Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 232 | ||||
Ders Adı İngilizce | Digital Media Literacy | ||||
Ders Adı Türkçe | Digital Medya Okuryazarlığı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Medya içerik analizi becerilerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Yeni Medya okuryazarlığı dersi, öğrencilerin bilgi güvenliği, siber zorbalık, sahte haberler, dijital bağımlılık gibi hızla gelişen ve giderek baskın hale gelen yeni medya’nın doğası hakkında bilgili ve eleştirel bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak ve ayrıca mesajları incelemek, yorumlamak ve değerlendirmek için tasarlanmıştır. Bu ders öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirir, medya içeriğini yorumlamak için gerekli analiz yöntemleri ve medya analizi için eleştirel yazma yöntemlerini sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) medya içeriğini analiz etmek; 2) sahte ve gerçek haberleri karşılaştırma 3) telif hakkı, bilgi güvenliği de dahil olmak üzere dijital medyaya erişim ve bu medyanın kullanımıyla ilgili etik ve hukuki konuları eleştirme 4) Yeni medyayla birlikte ortaya çıkan dijital bağımlılık ve siber zorbalık sorunlarının önemini açıklama |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Derse Katılım,Sunum |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Derse Katılım,Sunum |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | H | Sunum |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Derse Katılım,Sınav,Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Proje,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AHU ÖZYURT |
Hafta | Konu |
1) | Ders konularına ve projeye genel giriş |
2) | Yeni İletişim Ortamları ve Yeni Medya Kavramı |
3) | Medya okur Yazarlığı |
4) | Yeni Medya ve Etik |
5) | Yeni Medya ve Etik |
6) | Yeni Medya ve Siber Güvenlik |
7) | Yeni Medya ve Siber Güvenlik |
8) | Yeni Medya ve Siber Zorbalık |
9) | Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık |
10) | Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık |
11) | Dijital Dönüşüm ve Toplum 5.0 |
12) | Web teknolojileri: Web 3.0 |
13) | Yeni Medya ve Pazarlama |
14) | Genel Değerlendirme |
15) | Final sınavları |
16) | Final Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | *Jackie Marsh, Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood, 2005, Taylor & Francis Group *Monica T. Whitty and Garry Young, Cyber-psychology, Wiley, 2016 *Lister Martin et. al., New Media: A Critical Introduction, 2003, Routledge, Taylor & Francis Group *Ann Handley, C.C. Chapman, Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, E-books, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business, 2012 *Scott J. Shackelford, Managing Cyber Attacks in International Law, Business, and Relations: In Search of Cyber Peace,2014 *Hoobs R. and More D., Discovering Media Literacy,Sage Publication, 2013 *Yıldız M. and Keengwe J. Media Literacy in the Digital Age, IGI Global,2016 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf içi tartışmalar ve ödev ve projelerle öğrencilerin derse katılımının sağlanması | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard Ödevleri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gulecc@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Bu derste %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Akademik sahtekârlık ve intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği’ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |