PHIL 103 Introduction to PhilosophyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PHIL 103
Course Title in English Introduction to Philosophy
Course Title in Turkish Felsefeye Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 147 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the basic theoretical background of major topics of philosophy such as realism, idealism, freedom of the will; to be able to think critically and dialectically on philosophical concepts; to be able to express philosophical ideas argumentatively.
Course Description This course aims to introduce the students to the basic philosophical ideas and concepts. In addition to that, students are introduced to the methods of scientific writing and thinking; students will be encouraged to use those skills actively in the classroom.
Course Description in Turkish Bu derste öğrenciler, temel felsefi fikirler ve kavramlar ile tanıştırılacak. Bunun yanında felsefi düşünme metotları öğrencilerin aktif katılımıyla ve tartışma yoluyla işlenecek. Ayrıca akademik bir felsefi metin yazmak için gereken kurallar ve metotlar uygulamalı olarak aktarılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Felsefenin temel konularını anlamak
2) Felsefi argümanlar geliştirmek ve bunları eleştirmek
3) Akademik yazma becerilerini göstermek
4) Yeni araştırma fikirleri oluşturmak
5) Felsefe kuram ve araştırmalarını doğru etik formatta tartışmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Participation
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S HW,Participation
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N Exam,Participation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Exam
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Participation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Participation
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , December 2023
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Felsefe nedir? Argüman nedir? Felsefi yazı nasıl yazılır? Düşünce deneyi nedir?
2) Antik Felsefe 1: Sokrat Öncesi Felsefe
3) Antik Felsefe 2: Plato ve İdealizm
4) Antik Felsefe 3: Aristo ve Realizm
5) Rasyonalizm (akılcılık) Nedir?
6) Ampirizm (deneycilik) Nedir?
7) ARASINAV
8) Felsefe ve Aydınlanma: Jean-Jacques Rousseau
9) Felsefe ve Aydınlanma: Kant
10) Etik 1: Sevgi ve Mutluluk Felsefesi
11) Etik 2: Toplumsal Adalet
12) Felsefede Güncel Konular 1: Bilinçlilik Sorunu
13) Felsefe Güncel Konular 2: Ahlaki Sorumluluk Sorunu
14) Felsefede Güncel Konular 3: Hayatın Anlamını Arama
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsWill be assigned.
Teaching MethodsI will assign relevant readings every week; there will also be video instructions. We will make discussion groups and maybe debate-discussion sessions.
Homework and ProjectsStudents will be asked to coordinate one of the discussion sessions of the course based on the assigned required readings.
Laboratory Work
Computer Use
Other ActivitiesStudents will be asked to read each week’s book chapter and article prior to that week’s classroom session. Classroom discussions will be based on these readings as well as various videos.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Attendance at all classes is mandatory. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 12 3 15
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 20 2 22
Total Workload 147
Total Workload/25 5.9
ECTS 6