EE 478 Electromagnetic WavesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik Elektronik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Elektrik Elektronik Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 478
Ders Adı İngilizce Electromagnetic Waves
Ders Adı Türkçe Elektromanyetik Dalgalar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 304 - Electromagnetic Fields
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Elektromanyetik alanlar ve diferansiyel denklemler konusunda ön bilgiye sahip olunması beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Elektromanyetik dalga yayılımının temellerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders açık ve sınırlandırılmış ortamlarda elektromanyetik dalga yayılımının kapsamlı bir şekilde incelenmesini konu almaktadır. Ders içeriği Maxwell denklemleri, dalga denkleminin çözümü, elektromanyetik dalga parametreleri, monokromatik dalgalar, düzlem dalgalar, Poynting vektörü, elektromanyetik dalgaların yansıma ve kırılması, TE ve TM modlar, sınırlı ortamlarda dalga yayılımı, paralel plakalı dalga kılavuzları, dikdörtgen dalga kılavuzları, dairesel dalga kılavuzları konu başlıklarını kapsamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) açık ve sınırlı bölgelerde dalga denklemini formüle eder ve çözer;
2) elektromanyetik dalganın parametrelerini ve elektrik alanını belirler;
3) Elektromanyetik dalgaların yansımasını ve iletimini analiz eder;
4) Belirli uygulamalar için uygun dalga kılavuzları tasarlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Sınav,Ödev,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih EGEMEN BİLGİN , December 2020
Ders Koordinatörü EGEMEN BİLGİN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Maxwell Denklemleri ve Dalga Denklemi
2) 1D Uzayda Dalga Denkleminin Çözümü
3) Monokromatik Dalgalar ve Fazör Formu
4) Elektromanyetik Dalga Parametreleri
5) Düzlem Dalgalar ve Dalga Yayılımı
6) Düzlemsel Katmanlı Ortamlarda Yansıma ve İletim
7) Mükemmel İletken Yüzeylerden Yansıma
8) Dielektrik Yüzeylerden Yansıma ve İletim
9) Sınırlı Ortamda Elektromanyetik Dalgalar
10) Paralel Levha Dalga Kılavuzları
11) Dikdörtgen ve Dairesel Dalga Kılavuzları
12) Telgrafçı Denklemleri ve İletim Hatları
13) Dağılım Parametreleri
14) Antenlere Giriş
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. DK Cheng, Alan Dalgası Elektromanyetiği, 2. Baskı , Addison Wesley. 2. DM Pozar, Mikrodalga Mühendisliği, 2. Baskı , John Wiley & Sons. 3. DJ Griffiths, Elektrodinamiğe Giriş, 4. Baskı , Pearson.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “Tersine öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri
Ödev ve ProjelerÖğrencilere ödev soruları verilecektir. Ayrıca bir de final proje ödevi verilecek.
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıFinal Projesi için CST öğrenci sürümü, ödevler için Matlab
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 4 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bilgine@mef.edu.tr
(0212) 3953645
Öğretmen odası ve telefon numarası : 5. Kat , No: 570, (0212) 3953645 ofis saatleri: TBA; e-posta adresi: bilgine@mef.edu.tr Katılım kuralları: - Gecikme Politikası: Gecikmiş ödevler KABUL EDİLMEYECEKTİR. Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Dersi Geçmek: Dersi geçmek için öğrencilerin proje ödevini tamamlamaları gerekir. Proje için herhangi bir telafi olmayacaktır. Akademik Sahtekârlık ve İntihal : YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Proje 1 15 6 21
Ödevler 4 3 3 24
Ara Sınavlar 2 16 1.5 35
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6