PSYC 368 Theories of PsychotherapyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji Yandal (PDR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 368
Ders Adı İngilizce Theories of Psychotherapy
Ders Adı Türkçe Psikoterapi Teorileri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 203 - Theories of Personality
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Kişilik Kuramları
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikoterapinin çeşitli kuramlarını, geleneksel ve çağdaş psikoterapi kuramlarını tanımak.
Ders Açıklaması Ders öğrencilere dünyada yaygın olarak kullanılan terapi yaklaşımlarını tanıtöayı amaçlıyor. Önce therapist olmanın anlamının üzerinden geçeceğiz ve sonar her hafta farklı psioterapi teorileri öğreneceğiz. Öğrenciler kurgu terapi videoları izleyecek ve bu yaklaşımların hayatlandaki yansımaları üzerine düşünecekler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikoterapinin çeşitli teorilerini belirlemek
2) bir terapist olarak hangi değerlere ve becerilere sahip olunması gerektiğini anlamak
3) etik psikoterapinin ne olduğunu anlamak
4) kişiye hangi terapi yaklaşımın uyduğunu değerlendirmek
5) daha iyi yönlendirmeler yapmak
6) etiğin önemini anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SUZİ AMADO

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve Genel Bakış
2) Danışman: Birey ve Uzman/ Danışmanlık Uygulamasında Etik Meseleler
3) Terapist olarak ben kimim? Proje/ Sunum
4) Psikanalitik Terapi
5) Adler Terapisi
6) Varoluşsal Terapi
7) Birey Merkezli Terapi
8) Gestalt Terapi
9) Davranışçı Terapi
10) Bilişsel Davranışçı Terapi
11) Post Modern Yaklaşımlar
12) Aile Sistemleri Terapisi
13) Bütünleşik Yaklaşım
14) İfade Edici Sanat Terapisi ve Farkındalık
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarCorey, G. Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy
Öğretme TeknikleriDers, konu anlatımı ve sınıf tartışmalarını içerecektir. Ayrıca bazı pratik deneyimler de olacaktır. Tüm öğrenciler, terapistlerle çevrimiçi olarak röportaj yaparken sanal bir saha gezisine çıkacaklar.
Ödev ve ProjelerBen bir terapist olarak kimim (proje sunumu). Bir terapistle görüşme (makale ve sunum). Final (proje/makale/sunum). Öğrencilerin yaratıcı projeleri olacak ve bu projeleri sınıfta paylaşma fırsatına sahip olacaklar. Öğrenciler ayrıca bir terapistle görüşecek ve görüşmeleri hakkında bir makale yazacaklar. Sınıfta görüşme deneyimlerini paylaşma fırsatı olacak, böylece tüm öğrenciler birçok terapisti tanımış olacak.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerBazı projelerde yaratıcı sanat yer almaktadır. Hiçbir sanat malzemesi veya sanat geçmişi gerekli değildir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 40
Projeler 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Geç teslim edilen ödevler on puan kaybına neden olur. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 Gereksinimler ve Beklentiler *Sınıfta verilen okumayı dersten önce yapmanız önemlidir; böylece sizi o okumanın terminolojisiyle tanıştırarak zamanımızı boşa harcamayız. *Sınıfa zamanında gelmeniz bekleniyor, lütfen dakikliğe dikkat edin. 10 dakikadan sonra sınıfa kabul edilmeyeceksiniz. *Sınavlar: Derste tartışılan tüm materyallerden ve kitaptan atanan bölümlerden siz sorumlusunuz. Derste bahsedilmese bile bölümlerde ele alınan tüm materyallerden siz sorumlusunuz. *Lütfen tüm yazılı ödevlerinizi, yumuşak kopya olarak istenmediği sürece basılı kopya olarak gönderin. *Sınıf arkadaşlarınıza ve eğitmeninize karşı nezaket gereği, lütfen cep telefonlarınızı, tabletlerinizi ve gürültü yapan tüm elektronik cihazlarınızı kapatın. *Dersleri kaydetmenize izin verilmez *Sınıfta içebilirsiniz ancak yemek yiyemezsiniz. *Bu derste etik sorunlara (kopya çekme, intihal…vb.) müsamaha gösterilmeyecektir. *Final kümülatif olacaktır; yarıyılın başından itibaren derste ele alınan tüm materyallerden (kitap + sınıf tartışmaları) siz sorumlusunuz. *Ödevlerin gerekliliklerini ve programını takip etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bunları sınıfta açıklayacağım ancak sınıfta açıkladığım içerik ve program hakkındaki e-postalara yanıt vermeyeceğim. *E-posta politikamı da ilk derste ele alacağım. *Bu ders ayrıca empati ve yargısızlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Birbirimize yaklaşım şeklimizin farkında olmamız önemlidir. Birbirimize hakaret etmek kabul edilemez. Hepimiz yargılayıcı tepkiler vermemek için elimizden geleni yapacağız. Akademik Dürüstlük Politikası: Etik bir davranış kurallarına uymanız ve hiçbir şekilde etik olmayan davranışlarda bulunmamanız şiddetle tavsiye edilir. Bunlara sınavlarda kopya çekmek, intihal* ve sınıfta yokken yoklama kağıdını hazır olarak kaydetmek dahildir, ancak bunlarla sınırlı değildir. Küçük veya büyük olsun tüm etik olmayan davranışlar disiplin soruşturmasına ve cezasına tabidir. *İntihal: Başkasının çalışmasını/yaratıcı başarılarını, aldığınız kaynağa atıfta bulunmadan, sanki sizinmiş gibi sunmak anlamına gelir. İntihalin disiplin cezası dışındaki cezası dersten kalmaktır. Aşağıda, intihalin bazı iyi örnekleri bulunmaktadır ve bundan nasıl kaçınacağınıza dair bir geri bildirim sağlar. http://www.valdosta.edu/~cbarnbau/personal/teaching_MISC/plagiarism.htm

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 4 3 2 126
Sunum / Seminer 1 4 2 6
Proje 1 4 3 7
Rapor Teslimi 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6