PHIL 205 Free WillMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PHIL 205
Ders Adı İngilizce Free Will
Ders Adı Türkçe Özgür İrade
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Özgür irade kavramı hakkında çeşitli felsefi argümanları tanımak; bireysel sorumluluk, kötülük sorunu, özerklik ve ahlak olanağı, hukuk ve adaletin felsefi temelleri gibi özgür irade kavramıyla yakından ilişkili olan bazı önemli felsefi meseleler hakkında fikir edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders, insanın, bir zorunluluğun veya yazgının belirlenimi olmaksızın eyleme gücünü ifade eden özgür irade kavramını soruşturmayı hedeflemektedir. Sömestr boyunca, dört tarihsel döneme karşılık gelen dört ayrı bölümde konuyla ilgili çeşitli felsefî tezler tartışılacaktır. Ders, kavramsal çerçeveye odaklanan bir girişle başlayacak, ardından tarihsel bir sıra ile Antik Yunan döneminden Yirminci Yüzyıla dek on düşünürün yaklaşımını inceleyecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İrade, özgür irade ve determinizm kavramlarının anlamlarını anlamak
2) Özgür irade kavramı hakkındaki felsefi tezleri değerlendirmek ve karşılaştırmak
3) Özgür irade hakkındaki farklı felsefi tezlerin pratik ve teorik çıkarımlarını belirlemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. OZAN ÇILGIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kavramsal Çerçeve: İrade, Özgür İrade ve Determinizm
2) Plato: Ahlaki Determinizm
3) Aristotle: Ahlaki Bilgi ve Özgür İrade Sorunu
4) St Augustine: Özgür İrade, Kötülüğün Gerçekliği ve Tanrı'ya Bağımlılık
5) St Thomas Aquinas: Akıl, İrade ve Karar Özgürlüğü
6) Ara Sınava Hazırlık ve Tekrar
7) Ara Sınav
8) Descartes: Sınırlı Güçle Sonsuz Özgürlük
9) Spinoza: Deterministik Bir Dünyada İnsan Özgürlüğü
10) Kant: Özgür İrade ve Pratik Akıl
11) Schopenhauer: Özgür İrade ve Determinizm
12) Nietzsche: Özgür İrade Mitolojisi ve İnsan Kararlarının Soybilimsel Analizi
13) Sartre: Özgür Olmaya Mahkum
14) Final Sınavına Hazırlık ve Tekrar
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Okumalar: Aristotle, The Nichomahean Ethics. Descartes René, Meditations. Kant Immanuel, Groundwork of the Metaphysics of Morals. Nietzsche Friedrich, Beyond Good and Evil. Nietzsche Friedrich, Human, All Too Human. Plato, Gorgias. Plato, Phaedo. Plato, Phaedrus. Sartre Jean Paul, Being and Nothingness. Schopenhauer Arthur, On the Freedom of the Will. Spinoza Baruch, The Ethics. St Augustine, On Free Choice of Will. St Thomas Aquinas, De Veritate.
Öğretme TeknikleriBu ders ters-yüz/ders anlatımı formatında işlenecektir. Öğrencilere her hafta Perusall'da bulunacak bir okuma materyali atanacaktır. Ders süresince, öncelikle öğrencilerin okumadan temel kavramları kavrayışlarını değerlendirip pekiştireceğim. Bunu takiben, benim yardımımla, öğrencilerden ilgili felsefi teorilerin eleştirel argümanları hakkında karşılaştırmalı analiz yapmaları istenecektir. Haftanın konularına bağlı olarak, dersin son saatinde akran öğrenme etkinlikleri düzenlenecektir. Öğrencilerden 2-3 kişilik gruplar oluşturmaları ve planlanan konuların ana temalarını ve kavramlarını tartışmaları istenecektir. Akran öğrenme etkinliğinden sonra, öğrencilerin seviyesi kısa sınavlarla değerlendirilecektir. Öğrencilerin gerekli okuma materyalini kapsayacak kadar zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve Perusall'daki sorulara doğru cevaplar vermeleri beklenecektir. Eğitmen olarak her ders için gerekli okuma materyalini hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın okuma materyalini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayanacaktır. Öğrencilerden Perusall'daki sorulara doğru cevaplar vermeleri istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğretim üyesinin e-posta adresi: doganib@mef.edu.tr Öğrenciler, devamsızlıklarının nedeni ne olursa olsun, kaçırdıkları tüm çalışmalardan sorumludur. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmak zorundadır. İlgili belgeleri sunarlarsa, telafi sınavına girmelerine izin verilir. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. Sınıf, ırk, etnik köken, inanç, din, dil, engellilik, cinsiyet ve cinsel yönelim dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere her türlü ayrımcılıktan uzak olacaktır. Öğrencilerin bu ortamı sürdürmeleri beklenmektedir. Bu derste hiçbir türde sahtekârlığa müsamaha gösterilmeyecektir. Sahtekârlık, hile, intihal, dolandırıcılık ve çalışmanızdaki tüm materyalleri ve kaynakları göstermeme gibi durumları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 1 5 3 8
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Final 1 15 3 18
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5