İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||||
Ders Kodu | CE 492 | |||||||||
Ders Adı İngilizce | CE Senior Design Project | |||||||||
Ders Adı Türkçe | İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi | |||||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||||
Ders Türü | Proje | |||||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 169 saat | |||||||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||||
Ön Koşul |
CE 490 - Senior Design Project Research |
|||||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||||
Beklenen Ön Bilgi | İnşaat mühendisliği tasarımı hakkında temel bilgi. | |||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri - 4. Sınıf | |||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir sistemi veya süreci analiz etmenin, gereksinimleri ve kısıtlamaları belirlemenin ve bu sistemi veya süreci, belirli bir gerçekçi inşaat mühendisliği probleminin çözümü için, önceki derslerden kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, istenen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlamanın nasıl yapıldığını öğrenmek ve deneyimlemek. | |||||||||
Ders Açıklaması | Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesidir. Öğrenciler seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım önerecek ve tasarımlarını seçtikleri problem üzerinde pratikte uygulayacaklardır. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygun teknikler, beceriler ve uygulama için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanarak pratik bir inşaat mühendisliği problemini modellemek, analiz etmek ve çözmek 2) Problemin özelliklerine bağlı olarak veri toplamak, analiz etmek ve raporlamak (deneyler, anketler, ölçümler vb.) 3) Gerçekçi kısıtlar dâhilinde istenen ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele almak 4) Bir tasarım projesini resmi yazılı formatta sunmak 5) 5. Etkili sunum becerilerini sergilemek 6) Tasarım sürecinde izlenen profesyonel ve etik sorumluluğu tanımlamak 7) İnşaat mühendisliği çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel, etik, uygulanabilirlik ve sürdürülebilirlik bağlamındaki etkisini açıklamak 8) İnşaat mühendisliği problemlerinin tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi ile ilgili güncel konuları açıklamak 9) Bir ekip üyesi olarak etkili bir şekilde çalışmak 10) Kendi kendine öğrenme becerilerini göstermek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER |
Hafta | Konu |
1) | Ekiplerin oluşturulması, proje konusu seçimi |
2) | Danışman atanması |
3) | Danışmanla haftalık toplantı |
4) | Danışmanla haftalık toplantı |
5) | Danışmanla haftalık toplantı |
6) | Danışmanla haftalık toplantı |
7) | Danışmanla haftalık toplantı |
8) | Danışmanla haftalık toplantı |
9) | Danışmanla haftalık toplantı |
10) | Sunulan Ara Rapor üzerinden projenin ilerleme değerlendirmesi |
11) | Danışmanla haftalık toplantı |
12) | Danışmanla haftalık toplantı |
13) | Danışmanla haftalık toplantı |
14) | Dönem sonu raporunun danışmana sunulması |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Proje Şartları Proje konusuyla ilgili kitaplar, makaleler, kodlar ve diğer referanslar. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Danışmanlar ile haftalık toplantılar | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bitirme Tasarım Projesi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Projeye göre laboratuvar çalışması yapılabilir. | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Bilgisayar kullanımı, bir yapının veya altyapının sistemlerini veya bileşenlerini analiz etmekle sınırlıdır. Tasarım yazılımı kullanılamaz. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, A544 Ofis saatleri: E-posta üzerinden E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Danışmanlarla toplantı: Haftalık toplantıların tüm düzenlemelerinden siz sorumlusunuz. Final raporu: Geç teslim yoktur. İlerleme raporlarını zamanında teslim etmeyen öğrenciler dersten kalır. Sunum: Sunum zamanını/gününü kaçıran öğrenciler dersten kalır. Sınıf davranışları ve öğrenci disiplin kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal bildirimi: YÖK Yönetmelikleri Açıklama: Eğitmen, gerektiğinde not verme politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve müfredatı ve ders içeriğini değiştirme hakkını saklı tutar. Değişiklikler BB üzerinden duyurulacaktır. Öğrenciler duyurulan değişikliklerden sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 2 | 56 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 1 | 41 | |||
Proje | 1 | 72 | 72 | ||||
Toplam İş Yükü | 169 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.8 | ||||||
AKTS | 7 |