Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 412 | ||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Social Psychology II | ||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 204 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İleri sosyoloji, sosyal ve politik psikoloji alanlarındaki kuramlar hakkında gerekli bilgiyi edinmek, psikoloji alanında saygın dergilerde yayınlanan ampirik makaleleri anlamak ve eleştirmek, sosyal psikoloji alanında araştırma yapmayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, sosyal psikolojide okuma ve araştırma konusunda ileri düzeyde uygulamalı bir derstir. Bu ders, sosyal psikoloji ile ilgili konularda öğrencilerin araştırma deneyimini ve teorik bilgilerini arttırmak için tasarlanmıştır. Bu ders aynı zamanda sosyoloji, ekonomi gibi psikoloji konularının ötesinde disiplinler arası bir çalışma ve düşünme fırsatı da sunmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sosyal psikolojinin temel konuları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak 2) Diğer sosyal bilim konularını da ele alarak disiplinler arası düşünmek 3) Sosyoloji, ekonomi ve sosyal psikolojinin ilgili konularını içeren disiplinlerarası çeşitlilik perspektiflerini eleştirel bir şekilde yansıtmak 4) Araştırma yürütmek ve veri toplamak 5) İstatistiksel analiz için R ve Jamovi analiz programlarını kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Laboratuvar,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Laboratuvar |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Ödev,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AYCA AKSU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Disiplinlerarası Düşünme |
3) | Sosyal Sermaye, Eşitsizlik ve Kurumsal Güven |
4) | Literatür Taraması |
5) | Araştırma Materyallerinin Hazırlanması |
6) | Güvenin Politik ve Sosyal Sonuçları |
7) | Eşitsizliğin Sosyal Psikolojisi: Örgütsel Bağlamlar |
8) | R ve Jamovi'ye Giriş |
9) | Tekrar ve Ara Sınav |
10) | R ile Veri Analizi |
11) | Eğitimde Eşitsizlik |
12) | Belirsizlik ve Eşitsizlik Altında Risk Alma |
13) | Eşitsizliğin Tercihler ve Davranışlar Üzerindeki Sonuçları |
14) | APA Stilinde Yazma, Tablo ve Şekil Hazırlama |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Kitaplar: Acemoglu, D., & Robinson, J. (2012). Why nations fail : The origins of power, prosperity and poverty (pp. 70-95; [CA & US version] ed.). New York: Crown. Jetten, J., & Peters, K. (Eds.). (2019). The social psychology of inequality. Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-030-28856-3 Ayrıca Psikolojik Bilimler'den alınması gereken bir dizi okuma da olacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu kurs tamamen ters-yüz formatta öğretilecektir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler dönem boyunca bir araştırma projesi üzerinde çalışacaklardır. Öğrencilerden veri toplamaları, girmeleri ve analiz etmeleri ve dönem boyunca deneysel makalelerinin bir taslağını sunmaları istenecektir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Students will be learned literature review, preparation of research materials, and to analyse their data. | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin R ve Jamovi analiz programlarını kullanarak bilgisayar ve araştırma becerileri geliştirilecektir. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her hafta ders öncesi o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırlarsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrenciler yarıyıl boyunca araştırma projeleri üzerinde çalıştırılacak ve her geç teslim günü için notun %5'i düşürülecektir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 4 | 112 | ||
Uygulama | 1 | 5 | 3 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 8 | 6 | 14 | |||
Final | 2 | 28 | 2 | 60 | |||
Toplam İş Yükü | 204 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.2 | ||||||
AKTS | 7.5 |