ARC 465 Principles of Conservation and RestorationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 465
Ders Adı İngilizce Principles of Conservation and Restoration
Ders Adı Türkçe Koruma ve Restorasyon İlkeleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders, koruma ve restorasyon kavramlarının 21. yüzyıldaki anlamını çeşitli ilkeler, terminolojiler ve çağdaş durum ile yapılacak karşılaştırmalarla irdeler. Koruma ve tasarım ekseninde denenmiş ve yaşanmış örneklemeler, dersin farkındalık aksını ve omurgasını oluşturur. Tarihsel yapıların belgelenmesi için gerekli araçların ve tarihsel mirasa yaklaşımda uluslararası tüzük ve standartların tanıtılması ile mimarlık öğrencilerine koruma ve restorasyon kavramlarının teknik ve düzenleyici katmanları aktarılır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Korumanın genel yönlerini tanımak
2) Anket ve belgeleme üzerine temel ve ileri düzey teknikleri anlamak
3) Koruma ve restorasyonla ilgili temel terminolojiyi kullanmak ve bu edinilen bilgiyi yasal çerçevede yorumlamak
4) Mimarlık tarihi boyunca mirasın farklı ölçeklerinde koruma ve restorasyon ilkelerini analiz etmek
5) Çağdaş koruma vakalarına eleştirel bir yaklaşım sergilemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , May 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. EMİNE BURÇİN ALTINSAY ÖZGÜNER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş, koruma için temel ilkeler
2) Koruma Tarihi ve Koruma Terminolojisi
3) Kapadokya (Belgeleme ve Yeni Topografyalar)
4) Perge (Tarihi Temsil ve Peyzaj)
5) Bellek (Arşiv, Görsel Bellek, Sözlü Tarih ve Belgeleme)
6) Sürdürülebilirlik (Neyi/Neden koruyoruz?)
7) Koruma Resmi Aktörleri
8) Kent Dokusunda Koruma
9) Korumanın Çağdaş Örnekleri
10) Korumanın Tipik Olmayan Ölçekleri (Koruma ve Arkeoloji, Nesne Restorasyonu)
11) Vize Projesi İlk Taslakları
12) Mahalle ve Koruma
13) Yerel Hafıza, Materyaller
14) Pozitif Negatif
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okuma: Pedrosa, Adriano, and Hoffmann, Jens, editors. İsimsiz (12. İstanbul Bienali), 2011 - İstanbul'u Hatırlamak / Untitled (12th Istanbul Biennial), 2011 - Remembering Istanbul. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı, 2011 Ahunbay, Zeynep. Tarihi çevre koruma ve restorasyon. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1999. Altınoluk, Ülkü. Binaların yeniden kullanımı. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1998. Bahrani, Zainab, Zeynep Çelik, and Edhem Eldem, editors. Scramble for the Past: A Story of Archaeology in the Ottoman Empire, 1753-1914. Salt, 2011. Çelik, Zeynep. The Remaking of Istanbul: Portrait of an Ottoman City in the Nineteenth Century. University of California Press, 1993. Koolhaas, Rem. Preservation is Overtaking Us (J. Carver, Ed.). New York, GSAPP Books, 2014, https://www.arch.columbia.edu/books/reader/6-preservation-is-overtaking-us#reader-anc
Öğretme TeknikleriBu ders, mimari koruma ve restorasyonun örnek vakalarına odaklanan derslerle işlenecektir. Alanlarında tanınan konuk konuşmacılar, mimarlık, koruma ve restorasyon alanlarında dersin içeriğine katkı sağlayacaklardır; bu nedenle öğrenci katılımı ve tartışmalar teşvik edilir.
Ödev ve ProjelerÖdevler, okumalar, mini sınavlar
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aslanse@mef.edu.tr

Ofis: Sevim Aslan E-posta: aslanse@mef.edu.tr Öğrenci katılımı ders için oldukça önemlidir. Final ödevinin teslim edilmesi, final notu için kritik bir unsurdur. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 12 1 1 1 36
Final 2 0 10 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5