CE 492 CE Senior Design ProjectMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 492
Ders Adı İngilizce CE Senior Design Project
Ders Adı Türkçe İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: Okuma: 8 Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 169 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul CE 490 - Senior Design Project Research
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İnşaat mühendisliği tasarımı hakkında temel bilgi.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri - 4. Sınıf
Genel Eğitim Hedefi Bir sistemi veya süreci analiz etmenin, gereksinimleri ve kısıtlamaları belirlemenin ve bu sistemi veya süreci, belirli bir gerçekçi inşaat mühendisliği probleminin çözümü için, önceki derslerden kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, istenen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlamanın nasıl yapıldığını öğrenmek ve deneyimlemek.
Ders Açıklaması Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesidir. Öğrenciler seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım önerecek ve tasarımlarını seçtikleri problem üzerinde pratikte uygulayacaklardır. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uygun teknikler, beceriler ve uygulama için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanarak pratik bir inşaat mühendisliği problemini modellemek, analiz etmek ve çözmek
2) Problemin özelliklerine bağlı olarak veri toplamak, analiz etmek ve raporlamak (deneyler, anketler, ölçümler vb.)
3) Gerçekçi kısıtlar dâhilinde istenen ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele almak
4) Bir tasarım projesini resmi yazılı formatta sunmak
5) 5. Etkili sunum becerilerini sergilemek
6) Tasarım sürecinde izlenen profesyonel ve etik sorumluluğu tanımlamak
7) İnşaat mühendisliği çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel, etik, uygulanabilirlik ve sürdürülebilirlik bağlamındaki etkisini açıklamak
8) İnşaat mühendisliği problemlerinin tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi ile ilgili güncel konuları açıklamak
9) Bir ekip üyesi olarak etkili bir şekilde çalışmak
10) Kendi kendine öğrenme becerilerini göstermek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Proje
Hazırlayan ve Tarih BAHADIR ŞADAN , November 2023
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ekiplerin oluşturulması, proje konusu seçimi
2) Danışman atanması
3) Danışmanla haftalık toplantı
4) Danışmanla haftalık toplantı
5) Danışmanla haftalık toplantı
6) Danışmanla haftalık toplantı
7) Danışmanla haftalık toplantı
8) Danışmanla haftalık toplantı
9) Danışmanla haftalık toplantı
10) Sunulan Ara Rapor üzerinden projenin ilerleme değerlendirmesi
11) Danışmanla haftalık toplantı
12) Danışmanla haftalık toplantı
13) Danışmanla haftalık toplantı
14) Dönem sonu raporunun danışmana sunulması
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarProje Şartları Proje konusuyla ilgili kitaplar, makaleler, kodlar ve diğer referanslar.
Öğretme TeknikleriDanışmanlar ile haftalık toplantılar
Ödev ve ProjelerBitirme Tasarım Projesi
Laboratuvar ÇalışmasıProjeye göre laboratuvar çalışması yapılabilir.
Bilgisayar KullanımıBilgisayar kullanımı, bir yapının veya altyapının sistemlerini veya bileşenlerini analiz etmekle sınırlıdır. Tasarım yazılımı kullanılamaz.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 35
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sadanb@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, A544 Ofis saatleri: E-posta üzerinden E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Danışmanlarla toplantı: Haftalık toplantıların tüm düzenlemelerinden siz sorumlusunuz. Final raporu: Geç teslim yoktur. İlerleme raporlarını zamanında teslim etmeyen öğrenciler dersten kalır. Sunum: Sunum zamanını/gününü kaçıran öğrenciler dersten kalır. Sınıf davranışları ve öğrenci disiplin kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal bildirimi: YÖK Yönetmelikleri Açıklama: Eğitmen, gerektiğinde not verme politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve müfredatı ve ders içeriğini değiştirme hakkını saklı tutar. Değişiklikler BB üzerinden duyurulacaktır. Öğrenciler duyurulan değişikliklerden sorumludur.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 2 56
Sunum / Seminer 1 40 1 41
Proje 1 72 72
Toplam İş Yükü 169
Toplam İş Yükü/25 6.8
AKTS 7