İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 321 | ||||
Ders Adı İngilizce | Communication in Interior Design | ||||
Ders Adı Türkçe | İç Mekan Tasarımında İletişim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
FADA 211 - Digital Communication I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sunum çıktılarını ve görsel iletişim tekniklerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Mevcut görselleştirme araçlarını, donanım ve yazılımlarını inceleyerek başlar. Tasarımcının fikirlerini karşı tarafa anlatabilme sürecinde en çok faydası olan dijital maket/görselleştirme yönteminin öneminden bahseder. Bu yöntemlerin nasıl daha iyi sonuç vereceğini tecrübe ederek araştırır. Mimari ve içmekan görselleştirmelerini daha iyi hale getirme yollarından bahseder. Post production sürecinde projeye katkı sağlayan pratik ipuçlarını verir. Projenin karşı tarafa sunulması aşamasında kompozisyonun, proporsiyonun, dolu/boş ilişkilerinin önemini vurgular. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sunum tekniklerini anlamak; 2) Photoshop'ta post prodüksiyon araçlarını kullanmak; 3) görsel iletişimin önemini takdir etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | H | Homework |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | Homework |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | H | Laboratuvar |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | Laboratuvar |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | N | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | Homework |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | Derse Katılım |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | Derse Katılım |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Homework |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Homework |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. HASAN GÖKBORA |
Hafta | Konu |
1) | MERHABA: Tanışma. Geleneksel/dijital görselleştirme araçları ve popüler yazılımlar hakkında sohbet. Yeni render motorları “Corona vs Vray”. Karşılaşılan konuların derlemesi. Temel materyaller. |
2) | ISINMA 1: Projenin konusuna göre eskiz çalışmalarına başlanması. Projenin yeri, çevreyle ilişkisi, doğal ışığın yönü ve eskizler üzerinde çalışılarak diğer fiziksel faktörler hakkında araştırma yapılması. |
3) | ISINMA 2: Projenin yakın ortamla katı modele aktarılması. ClayRender hakkında eskiz çalışması. Kalem çizimi, kömür. |
4) | MOOD&CONCEPT: Konsept panosu hazırlamak için farklı yöntemleri analiz etmek. Farklı fikirler öğrenmek için bazı moodboard örneklerine bakmak. Yeterli ve yetersiz panoları ve müşteri brifinglerini analiz etmek. Tasarım kararlarını belirlemenin önemi. |
5) | ArcTAN 1: Dijital ortamda bazı malzemelerin oluşturulması. Ahşap, cam, metal ve beton gibi en çok kullanılan mimari malzemelerin oluşturulması) Vray |
6) | ArcMAT 2: Dijital ortamda bazı materyaller oluşturma. Özel materyaller kullanarak gerçekçi bir şekilde modellerin haritalanması. Haritalanan materyalin kusursuz hale getirilmesi. Bump map, reflection map ve displace map mantığını arama. Brightness ve reflection değerlerine müdahale. |
7) | WORKSHOP: Konuk illüstratör. TRADIGITAL 1: Gelenekselden dijitale. Tasarım sorunlarına yaklaşım, bir konsept oluşturmaya katkıda bulunmak için 3 haftalık süreç. 1. Proje fikrine bağlı olarak somut / soyut, eski / yeni, figüratif, tasarım, iç mekan görselleri toplamak. (dergilerden, gazetelerden, kumaşlardan ve dijitalden alınan çıktılardan vb.) Bu yapboz parçalarıyla bazı kompozisyonlar deneyerek yeni kolajlar oluşturmak. |
8) | TRADIGITAL 2: Oluşturulan kolajın üzerine eskiz kağıdı koyarak farklı tekniklerle eskiz çalışmaları. (Suluboya, marker, lavi, rapido, kömür) |
9) | TRADIGITAL 3: Bu eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması. Dijital ortamdaki görsellerin iyileştirilmesi. Sunumda kullanılabilecek bir materyale infografik öğelerin eklenmesi. |
10) | YENİDEN YORUMLAMA 1: Seçilecek mevcut duruma göre mekanın yeniden yorumlanması. Eskiz çalışmaları. |
11) | YENİDEN YORUMLAMA 2: Önceki derste çizilen eskiz çalışmalarının aktarılması, modellenmesi ve render edilmesi. |
12) | PRO-İPUÇLARI: Proje kursuna bağlı olarak tasarlanan mekanlarda görselleştirme ipuçları. VR 360 Render. Işık düzenleri, kamera düzenleri, etkili çerçeveleme. (Render Ödevi) |
13) | POST-PRODÜKSİYON: İşlenmiş görüntüler üzerinde post prodüksiyon çalışmaları. Photoshop yazılımını kullanarak ham renderları iyileştirme. Render elemanlarına bakma. |
14) | SON Ayarlama: Görüntüyü sunuma hazır hale getirme. Render üzerine dijital boyama. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Betty Edwards (2004). Color – A course in mastering the art of mixing colors. Alex Roman (2013). The Third & The Seventh: From Bits to the Lens. Jose M. Parramon (1991). Human Figure / Human Anatomy. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 final projesi, 1 ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Araştırma çalışması, video gösterimi | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
bilgenbu@mef.edu.tr - Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %80'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 3 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |