Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 465 | ||||
Ders Adı İngilizce | Principles of Conservation and Restoration | ||||
Ders Adı Türkçe | Koruma ve Restorasyon İlkeleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, koruma ve restorasyon kavramlarının 21. yüzyıldaki anlamını çeşitli ilkeler, terminolojiler ve çağdaş durum ile yapılacak karşılaştırmalarla irdeler. Koruma ve tasarım ekseninde denenmiş ve yaşanmış örneklemeler, dersin farkındalık aksını ve omurgasını oluşturur. Tarihsel yapıların belgelenmesi için gerekli araçların ve tarihsel mirasa yaklaşımda uluslararası tüzük ve standartların tanıtılması ile mimarlık öğrencilerine koruma ve restorasyon kavramlarının teknik ve düzenleyici katmanları aktarılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Korumanın genel yönlerini tanımak 2) Anket ve belgeleme üzerine temel ve ileri düzey teknikleri anlamak 3) Koruma ve restorasyonla ilgili temel terminolojiyi kullanmak ve bu edinilen bilgiyi yasal çerçevede yorumlamak 4) Mimarlık tarihi boyunca mirasın farklı ölçeklerinde koruma ve restorasyon ilkelerini analiz etmek 5) Çağdaş koruma vakalarına eleştirel bir yaklaşım sergilemek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih | , May 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EMİNE BURÇİN ALTINSAY ÖZGÜNER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, koruma için temel ilkeler |
2) | Koruma Tarihi ve Koruma Terminolojisi |
3) | Kapadokya (Belgeleme ve Yeni Topografyalar) |
4) | Perge (Tarihi Temsil ve Peyzaj) |
5) | Bellek (Arşiv, Görsel Bellek, Sözlü Tarih ve Belgeleme) |
6) | Sürdürülebilirlik (Neyi/Neden koruyoruz?) |
7) | Koruma Resmi Aktörleri |
8) | Kent Dokusunda Koruma |
9) | Korumanın Çağdaş Örnekleri |
10) | Korumanın Tipik Olmayan Ölçekleri (Koruma ve Arkeoloji, Nesne Restorasyonu) |
11) | Vize Projesi İlk Taslakları |
12) | Mahalle ve Koruma |
13) | Yerel Hafıza, Materyaller |
14) | Pozitif Negatif |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Pedrosa, Adriano, and Hoffmann, Jens, editors. İsimsiz (12. İstanbul Bienali), 2011 - İstanbul'u Hatırlamak / Untitled (12th Istanbul Biennial), 2011 - Remembering Istanbul. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı, 2011 Ahunbay, Zeynep. Tarihi çevre koruma ve restorasyon. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1999. Altınoluk, Ülkü. Binaların yeniden kullanımı. İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1998. Bahrani, Zainab, Zeynep Çelik, and Edhem Eldem, editors. Scramble for the Past: A Story of Archaeology in the Ottoman Empire, 1753-1914. Salt, 2011. Çelik, Zeynep. The Remaking of Istanbul: Portrait of an Ottoman City in the Nineteenth Century. University of California Press, 1993. Koolhaas, Rem. Preservation is Overtaking Us (J. Carver, Ed.). New York, GSAPP Books, 2014, https://www.arch.columbia.edu/books/reader/6-preservation-is-overtaking-us#reader-anc | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, mimari koruma ve restorasyonun örnek vakalarına odaklanan derslerle işlenecektir. Alanlarında tanınan konuk konuşmacılar, mimarlık, koruma ve restorasyon alanlarında dersin içeriğine katkı sağlayacaklardır; bu nedenle öğrenci katılımı ve tartışmalar teşvik edilir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler, okumalar, mini sınavlar | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aslanse@mef.edu.tr Ofis: Sevim Aslan E-posta: aslanse@mef.edu.tr Öğrenci katılımı ders için oldukça önemlidir. Final ödevinin teslim edilmesi, final notu için kritik bir unsurdur. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 12 | 1 | 1 | 1 | 36 | ||
Final | 2 | 0 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |