Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 368 |
Ders Adı İngilizce |
Theories of Psychotherapy |
Ders Adı Türkçe |
Psikoterapi Teorileri |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ders |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Yaz Okulu |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 150 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
PSYC 203 - Theories of Personality
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Kişilik Kuramları |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Psikoterapinin çeşitli kuramlarını, geleneksel ve çağdaş psikoterapi kuramlarını tanımak. |
Ders Açıklaması |
Ders öğrencilere dünyada yaygın olarak kullanılan terapi yaklaşımlarını tanıtöayı amaçlıyor. Önce therapist olmanın anlamının üzerinden geçeceğiz ve sonar her hafta farklı psioterapi teorileri öğreneceğiz. Öğrenciler kurgu terapi videoları izleyecek ve bu yaklaşımların hayatlandaki yansımaları üzerine düşünecekler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikoterapinin çeşitli teorilerini belirlemek
2) bir terapist olarak hangi değerlere ve becerilere sahip olunması gerektiğini anlamak
3) etik psikoterapinin ne olduğunu anlamak
4) kişiye hangi terapi yaklaşımın uyduğunu değerlendirmek
5) daha iyi yönlendirmeler yapmak
6) etiğin önemini anlamak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih |
SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
SENA CÜRE ACER |
Dönem |
Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. SUZİ AMADO |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş ve Genel Bakış |
2) |
Danışman: Birey ve Uzman/ Danışmanlık Uygulamasında Etik Meseleler |
3) |
Terapist olarak ben kimim? Proje/ Sunum |
4) |
Psikanalitik Terapi |
5) |
Adler Terapisi |
6) |
Varoluşsal Terapi |
7) |
Birey Merkezli Terapi |
8) |
Gestalt Terapi |
9) |
Davranışçı Terapi |
10) |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
11) |
Post Modern Yaklaşımlar |
12) |
Aile Sistemleri Terapisi |
13) |
Bütünleşik Yaklaşım |
14) |
İfade Edici Sanat Terapisi ve Farkındalık |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Corey, G. Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy |
Öğretme Teknikleri | Ders, konu anlatımı ve sınıf tartışmalarını içerecektir. Ayrıca bazı pratik deneyimler de olacaktır. Tüm öğrenciler, terapistlerle çevrimiçi olarak röportaj yaparken sanal bir saha gezisine çıkacaklar. |
Ödev ve Projeler | Ben bir terapist olarak kimim (proje sunumu). Bir terapistle görüşme (makale ve sunum). Final (proje/makale/sunum). Öğrencilerin yaratıcı projeleri olacak ve bu projeleri sınıfta paylaşma fırsatına sahip olacaklar. Öğrenciler ayrıca bir terapistle görüşecek ve görüşmeleri hakkında bir makale yazacaklar. Sınıfta görüşme deneyimlerini paylaşma fırsatı olacak, böylece tüm öğrenciler birçok terapisti tanımış olacak. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Bazı projelerde yaratıcı sanat yer almaktadır. Hiçbir sanat malzemesi veya sanat geçmişi gerekli değildir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 10 |
Sunum |
1 |
% 40 |
Projeler |
1 |
% 20 |
Rapor Teslimi |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir.
Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir.
Geç teslim edilen ödevler on puan kaybına neden olur.
Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir.
İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54
Gereksinimler ve Beklentiler
*Sınıfta verilen okumayı dersten önce yapmanız önemlidir; böylece sizi o okumanın terminolojisiyle tanıştırarak zamanımızı boşa harcamayız.
*Sınıfa zamanında gelmeniz bekleniyor, lütfen dakikliğe dikkat edin. 10 dakikadan sonra sınıfa kabul edilmeyeceksiniz.
*Sınavlar: Derste tartışılan tüm materyallerden ve kitaptan atanan bölümlerden siz sorumlusunuz. Derste bahsedilmese bile bölümlerde ele alınan tüm materyallerden siz sorumlusunuz.
*Lütfen tüm yazılı ödevlerinizi, yumuşak kopya olarak istenmediği sürece basılı kopya olarak gönderin.
*Sınıf arkadaşlarınıza ve eğitmeninize karşı nezaket gereği, lütfen cep telefonlarınızı, tabletlerinizi ve gürültü yapan tüm elektronik cihazlarınızı kapatın.
*Dersleri kaydetmenize izin verilmez
*Sınıfta içebilirsiniz ancak yemek yiyemezsiniz.
*Bu derste etik sorunlara (kopya çekme, intihal…vb.) müsamaha gösterilmeyecektir.
*Final kümülatif olacaktır; yarıyılın başından itibaren derste ele alınan tüm materyallerden (kitap + sınıf tartışmaları) siz sorumlusunuz.
*Ödevlerin gerekliliklerini ve programını takip etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bunları sınıfta açıklayacağım ancak sınıfta açıkladığım içerik ve program hakkındaki e-postalara yanıt vermeyeceğim.
*E-posta politikamı da ilk derste ele alacağım.
*Bu ders ayrıca empati ve yargısızlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Birbirimize yaklaşım şeklimizin farkında olmamız önemlidir. Birbirimize hakaret etmek kabul edilemez. Hepimiz yargılayıcı tepkiler vermemek için elimizden geleni yapacağız.
Akademik Dürüstlük Politikası:
Etik bir davranış kurallarına uymanız ve hiçbir şekilde etik olmayan davranışlarda bulunmamanız şiddetle tavsiye edilir. Bunlara sınavlarda kopya çekmek, intihal* ve sınıfta yokken yoklama kağıdını hazır olarak kaydetmek dahildir, ancak bunlarla sınırlı değildir. Küçük veya büyük olsun tüm etik olmayan davranışlar disiplin soruşturmasına ve cezasına tabidir.
*İntihal: Başkasının çalışmasını/yaratıcı başarılarını, aldığınız kaynağa atıfta bulunmadan, sanki sizinmiş gibi sunmak anlamına gelir.
İntihalin disiplin cezası dışındaki cezası dersten kalmaktır.
Aşağıda, intihalin bazı iyi örnekleri bulunmaktadır ve bundan nasıl kaçınacağınıza dair bir geri bildirim sağlar.
http://www.valdosta.edu/~cbarnbau/personal/teaching_MISC/plagiarism.htm |