PSYC 349 Intergroup RelationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 349
Ders Adı İngilizce Intergroup Relations
Ders Adı Türkçe Gruplararası İlişkiler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 139 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 106 - Introduction to Social Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Sosyal Psikolojiye Giriş
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Grup içi ilişkiler ve önyargı konusunda ilgili kavram ve teorileri uygulamayı öğrenmek ve konunun temellerini tartışmak, örneğin: İnsanlar neden önyargılıdır? Önyargı ve ayrımcılık kendilerini nasıl gösterir (örneğin, organizasyonlarda)?; çok beğenilen psikoloji dergilerinde yayınlanan deneysel makaleleri anlamayı ve eleştirmeyi öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu dersin temel amacı, önyargı ve ayrımcılığa vurgu yaparak, gruplar arası davranışın nedenleri ve sonuçları hakkında fikir vermektir. Öğrenciler, gruplar arasındaki ilişkide temel kavramlara tanıtılır, stereotipleme kavramını öğrenir ve bunun ayrımcılık ve önyargı ile nasıl sonuç doğurabileceğini öğrenirler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) grup içi ilişkilerin temel alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi göstermek;
2) grup içi ilişkilerin incelenmesinin temelini oluşturan çeşitli teorik ve ampirik bakış açılarını göz önünde bulundurarak eleştirel düşünme konusunda entelektüel beceri sergilemek;
3) grup içi ilişkilere ilişkin teorik ve ampirik literatürü eleştirel olarak değerlendirmek;
4) teorik modelleri gerçek yaşamdaki sosyal bağlamlara uygulamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım,Sınav
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Derse Katılım,Sınav
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Sınav
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYCA AKSU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Sosyal Kimlik ve Dersin Temel Kavramları
3) Sosyal Kategorizasyon, Stereotipleme
4) Önyargılar ve Ayrımcılık
5) Damgalanmış Gruplar ve Çağdaş Önyargılar
6) İdeoloji, Eşitsizlik ve Gruplararası İlişkiler
7) Duygular ve Gruplararası İlişkiler
8) Gözden Geçirme ve ARA SINAV
9) Dil ve Etki
10) Önyargı ve Ayrımcılığın Sonuçları: Gruplar Arası Çatışma ve Şiddet, İnsanlıktan Çıkarma
11) Çoklu kimlikler, önyargı ve kolektif eylem
12) Gruplar arası ilişkileri değiştirmek: Önyargıyı, eşitsizliği ve çatışmayı azaltmak I
13) Gruplar arası ilişkileri askıya almak: Önyargıyı, eşitsizliği ve çatışmayı azaltmak II
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Ders Kitabı: Kite, M., Whitley, Jr., B. (2016). Psychology of Prejudice and Discrimination. New York: Routledge. Ayrıca Psychological Science'dan bir dizi gerekli okuma da olacak.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen flipped öğrenme formatında öğretilecektir. Ders süresince, öğrencilerden sınıf içi aktiviteler ve tartışma konuları ile aktif rol almaları istenecek ve teşvik edilecektir. Bunu takiben, öğrencilerden eğitmenin yardımıyla İngilizce ampirik makaleleri tartışmaları istenecektir. Her hafta, bir dizi öğrenci makale ile ilgili tartışma soruları oluşturmaktan sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik geçmişlerine göre tartışılacaktır. Öğrencilerin hazırlık materyallerine hakim olmak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenecektir.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, Psychological Science'da yayınlanan bir makalenin zorunlu okuma ödevine dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın ders oturumundan önce o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara ve çeşitli videolara ve gerçek yaşam örneklerine dayanacaktır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 1 8 3 11
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü/25 5.6
AKTS 6