İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 426 | ||||
Ders Adı İngilizce | Turkish Commercial Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Türk Ticaret Hukuku | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 94 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans ve Erasmus öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler Türk ticaret hukukunun üç ana dalına ilişkin temel kavramları öğreneceklerdir: Ticari işletme hukuku, kıymetli evrak ve şirketler hukuku. | ||||
Ders Açıklaması | Teori ve uygulamada konular arasındaki bağlantılar vurgulanarak Türk ticari işletmeler, kıymetli evrak ve şirketler hukukuna genel bir bakış. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ticari işletme hukuku, kıymetli evrak ve şirketler hukuku hakkında önceki bilgileri hatırlar ve geliştirir. 2) Güncel gelişmeleri ve tartışma konularını tespit eder. 3) Türk ticaret hukukunun farklı dallarının etkileşimine dair sistematik bir bilgi sergiler. 4) Bu konular hakkında konuşmak ve yazmak için gerekli İngilizce terminolojiye hakim olur. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Genel giriş |
2) | Ticari işletme, ticari işlemler |
3) | Tacir, tacir yardımcıları |
4) | Ticari davalar ve ticari tahkim |
5) | Haksız rekabet |
6) | Kıymetli evrak |
7) | Kıymetli evrak |
8) | Şirket türleri ve genel bakış |
9) | Anonim ortaklıklar - kuruluş ve yapı |
10) | Anonim ortaklıkları - paysahiplerinin hakları, yöneticilerin sorumluluğu |
11) | Anonim ortaklıklar - sermaye yapısı |
12) | Şirketler topluluğu |
13) | Birleşme ve devralmalar |
14) | Birleşme ve devralmalar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Ansay Tuğrul/Schneider Eric C., Introduction to Turkish Business Law, Walters Kluwer (son bası). 2. Korkusuz Mehmet Refik/İpekel Kayalı Ferna, Turkish Private Law, (son bası). 3. Aydoğan Fatih/Emirler Gizem Melike, Türk Şirketler Hukuku – Turkish Company Law, On İki Levha (son bası). | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler derslerden önce okuma ve ödevler üzerinde bağımsız olarak çalışırlar. Ders süresi teori, kavramlar, materyallerin uygulanması ve tartışma ile geçer. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanlib@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 94 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |