ITC 560 SeminarMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Teknolojileri (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilişim Teknolojileri (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code ITC 560
Course Title in English Seminar
Course Title in Turkish Seminar
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 185 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Pass / Fail
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Graduate Students
Overall Educational Objective Be able to formulate research and know the overall research process.
Course Description The aim of this course is to provide the students with a conceptual framework of the research process.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı, öğrencilere araştırma sürecinin kavramsal çerçevesini sunmak ve öğrencilerin bu çerçeve kapsamın uygulama yapmalarını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir araştırma sorusu formüle etme - herhangi bir araştırmayla (makale, tez, tez) ilgili çalışmalarını düzenleme
2) Bir araştırma planı veya programı tasarlayın - bir araştırma sorusunu, araştırmanın amaçlarını ve hedeflerini formüle etme
3) Araştırma için veri toplama ve işleme yöntemlerini içeren uygun bir tasarım geliştirme
4) Uygun örnekleme tekniklerini, veri toplama ve veri analizi yöntemlerini uygulama
5) Nicel ve nitel araştırmaları ayırt etme
6) Uygun örnekleme tekniklerini, veri toplama ve veri analizi yöntemlerini uygulama
7) Araştırmanın kalitesini ve sonuçlarını değerlendirme
8) Araştırmayı farklı formatlarda (sunum, poster, rapor vb.) sunabilme ve iletebilme
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
10) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator TUNA ÇAKAR
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. İLKER BEKMEZCİ

Course Contents

Hafta Konu
1) ● Giriş ● Derse, hedeflere ve beklentilere genel bakış. Akademik araştırmanın temel kavramlarına giriş.
2) ● Araştırmaya Giriş ● Farklı araştırma türleri ve bunların akademi ve ötesindeki önemi de dahil olmak üzere, akademik araştırmayı neyin oluşturduğunun araştırılması.
3) ● Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Döngüsü ● Çeşitli araştırma metodolojileri (nitel, niceliksel, karma yöntemler) ve araştırma döngüsünün aşamaları (planlama, yürütme, analiz ve yayınlama) hakkında ayrıntılı tartışma.
4) ● Araştırma Süreci – Bağımsız Çalışma ● Öğrenciler, araştırma sorularını ve hedeflerini belirlemeye odaklanarak seçilen konular üzerinde bağımsız çalışmalarına başlarlar.
5) ● Araştırma Makalesinin Teslimi 1 - Yazılı Analiz ve Tartışma ● Yazılı bir ödev için ilk son tarih. Öğrenciler, ön bulguların tartışılması da dahil olmak üzere, araştırma konularının belirli bir yönünü analiz eden bir makale sunarlar.
6) ● Literatür İncelemesi ● İlgili literatürün nasıl kaynaklanacağı, değerlendirileceği ve sentezleneceği de dahil olmak üzere, kapsamlı bir literatür taraması yürütmeye yönelik teknikler ve stratejiler.
7) ● Araştırma Süreci – Bağımsız Çalışma ● Araştırma yöntemlerinin iyileştirilmesi ve veri toplamanın başlatılmasına vurgu yaparak bağımsız çalışmanın sürdürülmesi.
8) ● Araştırma Makalesinin Sunulması 2 - Yazılı Analiz ve Tartışma ● İkinci yazılı ödevin zamanı geldi. Öğrenciler araştırma metodolojilerini ve elde edilen ilk sonuçları veya içgörüleri ayrıntılarıyla anlatan bir makale sunarlar.
9) ● Sunum ● Öğrenciler araştırma ilerlemeleri, metodolojileri ve ön bulguları hakkında sınıfa bir sunum hazırlar ve sunarlar.
10) ● Araştırma Süreci - Bağımsız Çalışma ● Veri toplamaya ve veri analizine başlamaya odaklanan daha fazla bağımsız araştırma.
11) ● Araştırma Süreci - Bağımsız Çalışma ● Veri analizine devam edilmesi ve araştırma bulgularından sonuçlar çıkarmaya başlanması.
12) ● Teklif Sunumu ● Araştırma projesinin son aşamaları için amaçlanan yönün ana hatlarını çizerek araştırma önerilerinin sunulması.
13) ● Tekliflerin Tartışılması ● Eğitmenlerden ve meslektaşlarından gelen geri bildirimlerle araştırma önerilerinin derinlemesine tartışılması ve eleştirisi.
14) ● Tezin/Projenin Tartışılması ● Araştırma projelerinin sonuçlarına, karşılaşılan zorluklara ve öğrenilen derslere odaklanan son sınıf tartışması. Öğrenciler bulgularını paylaşır ve araştırma için olası sonuçları ve gelecekteki yönelimleri tartışırlar.
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsNone
Teaching MethodsFlipped classroom/Exercise/Laboratory/Active learning
Homework and ProjectsProjects and Presentation
Laboratory WorkStudents will apply the methods they learned using a statistical computation program.
Computer UseStudents will apply the methods they learned using a statistical computation program.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 50
Projeler 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration cakart@mef.edu.tr
02123953600

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Laboratuvar 14 2 2 1 70
Sunum / Seminer 1 12 2 1 15
Proje 2 12 2 1 30
Total Workload 185
Total Workload/25 7.4
ECTS 7.5