develop knowledge and skills in the use of systems thinking concepts and tools. ● Experience, practice, and discuss interactive, inquiry-based instructional strategies.Use systems thinking tools to analyze complex issues and identify high-leverage interventions. ● Develop and share a plan of application relevant to their work. | |||||
Course Description in Turkish | Bu derste sistem düşüncesinin eğitim uygulamalarına giriş yapılacaktır. Ders boyunca öğrenciler; ● Sistem Düşüncesi kavram ve araçlarının kullanımı konusunda bilgi ve beceri geliştirecekler. ● Etkileşimli, sorgulama temelli öğretim geliştirme stratejilerini deneyimleyecek, uygulayacak ve tartışacaklar. ● Sistem düşüncesi araçlarını karmaşık sorunların çözümlenmesinde ve etkili çözümlerin belirlenmesinde kullanacaklar. ● Kendi alanlarına uygun bir ders planı geliştirecek ve uygulayacaklar |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Planlama: Öğretmen mevcut dersi veya ünite planını, desteksiz, öğretim programlarına, standartlara ve öğrencilerin gereksinimlerine göre uyarlayabilir 2) Öğretim: Öğretmen Sistem Düşüncesi kavramlarını ve araçlarını kullanarak, dışarıdan destek almadan, ders verebilir. 3) Sistem Düşünürü Alışkanlıkları: Öğretmen sık sık sistem düşünürü alışkanlıklarından söz eder ve öğrencilerin, hangi öğrenme hedefi ile hangi alışkanlığın ilişkili olduğunu bulmalarına yardım eder. 4) Sistem Düşüncesi Araçları: Öğretmen ders sırasında sistem düşüncesi aracçlarını kullanırken hem rehber ve katılımcı hem de öğrencilerin bağımsız çalıştığı yaklaşımlardan yararlanır. 5) Aktarma: Öğretmen farklı türden bir sistemdeki benzer çalışma ile karşılaştırma yaparak öğrencilerin bir sistemin çalışması ile ilgili bilgiyi diğer bir alana aktarmalarını sağlar 6) Öğrenci Çalışmalarından Örnekler: Öğretmen öğrencilerin sistem düşüncesi becerilerini gösteren çalışmalarını sunabilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) | ||||||
2) | ||||||
3) | ||||||
4) | ||||||
5) | ||||||
6) | ||||||
7) | ||||||
8) | ||||||
9) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | MUSTAFA ÖZCAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. HASRET NUHOGLU |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, Sistem Düşüncesine Giriş |
2) | Sistem, Sistem Düşünürü, Buz Dağı |
3) | Zaman Boyunca Davranış Grafikleri |
4) | Stok ve Akış Diyagramları |
5) | Nedensel Döngü Diyagramları |
6) | Çıkarım Merdiveni |
7) | Dünya İklimi Benzetimi, Dünya Enerjisi Benzetimi |
8) | Öykü Çözümleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları |
9) | Öykü Hazırlama, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları |
10) | Birlikte Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları |
11) | Basit Sayısal Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları |
12) | Basit Sayısal Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları |
13) | Proje Hazırlık |
14) | Proje Sunum |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Zorunlu kitap: ● Göktepe, E. (2021). Eğitimde Sistem Düşüncesine Giriş. Sistem Düşüncesi Derneği. Önerilen okuma metinleri (makaleler – okuma sırasına göre): ● Wolstenholme, E.F. (1997), “System dynamics in the elevator (SD1163)”, e‐mail communication: system‐dynamics@world.std.com. (Türkçe çevirisi var: Asansörde Sistem Dinamikleri Tanımı) ● Richmond, B. (1991) Systems Thinking. Four Key Questions. Watkinsville, GA: High Performance Systems. (Türkçe çevirisi var: Sistem Düşüncesi 4 Anahtar soru”) ● Feriver, Sebnem & Olgan, Refika & Teksöz, Gaye & Barth, Matthias. (2019). Systems Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts from Turkey and Germany. Sustainability. 11. 1478. 