PSYC 363 Autism Spectrum DisorderMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji Yandal (PDR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 363
Ders Adı İngilizce Autism Spectrum Disorder
Ders Adı Türkçe Otizm Spektrum Bozukluğu
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ders,Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 101 - Introduction to Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojiye Giriş
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi En önemli ve yaygın nöropsikolojik bozukluklardan biri ile tanışmak.
Ders Açıklaması Bu ders toplumda en yaygın olarak görülen nöropsikolojik problemlerden biri olan, bir gelişim farklılığı olarak nitelendirilen Otizm Spektrum Bozukluğu ‘nun nedenlerine,tanı ve tedavi yöntemlerinin önemine değinecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Anahtar ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) kavramlarını tanımlamak, tartışmak ve kullanmak.
2) ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) içinde çeşitli çalışma alanlarını gruplamak ve açıklamak.
3) ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) kavramlarını kullanarak fikirleri ve tartışmaları değerlendirmek.
4) Tanı ve erken müdahale ile önleme çalışmalarının önemini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü MERVE CAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış
2) Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış
3) Otizm Spektrum Bozukluğunun her günü
4) Otizm Spektrum Bozukluğunun her günü
5) Beyin ve Beden
6) Beyin ve Beden
7) Prevalans ve İnsidans
8) Prevalans ve İnsidans
9) Prevalans ve İnsidans
10) Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak
11) Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak
12) Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak
13) Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak
14) Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarChawarska, K., Shic, F., Macari, S., J.Campbell, D., Brian, J., Landa, R., . . . Klin, A. (2014). 18-Month Predictors of Later Outcomes in Younger Siblings of Children With Autism Spectrum Disorder: A Baby Siblings Research Consortium Study. Journal of American Academy of Child & Adolescent Psychiatry , 1317-1327. Klin, A., & Jones, W. (2013). Attention to Eyes is Present But in Decline in 2–6 Month-Olds Later Diagnosed with Autism. Nature, 427-431. Korkmaz, B. (2010). Autism: clinical and neurobiological features, early diagnosis, treatment and some current developments. Turkish Archives of Pediatrics, 37-44. Korkmaz, B. (2011). Theory of Mind and Neurodevelopmental Disorders of Childhood. Pediatric Research, 69. Roth, I., & (Eds), P. R. (2011). Researching the Autism : Contemporary Perspectives. Cambridge: Cambridge University Press. Wong, C., L.Odom, S., Hume, K., Ann.W.Cox, Fettig, A., Kucharczyk, S., . . . Joshua B. Plavnick, V. P. (2014). Evidence-Based Practices for Children, Youth, and Young Adults With Autism Spectrum Disorder. University of North Carolina.
Öğretme TeknikleriBu ders çevrimiçi olarak verilecektir. Öğrencilere her hafta tanıtıcı bir çevrimiçi ders verilecektir. Öğrencilerin, hazırlık materyallerini kavrayacak şekilde yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun bir şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenmektedir. Bu dersin psikoloji öğrencileri için olduğu göz önüne alındığında, temel psikolojik teoriler hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerYanıt Makalesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerSunum
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Devam kuralları: Devam zorunlu değildir. Planlanmış bir sınavı (cevap kağıdı ve sunum) kaçıran öğrencilerin geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Asıl sınavı kaçıranlar için telafi sınavı (cevap kağıdı) yapılacaktır. Telafi sınavı, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 15 4 2 42
Rapor Teslimi 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6