HUK 207 Milletlerarası Hukuk IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 207
Ders Adı İngilizce Public International Law I
Ders Adı Türkçe Milletlerarası Hukuk I
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 60 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Hukuka Giriş, Anayasa Hukuku, Genel Kamu Hukuku
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca 3. Dönem ve üstü lisans öğrencilerinin derse kayıt yaptırabilirler.
Genel Eğitim Hedefi Bu ders, öğrencilerin uluslararası hukuk kavramlarına ilişkin bilgileri edinip özümsemelerini, uluslararası toplum arasındaki ilişkileri yöneten kural ve ilkeleri anlamaları ve günlük haberleri okurken dahi uluslararası toplumu ilgilendiren konularda karşılaşılan sorunların uluslararası hukukun hangi kurallarıyla ele alınacağı ve çözümleneceğine ilişkin bir anlayış geliştirmelerini hedeflemektedir. Dersin amacı öğrencilerin hukuki çıkarım yeteneklerini geliştirmek ve dünyada gerçekleşen olaylarla uluslararası hukuk kurallarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Ders Açıklaması Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemeyi sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, kaynaklar ve kişiler, ülke ve yetkidir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uluslararası hukukun kavramlarını somut olgulara uygular.
2) Uluslararası hukukun niteliğini kavrar ve uluslararası kamu düzenine ilişkin evrensel bir anlayış geliştirir.
3) Uluslararası hukukun kişilerini tanımlar.
4) Uluslararası bir uyuşmazlığa uygulanacak kaynakları tespit eder.
5) Uluslararası hukukun iç hukuka etkilerini ve iç hukuktaki yerini değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Sınav
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Sınav
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Sınav
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Sınav
Hazırlayan ve Tarih BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Ders Koordinatörü BİLGE ERSON ASAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı
2) Uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, tanımı ve kavramsal çerçeve
3) Uluslararası toplumun ve uluslararası hukuk sisteminin yapısı
4) Uluslararası hukukun kaynakları
5) Uluslararası hukukun kaynakları
6) Uluslararası antlaşmalar hukuku
7) Uluslararası antlaşmalar hukuku
8) Uluslararası hukuk-iç hukuk ilişkileri
9) Uluslararası hukuk kişileri
10) Uluslararası hukuk kişileri
11) Uluslararası hukukta tanıma
12) Uluslararası hukukta ülke ve egemenlik
13) Uluslararası hukukta yetki ve yargı bağışıklığı
14) Uluslararası hukukta yetki ve yargı bağışıklığı
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar- Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., son bası. - Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk I, Seçkin Yay., son bası. - Yusuf Aksar, Temel Metinler ve Davalarla Uluslararası Hukuk, Seçkin Yay., son bası. - Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi, son bası. İngilizce yardımcı kaynaklar: - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, son bası. - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, son bası. - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, son bası. - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, son bası. - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford University Press, son bası. (Öğretim üyesi tarafından ayrıca haftalık konulara göre uluslararası antlaşmalar ve makaleler sisteme yüklenecektir. Bu materyallerin dersten önce okunması ve derste hazır bulundurulması beklenmektedir.)
Öğretme TeknikleriDers ve flipped classroom.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ersonb@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2