Elektrik Elektronik Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 478 | ||||
Ders Adı İngilizce | Electromagnetic Waves | ||||
Ders Adı Türkçe | Elektromanyetik Dalgalar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EE 304 - Electromagnetic Fields |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Elektromanyetik alanlar ve diferansiyel denklemler konusunda ön bilgiye sahip olunması beklenmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektromanyetik dalga yayılımının temellerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders açık ve sınırlandırılmış ortamlarda elektromanyetik dalga yayılımının kapsamlı bir şekilde incelenmesini konu almaktadır. Ders içeriği Maxwell denklemleri, dalga denkleminin çözümü, elektromanyetik dalga parametreleri, monokromatik dalgalar, düzlem dalgalar, Poynting vektörü, elektromanyetik dalgaların yansıma ve kırılması, TE ve TM modlar, sınırlı ortamlarda dalga yayılımı, paralel plakalı dalga kılavuzları, dikdörtgen dalga kılavuzları, dairesel dalga kılavuzları konu başlıklarını kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) açık ve sınırlı bölgelerde dalga denklemini formüle eder ve çözer; 2) elektromanyetik dalganın parametrelerini ve elektrik alanını belirler; 3) Elektromanyetik dalgaların yansımasını ve iletimini analiz eder; 4) Belirli uygulamalar için uygun dalga kılavuzları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Ödev,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | EGEMEN BİLGİN , December 2020 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Maxwell Denklemleri ve Dalga Denklemi |
2) | 1D Uzayda Dalga Denkleminin Çözümü |
3) | Monokromatik Dalgalar ve Fazör Formu |
4) | Elektromanyetik Dalga Parametreleri |
5) | Düzlem Dalgalar ve Dalga Yayılımı |
6) | Düzlemsel Katmanlı Ortamlarda Yansıma ve İletim |
7) | Mükemmel İletken Yüzeylerden Yansıma |
8) | Dielektrik Yüzeylerden Yansıma ve İletim |
9) | Sınırlı Ortamda Elektromanyetik Dalgalar |
10) | Paralel Levha Dalga Kılavuzları |
11) | Dikdörtgen ve Dairesel Dalga Kılavuzları |
12) | Telgrafçı Denklemleri ve İletim Hatları |
13) | Dağılım Parametreleri |
14) | Antenlere Giriş |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. DK Cheng, Alan Dalgası Elektromanyetiği, 2. Baskı , Addison Wesley. 2. DM Pozar, Mikrodalga Mühendisliği, 2. Baskı , John Wiley & Sons. 3. DJ Griffiths, Elektrodinamiğe Giriş, 4. Baskı , Pearson. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “Tersine öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere ödev soruları verilecektir. Ayrıca bir de final proje ödevi verilecek. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Final Projesi için CST öğrenci sürümü, ödevler için Matlab | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
bilgine@mef.edu.tr (0212) 3953645 Öğretmen odası ve telefon numarası : 5. Kat , No: 570, (0212) 3953645 ofis saatleri: TBA; e-posta adresi: bilgine@mef.edu.tr Katılım kuralları: - Gecikme Politikası: Gecikmiş ödevler KABUL EDİLMEYECEKTİR. Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Dersi Geçmek: Dersi geçmek için öğrencilerin proje ödevini tamamlamaları gerekir. Proje için herhangi bir telafi olmayacaktır. Akademik Sahtekârlık ve İntihal : YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Proje | 1 | 15 | 6 | 21 | |||
Ödevler | 4 | 3 | 3 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 1.5 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |