Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 421 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Cognitive Psychology I | |||||
Ders Adı Türkçe | Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 206 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide araştırma yöntemleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal ve algısal karar verme alanlarının ileri düzeyde teorik arka planını öğrenmek; teorik bilgiyi psikoloji araştırma pratiğine entegre edebilmek ve saygın psikoloji dergilerinde yayımlanan ampirik makaleleri anlayabilmek, eleştirebilmek ve sunabilmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, bilişsel bilimler üzerine en güncel içeriğe sahip son sınıf dersidir. Temel amacı öğrencileri bilişsel bilimler literatürüyle tanıştırmak ve alana klinik, bilişsel, evrimsel ve sosyal nörobilimsel perspektiflerle yaklaşabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bilişsel bilimlerdeki temel teorileri anlamak; 2) Bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilişkili olarak değerlendirmek; 3) Opensesame ve farklı nörobilimsel yöntemler aracılığıyla bilimsel araştırma yürütmek; 4) SPSS aracılığıyla araştırma bulgularını değerlendirmek; 5) deneysel formatta araştırma bulgusu yazmak; 6) Psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak ve sunmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Hafta | Konu |
1) | Bilişsel bilimlere giriş |
2) | Mantık |
3) | Kurallar |
4) | Konseptler |
5) | Analojiler |
6) | İmajlar |
7) | Bağlantılar |
8) | Tekrar ve değerlendirme |
9) | Beyin |
10) | Duygular |
11) | Bilinç |
12) | Vücut, dünya ve dinamik sistemler |
13) | Toplumlar |
14) | Geleceğe yönelik |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen okuma: Thagard, P. (2005). Intro to Cognitive Science: Mind. The MIT Press. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, yüksek etkili bilişsel bilim dergilerinde yayımlanmış bir makale ile ilgili olarak verilen zorunlu okuma çerçevesinde dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Bu makalelere dayanarak bir sunum yapmaları ve tartışma soruları hazırlamaları beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerden veri toplama, bu verileri kodlama ve SPSS'te analiz etme, ardından bu analizlere dayalı olarak APA formatında ampirik bir makale yazmaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için laboratuvardaki SPSS olanaklarını, ayrıca ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla kullanacaklardır. | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Zorunlu | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cakart@mef.edu.tr Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecek ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyacaktır. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları durumda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılamayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar dürüst olmayan bir tutumdur ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 4 | 98 | ||
Uygulama | 2 | 8 | 2 | 2 | 24 | ||
Proje | 2 | 20 | 40 | ||||
Final | 2 | 20 | 2 | 44 | |||
Toplam İş Yükü | 206 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.2 | ||||||
AKTS | 7.5 |