İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 435 | |||||
Ders Adı İngilizce | Digital Fabrication and Furniture Design | |||||
Ders Adı Türkçe | Dijital Fabrikasyon ve Mobilya Tasarımı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mobilya yapımında ilgili üretim yöntemleriyle bütünleşik dijital tasarım araçlarını anlamayı öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Ders sürecinde katılımcılar bilgisayar destekli mobilya tasarım ve üretiminde yaygın olarak kullanılan tasarım, dökümantasyon ve fabrikasyon iş-akışlarını deneyimleyeceklerdir. İleri seviye yazılımlar maddesellik ile ilişkili tasarım araçları olarak tanıtılacaktır. Parametrik, algoritmik, dijital gibi kavramlar genellikle öğrenciye fiziksel sınırlamaların dışında, yeni ve karmaşık sanal resimler üretmeyi çağrıştırmaktadır. Dersin içeriğinde bu algıyı yenmek için 'yazılım' soyut tasarımı, malzemenin limitleri doğrultusunda sayısallaştıran ve ölçülebilir hale getiren araçlar olarak kullanılacaktır. Fabrikasyona yönelik projelendirme dersin diğer önemli boyutudur. Öğrenciler tasarım araçlarından hacim ölçüleri, vektörel çizimler, optimize 3D modeller gibi sayısal bilgiyi dışa aktarmayı öğrenecektir. İmkanlar doğrultusunda dışa aktarılan bilgi küçük ölçekli prototiplerin yapımı için kullanılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) gelişmiş bilgisayar destekli tasarım araçlarını anlamak; 2) algoritmik tasarımın mantığını kavramak; 3) bilgisayar destekli tasarım araçlarını dijital üretimle bütünleştirmek; 4) mobilya ve mimari elemanların bilgisayar destekli tasarımı ve imalatında yaygın olarak kullanılan çeşitli iş akışlarını kavramak; 5) üretim makinelerini, bunların sınırlamalarını ve ilgili uygulamalarını anlamak; 6) üretim araçlarına bilgi beslemesini denemek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK , September 2019 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK |
Hafta | Konu |
1) | Dersin yol haritası + tartışma: Dijital nedir? Üretim nedir? |
2) | Programlama şekli: ekstrüzyonlar ve ızgaralar |
3) | Programlama şekli: ofset ve boşluklar |
4) | Mobilya 1: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
5) | Programlama şekli: Alt bölümleme yöntemleri, bileşen tabanlı tasarım |
6) | Programlama şekli: Üçgen, dikdörtgen, altıgen fayanslar |
7) | Belgeleme: Vektörel çizimler ve notasyon |
8) | Mobilya 2: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
9) | Prototip imalatı |
10) | Programlama şekli: Ardışık bölümler ve waffle yapıları |
11) | Programlama şekli: Şekilleri ve inşa yöntemlerini ve malzemelerini çevreleyen alan |
12) | Dokümantasyon: Yapısal analiz, otomatik çoklu bölümler ve notasyonlar |
13) | Mobilya 3: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
14) | Seçilen çalışmanın prototip üretimi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Anderson, Stanfor (2004) Eladio Dieste, Yapısal Sanatta Yenilik Sakamoto, Tomoko (2008) Kontrolden Tasarıma, Parametrik/Algoritmik Mimarlık Mendes, Achim (ve diğerleri) (2018) Dijital Üretim Lawson, Stuart (2013) Mobilya Tasarımı, Geliştirme, Malzemeler ve Üretime Giriş Gura, Judith (2012) Modernizm Sonrası Tasarım, Mobilya ve İç Mekanlar 1970-2010 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dijital üretim ve Mobilya Tasarımı, aktif öğrenme ilkeleri doğrultusunda esnek bir laboratuvar dersidir. Önceden tüketilen ders materyalinin kısa tartışmalarından sonra, öğrenciler bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırken, eğitmen tüm süreç boyunca yardımcı olmaya hazırdır. Her yeni konu, seçilen bir projeyi analiz etmek ve tasarımını, dokümantasyonunu ve üretim süreçlerini tahmin etmeye çalışmakla başlar. Belirli ayrıntılar, tekrarlayan veya benzersiz yönler, malzeme kullanımı ve ilgili yapı yöntemleri tartışılır. Öğrenciler, gösterilen çalışmanın inşaat projesini üretmesi beklenen tasarımcı olarak düşünmeye teşvik edilir. Tasarım ve yapım süreçlerinin zorlu sorunları belirlenir. İkinci bölümde, belirlenen sorunları ele almak için bazı yöntemler düşünülür. Öğrenciler şu anda bilgisayarlarında aktif olarak çalışmaktadır. Seçilen projeye bağlı olarak, bu, ortak tasarım yazılımlarına Grasshopper, Python betiği veya üçüncü taraf programları gibi algoritmik tasarım araçlarının gelişmiş kullanımını içerir. Değerlendirme, ilgi seviyelerini yüksek ve stres seviyelerini düşük tutmak için kurs boyunca bölünmüş ve süreklidir. Tüm ödevler eşit derecede önemlidir ve katılım notlandırılır. Öğrenciler ders tanımının sınırları içerisinde ne öğrenecekleri konusunda söz sahibidirler. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3 Ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Kısa video gösterimleri ve saha çalışmaları | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aberenozturk@gmail.com - Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |