PSYC 366 Schema TherapyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 366
Ders Adı İngilizce Schema Therapy
Ders Adı Türkçe Şema Terapisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 143 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yetişkin Psikopatolojisi veya Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Şema Terapinin temel kavramlarını kavramak ve pratikte nasıl işlediğini anlamak.
Ders Açıklaması Şema terapi, bilişsel- davranışçı terapiler, bağlanma teorisi, Gestalt terapi teknikleri, nesne ilişkileri teorisi, yapısalcı ekol ve psikoanalitik ekol gibi birçok kuram ve teorinin bir araya gelmesiyle oluşmuş bir tedavi modelidir. Bu derste öğrenciler şema terapinin temel kavramlarını öğrenecek ve vaka analizi üzerinden uygulamasını yapmayı pratik edeceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Şema Terapinin temel kavramlarını bilmek
2) Danışanların semptomlarını ve sorunlarını analiz etme ve bunları uyumsuz şemalarla ve şema modlarıyla ilişkilendirme
3) Şema Terapisi çerçevesini kullanarak değerlendirmeler yapma ve vaka kavramsallaştırmaları oluşturma
4) Son dönem araştırma çalışmalarına dayanarak Şema Terapinin etkinliğini tartışma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Sunum
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Ödev,Sunum
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ALİYE CANAN TAŞLIOĞLU SAYINER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Şema Terapisi: Kavramsal Bir Çerçeve
2) Erken Dönem Uyumsuz Şemalar
3) Şema Değerlendirmesi
4) Şema Vaka Formülasyonu
5) Bilişsel Stratejiler Deneyimsel Stratejiler
6) Davranış Kalıplarını Kırma
7) Şema Tedavi Stratejileri
8) Terapi İlişkisi
9) Şema Mod Çalışması
10) Sınırda Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi
11) Sınırda Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi (devamı)
12) Narsisistik Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi
13) Son Şema Terapi Araştırmaları ve Makaleleri (Öğrenci Sunumları)
14) Son Şema Terapi Araştırmaları ve Makaleleri (Öğrenci Sunumları)
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarYoung, J.E., Klokso, J.S., & Weishaar, M.E. (2003). Schema therapy: A practitioners guide. New York: The Guilford Press.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen flipped formatta öğretilecektir. Öğretim üyesi, her haftanın içeriğini önceden sunacak ve öğrencilerin ders öncesinde ilgili bilgiyi edinmeleri beklenecektir. Sınıf zamanı, kavramları akranlarla etkileşim yoluyla kavramları ve fikirleri uygulamak ve pratik yapmak için kullanılacaktır. Her dersin sonunda, öğrenciler bir mini sınav aracılığıyla geri bildirim alacaklardır (notlandırılmayacaktır) ve sağlanan ekstra materyalleri kullanarak öğrenmelerini ilerletmek için bunu kullanmaları beklenecektir.
Ödev ve ProjelerHer öğrenci, şema terapi değerlendirme sürecinin özelliklerine uygun olarak bir kişinin vaka formülasyonunu yazmalıdır. Ayrıca, her öğrenci, Şema Terapisi ve alandaki etkinliği hakkında yakın tarihli bir akademik makale hakkında 10 dakikalık bir PowerPoint sunumu yapacaktır. Daha sonra, konuyla ilgili kendi fikirlerini yansıtmaları ve sınıf arkadaşlarıyla 5 dakika daha tartışmaları gerekmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıBlackboard Platformundaki ödevler takip edilmeli ve tamamlanmalıdır.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın ders oturumundan önce o haftanın kitap bölümünü veya bir makaleyi okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayanacaktır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Herhangi bir nedenle geç ödev kabul edilmeyecektir. Birbirinize yardım etmeniz ve kaçırdığınız ders oturumları için not alışverişinde bulunmanız teşvik edilse de, teslim ettiğiniz ödevler kendi çalışmanız olmalıdır. Bu derste kopya çekmek ve intihal yapmak kesinlikle hoş karşılanmaz ve idareye bildirilecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Rapor Teslimi 1 15 1 16
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6