10.3390/su11051478. ● Nuhoğlu, H. (2014). Güncel sosyobilimsel konulara yönelik sistem dinamiği temelli kurulan öğrenci modellerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(5), 1957-1975. ● Meadows, D. 1999. Leverage Points: Places to Intervene in a System. Hartland, VT: Sustainability Institute. (Türkçe çevirisi var: Bir Sistemin Müdahale Yerleri) ● Forrester J (1994) ‘Learning through System Dynamics as Preparation for the 21st Century’, paper presented in: Systems Thinking and Dynamic Modeling Conference for K-12 Education, Concord, Mass ● Meadows, D. (2002). Dancing with Systems. Systems Thinker, 13, 2-6. (Türkçe çevirisi var: Sistemlerle Dans) ● Waters Foundation. (2010). The Impact of the Systems Thinking in Schools Project: 20 Years of Research, Development and Dissemination. White Paper. Pittsburgh, PA: Waters Foundation. Önerilen kitaplar (öncelik sırasına göre): ● Senge P., Cambron-MCCabe, N., Lucas, T., Smith, B., Dutton, J. Ve Kleiner, A., 2012, Schools That Learn a Fifth Discipline, Çeviri Ed: Münevver Çetin, 2014, Öğrenen Okullar, Nobel yayın, Ankara. ● Meadows, Donella H. (2009). Thinking in systems : a primer. London ; Sterling, VA :Earthscan, ● Richmond, B. (2004). An Introduction to Systems Thinking: STELLA Software. In An Introduction to Systems Thinking. iseesystems, inc. ● Fisher, D., & isee systems (Firm). (2011). Modeling dynamic systems: Lessons for a first course. Lebanon, N.H.: Isee systems. ● Fisher, D. M. (2013). Lessons in mathematics: A dynamic approach with applications across the sciences. Lebanon, NH: ISEE Systems. ● Senge, P., (1990). The Fifth Discipline: The Art And Practice Of The Learning Organization. Random House, London. Çeviri: Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması, 2011, Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan, 16. baskı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom will be used in lessons. Students will actively take part in individual and group work. | ||||||||||||
Homework and Projects | - | ||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||
Computer Use | - | ||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozcanm@mef.edu.tr Katılım: Beklentimiz, zamanında ve her sınıf için hazırlıklı olmanızdır. Tüm ders programlarına devam bekleniyor. Tıpkı herhangi bir profesyonelin yaptığı gibi, acil bir durumda veya başka özel durumlarda, herhangi bir nedenle sınıfta bulunmayacaksanız lütfen eğitmenle iletişime geçin. Genel olarak, birden fazla dersin kaçırılması aşırı olarak kabul edilir ve ders için daha düşük bir notla sonuçlanır (yani, bir harf notu düşmesi gibi). Derse katılım Öğrencilerden beklenenler: ● Derse hazırlıklı olmak (tüm okuma ve yazma ödevlerini önceden yapmak, gerekli tüm materyalleri sınıfa getirmek vb.) ● Derse zamanında gelmek. ● Öğretim veya araştırma amaçlarına yardımcı olmak gibi sınıf içi ödevleri gerekli durumlarda grupça tamamlamak. ● Faaliyetlere yansıtıcı ve profesyonel bir şekilde katılmak Geç ödevler Önceki dersin ödevi sonraki dersin başında değerlendirilmektedir. Değerlendirmeye girmeyen ödevler toplam değerlendirme puanından, her okuma ödevi için 2, yazma ödevi için 5 puan düşülür. Sadece hafifletici koşullar söz konusu olduğunda, takdiri uygun görüldüğü takdirde yeniden değerlendirme yapılabilir. Bilgisayar sorunlarının hafifletici koşullar olarak kabul edilmeyeceğinden emin olun, bu nedenle bilgisayar probleminden kaynaklanan zaman sıkıntısını önlemek için ödevleri mümkün olduğu kadar erken tamamlamak en iyisidir. Standart Yazma Notlar verilirken fikirlerin kalitesi ve sunumunuz dikkate alınacaktır. Bir öğretmen olarak, kolayca okunan, iyi düzenlenmiş, açıkça anlaşılan, gramer olarak doğru olan ve yazım hatası içermeyen yazılı belgeler üretmeniz beklenir. Akademik dürüstlük Bir öğrenci olarak, akademik çalışmalara devam ederken dürüst olmak ve kendinizi etik bir şekilde yürütmek sorumluluğuna sahipsiniz. Akademik bütünlüğü ihlal etmekle suçlanmanız durumunda, öğrenci haklarını korumak için gerekli işlem hükümlerini içeren usul güvenceleri tasarlanmıştır. Bu durumda, akademik bütünlük ihlali yaparsanız, puanınız “sıfır” olacaktır, dersten başarısız olacaksınız.Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |