Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 103 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Philosophy | ||||
Ders Adı Türkçe | Felsefeye Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 147 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Felsefenin realizm, idealizm, irade özgürlüğü gibi temel konularının temel kuramsal altyapısını kavramak; felsefi kavramlar üzerinde eleştirel ve diyalektik düşünebilmek; felsefi düşünceleri argümantasyon yoluyla ifade edebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrenciler, temel felsefi fikirler ve kavramlar ile tanıştırılacak. Bunun yanında felsefi düşünme metotları öğrencilerin aktif katılımıyla ve tartışma yoluyla işlenecek. Ayrıca akademik bir felsefi metin yazmak için gereken kurallar ve metotlar uygulamalı olarak aktarılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Felsefenin temel konularını anlamak 2) Felsefi argümanlar geliştirmek ve bunları eleştirmek 3) Akademik yazma becerilerini göstermek 4) Yeni araştırma fikirleri oluşturmak 5) Felsefe kuram ve araştırmalarını doğru etik formatta tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Derse Katılım,Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Ödev |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Felsefe nedir? Argüman nedir? Felsefi yazı nasıl yazılır? Düşünce deneyi nedir? |
2) | Antik Felsefe 1: Sokrat Öncesi Felsefe |
3) | Antik Felsefe 2: Plato ve İdealizm |
4) | Antik Felsefe 3: Aristo ve Realizm |
5) | Rasyonalizm (akılcılık) Nedir? |
6) | Ampirizm (deneycilik) Nedir? |
7) | ARASINAV |
8) | Felsefe ve Aydınlanma: Jean-Jacques Rousseau |
9) | Felsefe ve Aydınlanma: Kant |
10) | Etik 1: Sevgi ve Mutluluk Felsefesi |
11) | Etik 2: Toplumsal Adalet |
12) | Felsefede Güncel Konular 1: Bilinçlilik Sorunu |
13) | Felsefe Güncel Konular 2: Ahlaki Sorumluluk Sorunu |
14) | Felsefede Güncel Konular 3: Hayatın Anlamını Arama |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Atanacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her hafta ilgili okumaları atayacağım; ayrıca video talimatları da olacak. Tartışma grupları ve belki de münazara-tartışma oturumları yapacağız. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, ders kapsamında verilen zorunlu okumalara dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın ders oturumundan önce o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara ve çeşitli videolara dayanacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 147 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |