CE 401 Construction ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 401
Ders Adı İngilizce Construction Management
Ders Adı Türkçe Yapı İşletmesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İnşaat projelerini başarıyla gerçekleştirmek için organize etme ve yönetme konusunda temel beceri ve bilgileri edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders öğrenciyi inşaat endüstrisi ve inşaat projelerinin yönetimi, inşaat firmalarının çeşitleri ve organizasyonu, proje yaşam döngüsü, dokümantasyon, proje ekibi ve şantiye organizasyonu, proje tedarik yöntemleri, ihale süreci, sözleşmeler ve sözleşme yönetimi, CPM yöntemi de dahil olmak üzere iş programlamasının temellerini, zaman-maliyet ilişkisi, maliyet yönetimi ve kontrolü, risk yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi edindirir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) proje yönetiminin ilkelerini tanımlar;
2) tedarik yöntemlerini açıklar;
3) inşaat sözleşmelerini açıklar ve analiz eder;
4) inşaat projelerinin zamanlama tekniklerini açıklar;
5) bir inşaat projesinin finansal ve fiziki ilerleyişini nasıl takip edeceğini açıklar;
6) inşaat projelerindeki riskleri ve risk yönetimini açıklar;
7) mesleki uygulamayla ilgili konular üzerine teknik bir rapor hazırlar;
8) etkili iletişim becerilerini gösterir;
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SEYİT ÜMİT DİKMEN , November 2023
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. SEYİT ÜMİT DİKMEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İnşaat sektörüne giriş
2) Proje ve inşaat yönetiminin temel kavramları
3) Proje yaşam döngüsü, dokümantasyon, tasarım süreci, proje ekibi
4) Proje tedarik yöntemleri
5) Sözleşmeler
6) Zamanlama temelleri
7) Zamanlama temelleri
8) Zamanlama temelleri
9) Maliyet yönetimi ve kontrol
10) Maliyet yönetimi ve kontrolü
11) Risk yönetimi
12) İş sağlığı ve güvenliği
13) İleri düzey konular
14) İleri düzey konular
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Project Management for Construction: Fundamental Concepts for Owners, Engineers, Architects and Builders by Chris Hendrickson, Department of Civil and Environmental Engineering, Carnegie Mellon University, Pittsburgh, PA 2. Derste verilen teknik makaleler.
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerDönem Ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıMicrosoft Office Uygulamaları, İnşaat yönetimi için araçlar.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 6 % 60
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi dikmenu@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: dikmenu@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 45 1 46
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5