MGMT 437 Digital Human Resources ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 437
Course Title in English Digital Human Resources Management
Course Title in Turkish Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 131 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain the basic level of knowledge and skills for human resources such as recruitment, talent management, compensation and benefits.
Course Description Human resources as a department of all organization has an important influence. Short, mid or big size of companies have different functions of HR. Nowadays, HR professionals are talking about not the fundamental of HR, but also how to digitalize and adapt the new world. Therefore, this course aims to provide the students with the basic knowledge about terms and definitions in Human Resources, giving suitable methods to various types of industries such as retail, pharmaceutical and also sharing examples from different companies. The course also aims to provide the students with the skills for understanding how HR started to change in last 10 years. Digital Human Resources Management provides you with comprehensive preparation for the HR sector and crucial aspects of other related fields, initially giving a wide overview of the broader management world.
Course Description in Turkish Tüm organizasyonların bir departmanı olarak insan kaynakları önemli bir etkiye sahiptir.Kısa, orta veya büyük ölçekli şirketler farklı İK fonksiyonlarına sahiptir. Günümüzde İK profesyonelleri İK'nın temelinden değil, aynı zamanda yeni dünyanın nasıl dijitalleştirileceği ve uyarlanabileceğinden bahsetmektedir. Bu nedenle, bu ders öğrencilere İnsan Kaynakları'ndaki terimler ve tanımlar hakkında temel bilgileri sağlamayı, perakende, ilaç gibi çeşitli sektörlerden uygun yöntemler vermeyi ve farklı firmalardan örnekler paylaşmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca öğrencilere İK'nın son 10 yılda nasıl değişmeye başladığını anlama becerisi kazandırmayı da amaçlamaktadır. Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi size İK sektörü için kapsamlı bir hazırlık ve diğer ilgili alanların önemli yönlerini sunar, başlangıçta daha geniş bir yönetim dünyasına genel bir bakış sunar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İKY, Geliştirme ve Yönetimin tüm spesifik konularını ve yönlerini tanır
2) Yetenek Geliştirme ve Yönetimi konusunda etkili bir şekilde çalışmak için en iyi uygulamaları ve teknikleri kavramak
3) İK'daki trendleri ve uygulamaları analiz edip keşfedilir ve Dijital İK uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MİNE ALPTEKİN , May 2023
Course Coordinator HIZIR KONUK
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN

Course Contents

Hafta Konu
1) İKY tarihi
2) Zihin Açma ve Bilgi Yönetimi
3) Stratejik İK
4) Yetenek Geliştirme & Yönetimi
5) Mülakat ve Seçim
6) Performans Yönetimi
7) Ücret ve Yan haklar yönetimi
8) İşveren Markalaması
9) Öğrenme ve Gelişme
10) Gelişme ve Değerlendirme Merkezi
11) Örgüt Davranışı
12) Sağlık ve Güvenlik
13) Endüstriyel İlişkiler
14) Yöneticinin Rolü
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsBrilliant Employability skills: How to stand out from the crowd in the graduate job market- Frances Trought-Recommended Career Tool kit, the skills for success- Carol J. Carter, Gary İzumo-Required
Teaching MethodsThis course is designed to provide students with the knowledge about recent developments and trends in Human Resources Management. In order to achieve learning objectives, the course will include reinforcement of active participation, quizzes. Summary of covered topics will be the opening activity for each class session in order to make sure that the most important subjects are reviewed and remembered by all participants. The methods which will be used throughout the course are real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential.
Homework and ProjectsThe students will be making two presentations as a group throughout the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually.
Laboratory Work
Computer UsePersonal laptops
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration minealptekin@hotmail.com

Öğrenciler her zaman eğitmene e-posta yoluyla geri bildirimde bulunmaya ve kursla ilgili sorular sorma konusunda özgürdürler ve bu konuda teşvik edilirler minealptekin@hotmail.com. Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastane raporu gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinin kabul ettiği bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, bunu öğretim elemanına posta yoluyla bildirmeleri gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor minealptekin@hotmail.com In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted by MEF regulations, they should inform the instructor by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 16 2 2 20
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 15 2 17
Total Workload 131
Total Workload/25 5.2
ECTS 5