Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | CE 401 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Construction Management | |||||||
Ders Adı Türkçe | Yapı İşletmesi | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | İnşaat projelerini başarıyla gerçekleştirmek için organize etme ve yönetme konusunda temel beceri ve bilgileri edinmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrenciyi inşaat endüstrisi ve inşaat projelerinin yönetimi, inşaat firmalarının çeşitleri ve organizasyonu, proje yaşam döngüsü, dokümantasyon, proje ekibi ve şantiye organizasyonu, proje tedarik yöntemleri, ihale süreci, sözleşmeler ve sözleşme yönetimi, CPM yöntemi de dahil olmak üzere iş programlamasının temellerini, zaman-maliyet ilişkisi, maliyet yönetimi ve kontrolü, risk yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi edindirir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) proje yönetiminin ilkelerini tanımlar; 2) tedarik yöntemlerini açıklar; 3) inşaat sözleşmelerini açıklar ve analiz eder; 4) inşaat projelerinin zamanlama tekniklerini açıklar; 5) bir inşaat projesinin finansal ve fiziki ilerleyişini nasıl takip edeceğini açıklar; 6) inşaat projelerindeki riskleri ve risk yönetimini açıklar; 7) mesleki uygulamayla ilgili konular üzerine teknik bir rapor hazırlar; 8) etkili iletişim becerilerini gösterir; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SEYİT ÜMİT DİKMEN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEYİT ÜMİT DİKMEN |
Hafta | Konu |
1) | İnşaat sektörüne giriş |
2) | Proje ve inşaat yönetiminin temel kavramları |
3) | Proje yaşam döngüsü, dokümantasyon, tasarım süreci, proje ekibi |
4) | Proje tedarik yöntemleri |
5) | Sözleşmeler |
6) | Zamanlama temelleri |
7) | Zamanlama temelleri |
8) | Zamanlama temelleri |
9) | Maliyet yönetimi ve kontrol |
10) | Maliyet yönetimi ve kontrolü |
11) | Risk yönetimi |
12) | İş sağlığı ve güvenliği |
13) | İleri düzey konular |
14) | İleri düzey konular |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Project Management for Construction: Fundamental Concepts for Owners, Engineers, Architects and Builders by Chris Hendrickson, Department of Civil and Environmental Engineering, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, PA 2. Derste verilen teknik makaleler. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Ödevi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Microsoft Office Uygulamaları, İnşaat yönetimi için araçlar. | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
dikmenu@mef.edu.tr Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: dikmenu@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 45 | 1 | 46 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |