ARC 465 Principles of Conservation and RestorationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 465
Course Title in English Principles of Conservation and Restoration
Course Title in Turkish Koruma ve Restorasyon İlkeleri
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the conservation and restoration principles, focusing on, but not restricted to the subject of architecture; to learn the basic terms and concepts on history and the theory of conservation, to understand the relation between heritage and design through contemporary discussions on conservation.
Course Description This course scrutinizes the 21st century meaning of conservation and restoration through comparisons among various principles, terminology and contemporary cases. Real life examples within the scope of conservation and design forms the backbone of the course. Introduction of the necessary tools for the documentation of historical structures and international charters and standards in approaching the historical heritage will familiarize architecture students with the technical and regulatory layers of conservation and restoration concepts.
Course Description in Turkish Bu ders, koruma ve restorasyon kavramlarının 21. yüzyıldaki anlamını çeşitli ilkeler, terminolojiler ve çağdaş durum ile yapılacak karşılaştırmalarla irdeler. Koruma ve tasarım ekseninde denenmiş ve yaşanmış örneklemeler, dersin farkındalık aksını ve omurgasını oluşturur. Tarihsel yapıların belgelenmesi için gerekli araçların ve tarihsel mirasa yaklaşımda uluslararası tüzük ve standartların tanıtılması ile mimarlık öğrencilerine koruma ve restorasyon kavramlarının teknik ve düzenleyici katmanları aktarılır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SEVİM ASLAN , May 2022
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. EMİNE BURÇİN ALTINSAY ÖZGÜNER

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: Pedrosa, Adriano, and Hoffmann, Jens, editors. İsimsiz (12. İstanbul Bienali), 2011 - İstanbul'u Hatırlamak / Untitled (12th Istanbul Biennial), 2011 - Remembering Istanbul. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı, 2011 Ahunbay, Zeynep. Tarihi çevre koruma ve restorasyon. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1999. Altınoluk, Ülkü. Binaların yeniden kullanımı. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1998. Bahrani, Zainab, Zeynep Çelik, and Edhem Eldem, editors. Scramble for the Past: A Story of Archaeology in the Ottoman Empire, 1753-1914. Salt, 2011. Çelik, Zeynep. The Remaking of Istanbul: Portrait of an Ottoman City in the Nineteenth Century. University of California Press, 1993. Koolhaas, Rem. Preservation is Overtaking Us (J. Carver, Ed.). New York, GSAPP Books, 2014, https://www.arch.columbia.edu/books/reader/6-preservation-is-overtaking-us#reader-anc
Teaching MethodsThis course will be based on lectures focusing on exemplar cases of architectural conservation and restoration. Guest lecturers, who are recognized in their fields of architecture, conservation and restoration, will be contributing to the course; thus student participation and discussion to the course will be encouraged.
Homework and Projectsassignments, readings, quizzes
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 25
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration aslanse@mef.edu.tr

Office: Sevim Aslan Email: aslanse@mef.edu.tr Student participation will be essential for the course. Submitting the final assignment is a crucial element in the final grade. Late submissions will not be accepted. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 12 1 1 1 36
Final 2 0 10 20
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5