Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 462 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Developmental Psychology II | |||||
Ders Adı Türkçe | Gelişim Psikolojisinde Okuma ve Araştırma II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 199 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide araştırma yöntemleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Gelişim psikolojisinin ana alanlarıyla tanışmak, bu alanlarda daha derin bilgi edinmek ve bilimsel araştırma tasarlama ve yürütme becerisine sahip olmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders Gelişim Psikolojisi alanında okuma ve araştırma konularını içeren ileri düzeyde bir derstir. Bebeklik ve erken çocukluk yıllarında gelişimdeki bireysel farklılıklara, özellikle de dil gelişimi ve ilgili alanlardaki gelişime odaklanacağız. İlk bölümde öğrenciler, verilen alanlardaki ana yapılar, teorik yaklaşımlar, araştırma yöntemleri ve son araştırma bulguları hakkında bakış açısı kazanacaklardır. İkinci bölümde, öğrenciler bir araştırmacı olarak araştırma sorularını formüle etme, ampirik bir araştırma çalışması tasarlama, veri toplama, veri analizi ve bulgularını bir poster sunumu aracılığıyla paylaşma konusunda uygulamalı deneyim kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Gelişim Psikolojisi alanındaki temel kavramlar, ana teorik bakış açıları ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi gösterilmesi; 2) Gelişim Psikolojisinin alt alanlarında (örn. dil, erken okuryazarlık ve akademik gelişim) mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirilmesi; 3) Araştırma sorusu ve hipotez formüle edilmesi; 4) deneysel araştırma çalışması tasarlamak; 5) farklı araştırma soruları ve hipotezleri test etmek; 6) araştırma sonuçlarını analiz etmek, çıkarım yapmak ve kritik olarak tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Derse Katılım,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEYZA ATEŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş & Ders Zorunlulukları |
2) | Gelişim Psikolojisinde araştırma konularına giriş, temel kavramlar ve teorik çerçeveler. |
3) | Gelişim Psikolojisinde araştırma konularına giriş - devam bilimsel araştırma süreci. |
4) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma araştırma konusu seçimi ve ilgili literatürün gözden geçirilmesi (adım 1 ve 2) |
5) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma literatür taramasına devam etme (adım 2) |
6) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma seçilen makaleleri özetleyen bir sunum hazırlama ve bir tartışma oturumu yönetme (adım 3 ve 4) |
7) | Araştırma Önerileri, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma seçilen makaleleri özetleyen bir sunum hazırlama ve bir tartışma oturumu yönetme (adım 3 ve 4) |
8) | Araştırma Önerileri, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma araştırma sorularınızı ve hipotezlerinizi önerme, operasyonel tanımları netleştirme & araştırma tasarımı, katılımcılar ve genel yöntemi belirleme (adım 4, 5 ve 6) |
9) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme ölçüm araçlarını/pilot uygulamayı deneme ve güncelleme & araştırma prosedürü (adım 7 ve 8) |
10) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme & kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
11) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme & kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
12) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme, ve kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
13) | Araştırma Önerileri, Bölüm 3: Bir poster sunumu hazırlama (adım 12) |
14) | Araştırma Önerileri, Bölüm 3: Bir poster sunumu hazırlama (adım 12) |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ampirik makaleler ve kitap bölümlerinden oluşan bir okuma paketi olacaktır. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped learning | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler, ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak, grup üyeleriyle birlikte teorik makaleleri ve ampirik makaleleri incelemek, veri setlerini SPSS aracılığıyla girmek ve analiz etmek, ayrıca araştırmaları hakkında bir PowerPoint sunumu hazırlamak için laboratuvardaki SPSS olanaklarını kullanacaklardır. | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için SPSS ile çalışacak, ayrıca ampirik makaleleri için literatür taraması yapacaklardır. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, o haftaki ders oturumundan önce verilen makaleleri okumaları, literatür taraması yapmaları, grup üyeleriyle birlikte makaleleri okumaları, kısa bir sunum hazırlamaları ve literatür taramaları hakkında bir tartışma oturumu yönetmeleri istenecektir. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozkande@mef.edu.tr Akademik dürüstlük: Akademik yanlış davranış olarak, kopya çekme ve intihal kabul edilmeyecek ve bu durum dersten başarısızlık veya disiplin cezası ile sonuçlanacaktır. İntihalin bazı örnek davranışları şunlardır: 1) referansı belirtmeden alıntı yapmak (kopyala-yapıştır davranışı), 2) geniş alıntı yapmak (referansı belirtmiş olsanız bile), 3) başka bir çalışma (örneğin, ders, atölye, sunum) için önceden hazırladığınız aynı veya benzer ödev/proje sunmak, 4) başka bir kişi tarafından hazırlanmış aynı veya benzer ödev/proje sunmak. Grup çalışmalarında, akademik dürüstlük ihlal edildiğinde, tüm grup üyeleri olaydan sorumlu kabul edilecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen YÖK Disiplin Yönetmeliği'ni de inceleyin. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 3 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Proje | 13 | 2 | 3 | 2 | 91 | ||
Toplam İş Yükü | 199 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.0 | ||||||
AKTS | 7.5 |