POLS 338 Global Environmental PoliticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 338
Ders Adı İngilizce Global Environmental Politics
Ders Adı Türkçe Küresel Çevre Politikalari
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Teorik ve pratik olarak küresel çevre politikası hakkında bilgi edinmek, ne olduğunu, neden önemli olduğunu, temel çevresel zorluklara aşinalık ve bu konu alanlarındaki rejimlerin incelenmesi, çevre, sosyal ve ekonomik kalkınma arasındaki karşılıklı bağlantılar.
Ders Açıklaması Derste küresel çevre politikalarını hem teorik olarak hem de pratik örneklerle incelemeyi hedefliyoruz. Günümüzde toplumlar çevresel krizlerlerle karşı karşıya kalmış durumdalar. Bu sorunların çok ciddi ve farklı boyutlarda ekonomik, kültürel ve sosyal yansımaları bulunmaktadır. Öğrenciler çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını, küresel çözümlerin neden önemli olduğunu, çözüm arayışında yapılan uluslararası müzakareleri, bu kapsamdaki zorlukları ve fırsatları öğrencekler. Iklim değişikliği, biyoçeşitlilik, deniz kirlenmesi, balıkçılık, zehirli atık ticareti gibi güncel çevre konularını öğrendikten sonra bu konulara çözüm getirme arayışının arkasındaki politikalar ele alınacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) küresel bağlamda temel çevre sorunlarını anlar;
2) Çevre sorunlarını değerlendirir, uygular ve çözümler geliştirir;
3) çevresel sürdürülebilirlikle tarihsel, kültürel, ekonomik ve sosyal bağları anlar;
4) küresel çevre rejimlerinin özellikle iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik, denizlerin korunması, ozon tabakasının incelmesi, tehlikeli atıklarla ilgili rejimler; gelişimini kavrar;
5) uluslararası çevre anlaşmalarının etkinliğini ortak payda sorunları, çatışmalar ve rejim tasarım zorlukları açısından değerlendirir;
6) Çevre politikasındaki kilit kurumları ve paydaşları tanımlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Sunum
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Derse Katılım
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Sunum
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler H Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü AYŞEGÜL KİBAROĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SIBEL SEZER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı
2) Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevreye Genel Bir Bakış
3) Çevre ve “Ortak Malların Trajedisi”
4) Çevre Politikalarını Anlamak
5) Küresel Çevre Politikaları ve Politika Alanında Temel Kavramlar
6) Küresel Çevre Politikaları Çerçevesinde Rejim Gelişiminin Aşamalarına Genel Bir Bakış
7) Küresel Çevre Politikalarındaki Kurumlar
8) Küresel Çevre Politikalarındaki Temel Aktörler
9) Özel Konu 1: İklim Değişikliği
10) Özel Konu 2: Deniz Kirliliği ve Balıkçılık
11) Özel Konu 3: Biyoçeşitlilik
12) Özel Konu 4: Tehlikeli Atık
13) Proje Sunumları ve Tartışma
14) Proje Sunumları ve Tartışma
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRequired Reading: Global environmental politics, 2021. Pamela S. Chasek and David L. Downie, 8th edition, Abingdon, New York, NY: Routledge, 2021. Garrett Hardin. 1968. The Tragedy of the Commons. Science 162 (3859): 1243-1248 Ostrom, Elinor, and et al. 1999. Revisiting the commons: local lessons, global challenges. Science 284 (5412): 278-282. Jeffrey D. Sachs, 2015. The Age of Sustainable Development, Columbia University Press Pamela Chased, David Downie and JW Brown, 2016. Global Environmental Politics, Dilemmas in World Politics Doyle, T.J., 2005. Environmental Movements in Majority and Minority Worlds: A Global Perspective, Rutgers University Press, New Brunswick, New York and London. Doherty, B. and Doyle T. (eds), 2008. Beyond Borders: Environmental Movements and Transnational Politics, Routledge, New York and London. Our Common Vision of The Future We Want outcome document of the Rio+20 Conference Ross, Michael L., 1999. "The political economy of the resource curse." World politics 51.02, 297-322. Assessing and Managing the Risks of Climate Change, IPCC AR5 WGII, Impacts, Adaptation and Vulnerability, 2014 Recommended Reading United Nations World Commission on Environment and Development (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press. Soroos, Marvin S. 2011. “Global Institutions and the Environment: An Evolutionary Perspective” in The Global Environment: Institutions, Law and Policy, Third Edition. CQ Press Democratizing the Global Climate Regime. John S. Dryzek, Hayley Stevenson, 2013. Chris Methmann, Delf Rothe, and Benjamin Stephan (eds.), (De)Constructing the Greenhouse: Interpretive approaches to global climate governance, p.232-247. The Geopolitics of Climate Change. Anthony Giddens, 2009. The Politics of Climate Change, Ch. 9, p.203-226 James Hansen,The Faustian Bargain: Humanitiy’s Own Trap, 2009. Storms of My Grandchildren, p.90-110. The Transition to a Sustainable Economy, 2009. Tim Jackson, Prosperity without Growth: Economics for a Finite Planet, Ch. 11, p. 171-186 Bodansky, D., 2016. The Paris Climate Change Agreement: A New Hope? The American Journal of International Law, 110(2), 288-319 Breetz, H., Mildenberger, M. and Stokes, L., 2018. “The political logics of clean energy transitions” Business and Politics Vol. 20, Pages 492-522. Allcott, Hunt and Sendhil Mullainathan, 2010. “Behavior and Energy Policy” Science 327 (5970): 1204-1205. Jamie Druckman, Toby Bolsen and Fay Lomax Cook, 2015. “Citizens', Scientists', and Policy Advisors' Beliefs about Global Warming,” The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 658: 271-295. Llewelyn Hughes and Johannes Urpelainen. 2015. “Interests, institutions, and climate Policy: Explaining the choice of policy instruments for the energy sector.” Environmental Science and Policy Vol. 54, Pages 52 to 63.
Öğretme TeknikleriDers sunumları, etkileşimli tartışmalar ve diyaloglar
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 40
Projeler 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Students are encouraged to contact the instructor on any issues that they need clarification or would like to inquire about in more detail (e-mail of instructor asibel.sezer@gmail.com) Students are expected to attend all sessions (80% attendance required) and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to YÖK regulation.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 12 4 3 1 96
Proje 3 8 3 1 36
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5