İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 490 | ||||
Ders Adı İngilizce | Senior Design Project Research | ||||
Ders Adı Türkçe | İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi Araştırması | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 34 saat | ||||
Ders Kredileri | 1 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İnşaat mühendisliği tasarımında teori, metodoloji ve uygulama hakkında temel bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri - 4. Sınıf | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Belirli bir gerçekçi inşaat mühendisliği problemi hakkında nasıl araştırma yapılacağını öğrenmek ve önceki derslerden edinilen bilgi ve becerileri kullanarak mühendislik standartlarını, gerçekçi kısıtlamaları ve koşulları içeren bu problemi modelleyen bir tasarım süreci zaman çizelgesi önermektir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler takım olarak seçtikleri bir problem üzerine öncelikle literatür taraması içeren bir araştırma yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım akışı önereceklerdir. Tüm süreç danışmanın idaresinde sürdürülecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulama için gerekli uygun teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını uygulayarak pratik bir inşaat mühendisliği tasarım problemini tanımlamak 2) İncelenen bir tasarım projesi için resmi yazılı formatta bir tasarım süreci zaman çizelgesi sunmak; 3) Etkili sunum becerileri göstermek; 4) Etkin bir şekilde bir ekibin üyesi olarak çalışmak; 5) Gerektiğinde yeni bilgi edinmenin ve uygulamanın önemini anlamak ve kendi kendine öğrenme becerilerini göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Derse Katılım,Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Araştırma nasıl yapılır ? İntihal nedir? |
3) | Teknik rapor yazımı |
4) | Proje yönetiminin temelleri |
5) | Bitirme Tasarım Projesi ve Geoteknik Tasarım |
6) | İnşaat mühendisliğinde tasarım ve ulaştırma sistemleri tasarımının temelleri |
7) | Yapısal analiz ve sismik tasarımın temelleri |
8) | Çelik yapı tasarımının temelleri |
9) | Su kaynakları tasarımının temelleri |
10) | Takım belirleme, proje konusu seçimi |
11) | Bireysel araştırma |
12) | Bireysel araştırma |
13) | Bireysel araştırma |
14) | Sunulan taslak zaman çizelgesi aracılığıyla proje zaman çizelgesinin ilerlemesinin değerlendirilmesi |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Proje Şartları • Proje konusuyla ilgili kitaplar, makaleler, kodlar ve diğer referanslar | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders içi seminerler ve toplantılar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bitirme Tasarım Projesi Zaman Çizelgesi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, A544 Ofis saatleri: E-posta ile E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Danışman ile görüşme: Danışmanınızla olan tüm görüşme düzenlemelerinden siz sorumlusunuz. Rapor: Geç teslim yapılamaz. Raporlarını zamanında teslim etmeyen öğrenciler dersten kalır. Sunum: Sunum gününü/saati kaçıran öğrenciler dersten kalır. Sınıf içi davranış hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal beyanı: YÖK Yönetmelikleri Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve müfredatı ile ders içeriğini düzenleme hakkını saklı tutar. Değişiklikler BB üzerinden duyurulacaktır. Duyurulan değişikliklerden öğrenciler sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Uygulama | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 34 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.4 | ||||||
AKTS | 1 |