| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | PSYC 363 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Autism Spectrum Disorder | ||||
| Ders Adı Türkçe | Otizm Spektrum Bozukluğu | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Alıştırma,Ders,Ters-Yüz Öğrenme | ||||
| Dersin Düzeyi | Orta | ||||
| Dönem | Güz | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
| Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Psikolojiye Giriş | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | En önemli ve yaygın nöropsikolojik bozukluklardan biri ile tanışmak. | ||||
| Ders Açıklaması | Bu ders toplumda en yaygın olarak görülen nöropsikolojik problemlerden biri olan, bir gelişim farklılığı olarak nitelendirilen Otizm Spektrum Bozukluğu ‘nun nedenlerine,tanı ve tedavi yöntemlerinin önemine değinecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Anahtar ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) kavramlarını tanımlamak, tartışmak ve kullanmak. 2) ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) içinde çeşitli çalışma alanlarını gruplamak ve açıklamak. 3) ASD (Otizm Spektrum Bozukluğu) kavramlarını kullanarak fikirleri ve tartışmaları değerlendirmek. 4) Tanı ve erken müdahale ile önleme çalışmalarının önemini anlamak. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme |
| Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
| Ders Koordinatörü | MERVE CAN |
| Dönem | Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış |
| 2) | Otizm Spektrum Bozukluğuna Genel Bakış |
| 3) | Otizm Spektrum Bozukluğunun her günü |
| 4) | Otizm Spektrum Bozukluğunun her günü |
| 5) | Beyin ve Beden |
| 6) | Beyin ve Beden |
| 7) | Prevalans ve İnsidans |
| 8) | Prevalans ve İnsidans |
| 9) | Prevalans ve İnsidans |
| 10) | Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak |
| 11) | Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak |
| 12) | Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak |
| 13) | Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak |
| 14) | Kanıta Dayalı Uygulamaları Kullanmak |
| 15) | Final Sınavı Dönemi |
| 16) | Final Sınavı Dönemi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Chawarska, K., Shic, F., Macari, S., J.Campbell, D., Brian, J., Landa, R., . . . Klin, A. (2014). 18-Month Predictors of Later Outcomes in Younger Siblings of Children With Autism Spectrum Disorder: A Baby Siblings Research Consortium Study. Journal of American Academy of Child & Adolescent Psychiatry , 1317-1327. Klin, A., & Jones, W. (2013). Attention to Eyes is Present But in Decline in 2–6 Month-Olds Later Diagnosed with Autism. Nature, 427-431. Korkmaz, B. (2010). Autism: clinical and neurobiological features, early diagnosis, treatment and some current developments. Turkish Archives of Pediatrics, 37-44. Korkmaz, B. (2011). Theory of Mind and Neurodevelopmental Disorders of Childhood. Pediatric Research, 69. Roth, I., & (Eds), P. R. (2011). Researching the Autism : Contemporary Perspectives. Cambridge: Cambridge University Press. Wong, C., L.Odom, S., Hume, K., Ann.W.Cox, Fettig, A., Kucharczyk, S., . . . Joshua B. Plavnick, V. P. (2014). Evidence-Based Practices for Children, Youth, and Young Adults With Autism Spectrum Disorder. University of North Carolina. | ||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Bu ders çevrimiçi olarak verilecektir. Öğrencilere her hafta tanıtıcı bir çevrimiçi ders verilecektir. Öğrencilerin, hazırlık materyallerini kavrayacak şekilde yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun bir şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenmektedir. Bu dersin psikoloji öğrencileri için olduğu göz önüne alındığında, temel psikolojik teoriler hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. | ||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Yanıt Makalesi | ||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Sunum | ||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
| Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Devam kuralları: Devam zorunlu değildir. Planlanmış bir sınavı (cevap kağıdı ve sunum) kaçıran öğrencilerin geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Asıl sınavı kaçıranlar için telafi sınavı (cevap kağıdı) yapılacaktır. Telafi sınavı, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
| Sunum / Seminer | 2 | 15 | 4 | 2 | 42 | ||
| Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
| AKTS | 6 | ||||||