Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | LAW 326 | |||||||
Ders Adı İngilizce | International Criminal Law | |||||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Ceza Hukuku | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ders | |||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 93 saat | |||||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası ceza hukukunun temel kavramları ve mahkeme kararlarını öğretmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere sözleşmesel ve teamüle dayanan uluslararası ceza hukuku hakkında temel bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır Dersin ilk bölümünde, uluslararası ceza mahkemelerinin tarihçesi, evrensel yargı yetkisi ve uluslararası ceza hukukunun genel ilkeleri incelenecektir. Daha sonra, temel uluslararası suçlar, soykırım, insanlığa karşı suçlar, savaş suçları ve saldırı suçu derinlemesine irdelenecektir. Bunun ardından manevi unsur, uluslararası ceza hukukunda sorumluluğu azaltan ve kaldıran haller ile faillik ve sorumluluk biçimleri açıklanacaktır. Dersin son kısmı, cezai soruşturma ve yargılama usuli ile uluslararası hukuki işbirliği yöntemlerinin yanı sıra iade ve teslim etme ile ilgili olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası ceza hukukunun temel ilkelerini tanımlamak. 2) Uluslararası ceza hukuku ile ilgilenen çeşitli uluslararası organlar arasında ayrım yapabilmek. 3) Ulusal ve uluslararası mahkemelerin uluslararası yargı yetkisinin etkinliği hakkında yorum yapabilmek. 4) Temel uluslararası suçların maddi ve manevi unsurlarını belirleyebilmek. 5) Çeşitli uluslararası mahkemelerin içtihatlarını anlamak ve yorumlamak. 6) Uluslararası ceza hukuku ile ilgili karmaşık vaka çalışmalarını çözebilmek. 7) Uluslararası ceza hukukundaki güncel konulara ilişkin hukuki argümanlar formüle edebilecektir. 8) Uluslararası ceza hukukunun adalet, hesap verebilirlik ve insan haklarının desteklenmesindeki rolüne ilişkin küresel bir bakış açısı geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | RAĞIP BARIŞ ERMAN , October 2024 |
Ders Koordinatörü | RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel arka plan |
2) | Uluslararası ceza hukukunun kaynakları |
3) | Yargılmama yetkisi ve görev |
4) | Evrensel yargı yetkisi |
5) | Uluslararası ceza hukukunda kanunilik ilkesi |
6) | Soykırım |
7) | İnsanlığa karşı suçlar |
8) | Vizeler |
9) | Savaş suçları |
10) | Saldırı suçu |
11) | Manevi unsur ve kişisel sorumluluk |
12) | Sorumluluk çeşitleri |
13) | Ceza sorumluluğunu etkileyen nedenler |
14) | Uluslararası ceza usulünün temel kuralları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Uluslararası Ceza Mahkemesi Roma Statüsü Suçların Unsurları Usul ve Delil Kuralları BM Soykırımın Önlenmesi ve Cezalandırılması Sözleşmesi | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders ve sınıf içi tartışmalar | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ermanr@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 93 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.7 | ||||||
AKTS | 4 |