HUK 133 Hukuk Mesleği ve EtikMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 133
Course Title in English Legal Profession and Ethics
Course Title in Turkish Hukuk Mesleği ve Etik
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective to be a good legal practitioner
Course Description In this course, the concept of norm will be analysed in the context of legal ethics. Ethical theories will be explained and discussed within the framework of practical legal problems. Finally, the ethical codes which are effective in Turkish legal system will be revealed and discussed.
Course Description in Turkish Bu ders kapsamında hukuk ve etik arasındaki ilişkinin ortaya konulmakta ve bu ilişkinin önemi vurgulanmaktadır. Bu bağlamda öncelikle hukuk ve etik kavramlarının anlamı üzerinde durulmaktadır. Daha sonra hukuk etiğine ilişkin temel tartışma konuları çeşitli hukuk etik kodları bağlamında ele alınmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Etik, ahlak ve ahlakilik kavramlarını ayırt edebilmek,
2) Hukuk etiğinin temel sorunlarını belirleyebilmek
3) Hukuk ve etik ilişkisini tanımak ve önemini kavramak
4) Hukukla ilişkili mesleklerde doğru değerlendirme yapmayı öğrenir.
5) Hukuk mesleğiyle bağlantılı etik standartlar ve mesleki sorumluluklar hakkında farkındalık geliştirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY , January 2024
Course Coordinator FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin tanıtımı ve temel kavramlarına giriş
2) Etik ilişkide doğru değerlendirme
3) Etik-Ahlak-Genel Ahlak kavramları
4) Genel Ahlak ve Hukuk ilişkisi (Hart-Devlin tartışması)
5) Etik teoriler- Kantçı Etik
6) Sonuç odaklı etik teoriler
7) Erdem etiği, ihtimam etiği
8) Vize haftası
9) Hukuk etiği
10) Felsefi hukuk etiği- 1. Kuşak
11) Felsefi Hukuk Etiği- 2. Kuşak
12) Mesleki davranış kuralları- Yargı Etiği
13) Mesleki davranış kuralları- Avukatlık Etiği
14) Finaller
15) Finaller
Required/Recommended ReadingsBrian Boone, "Ethics 101", translated by Selin Aktuyun, Say Yay. Ioanna Kuçuradi, "Morlak, Etik ve Etikler", Publication of the Philosophical Society of Turkey, Ankara: 2019. Harper Lee, "To Kill a Mockingbird", Sel. H.L.A, Hart, "Law, Freedom and Morality", Dost Kitapevi Yay./Islık Yay. John Stuart Mill, On Liberty. Michael Sandel, Adalet-Yapılması Gereken Doğru Şey Nedir?, Bigbang Yayınları, Ankara, 2013. Ferando Savater, "Advice to My Son on Morality", İletişim Yayınları
Teaching MethodsTheoretical lectures and discussions
Homework and ProjectsMeasurement and evaluation will be done through homework assignments. The final grade will be determined 40% on the midterm homework and 60% on the final homework. [In order to be successful in the course, the final homework grade must be 50 and above.] There will not be a make-up exam or an assignment that will determine the make-up grade.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration gurgeyi@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2