COMP 111 Computer Programming (MATLAB)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 111
Ders Adı İngilizce Computer Programming (MATLAB)
Ders Adı Türkçe Bilgisayar Programlama (MATLAB)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 123 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders bilgisayar programlamanın temelleri ve algoritma geliştirmenin temelleri konusuna kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Derste işlenen konular arasında: algoritmalar, vektörler ve matrisler, fonksiyonlar, seçim komutları, döngü komutları, I/O süreçleri, grafik çizimi, yapılar, komut dizileri ve programların MATLAB programlama dili kullanılarak öğretilmesi, bulunmaktadır .

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilgisayar programlamanın temellerini tanımlar.
2) Teknik problemleri analiz eder ve temel bilgisayar algoritmaları geliştirir.
3) Mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar programlama araçları üzerine algoritmalar inşa eder.
4) Programlama çözümlerinin sonuçlarını sunar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih SERAP KIRBIZ , December 2020
Ders Koordinatörü SERAP KIRBIZ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) MATLAB'e Giriş
2) Vektörler ve Matrisler
3) Programlamanın Temelleri
4) Seçim İfadeleri
5) Döngü İfadeleri-1
6) Döngü İfadeleri-2
7) Dize Vektörleri
8) Yapılar ve Hücre Dizileri
9) MATLAB Programları
10) Çizim Teknikleri
11) Dosya Giriş/Çıkış
12) Temel İstatistik ve Sıralama
13) Gelişmiş Kavramlar
14) Öğrenci Projeleri
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 10 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kirbizs@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 2 28
Laboratuvar 13 0 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 1 20
Proje 1 15 1 16
Küçük Sınavlar 3 2 1 9
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5