PSYC 412 Readings and Research in Social Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 412
Ders Adı İngilizce Readings and Research in Social Psychology II
Ders Adı Türkçe Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 1 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 204 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 205 - Research Methods I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İleri sosyoloji, sosyal ve politik psikoloji alanlarındaki kuramlar hakkında gerekli bilgiyi edinmek, psikoloji alanında saygın dergilerde yayınlanan ampirik makaleleri anlamak ve eleştirmek, sosyal psikoloji alanında araştırma yapmayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, sosyal psikolojide okuma ve araştırma konusunda ileri düzeyde uygulamalı bir derstir. Bu ders, sosyal psikoloji ile ilgili konularda öğrencilerin araştırma deneyimini ve teorik bilgilerini arttırmak için tasarlanmıştır. Bu ders aynı zamanda sosyoloji, ekonomi gibi psikoloji konularının ötesinde disiplinler arası bir çalışma ve düşünme fırsatı da sunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sosyal psikolojinin temel konuları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak
2) Diğer sosyal bilim konularını da ele alarak disiplinler arası düşünmek
3) Sosyoloji, ekonomi ve sosyal psikolojinin ilgili konularını içeren disiplinlerarası çeşitlilik perspektiflerini eleştirel bir şekilde yansıtmak
4) Araştırma yürütmek ve veri toplamak
5) İstatistiksel analiz için R ve Jamovi analiz programlarını kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Laboratuvar,Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Laboratuvar
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Ödev,Proje
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım,Proje
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Sınav,Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYCA AKSU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Disiplinlerarası Düşünme
3) Sosyal Sermaye, Eşitsizlik ve Kurumsal Güven
4) Literatür Taraması
5) Araştırma Materyallerinin Hazırlanması
6) Güvenin Politik ve Sosyal Sonuçları
7) Eşitsizliğin Sosyal Psikolojisi: Örgütsel Bağlamlar
8) R ve Jamovi'ye Giriş
9) Tekrar ve Ara Sınav
10) R ile Veri Analizi
11) Eğitimde Eşitsizlik
12) Belirsizlik ve Eşitsizlik Altında Risk Alma
13) Eşitsizliğin Tercihler ve Davranışlar Üzerindeki Sonuçları
14) APA Stilinde Yazma, Tablo ve Şekil Hazırlama
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Kitaplar: Acemoglu, D., & Robinson, J. (2012). Why nations fail : The origins of power, prosperity and poverty (pp. 70-95; [CA & US version] ed.). New York: Crown. Jetten, J., & Peters, K. (Eds.). (2019). The social psychology of inequality. Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-030-28856-3 Ayrıca Psikolojik Bilimler'den alınması gereken bir dizi okuma da olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu kurs tamamen ters-yüz formatta öğretilecektir.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler dönem boyunca bir araştırma projesi üzerinde çalışacaklardır. Öğrencilerden veri toplamaları, girmeleri ve analiz etmeleri ve dönem boyunca deneysel makalelerinin bir taslağını sunmaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıStudents will be learned literature review, preparation of research materials, and to analyse their data.
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin R ve Jamovi analiz programlarını kullanarak bilgisayar ve araştırma becerileri geliştirilecektir.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her hafta ders öncesi o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 30
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırlarsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrenciler yarıyıl boyunca araştırma projeleri üzerinde çalıştırılacak ve her geç teslim günü için notun %5'i düşürülecektir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 4 112
Uygulama 1 5 3 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 8 6 14
Final 2 28 2 60
Toplam İş Yükü 204
Toplam İş Yükü/25 8.2
AKTS 7.5