POLS 232 Digital Media LiteracyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 232
Ders Adı İngilizce Digital Media Literacy
Ders Adı Türkçe Digital Medya Okuryazarlığı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Medya içerik analizi becerilerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Yeni Medya okuryazarlığı dersi, öğrencilerin bilgi güvenliği, siber zorbalık, sahte haberler, dijital bağımlılık gibi hızla gelişen ve giderek baskın hale gelen yeni medya’nın doğası hakkında bilgili ve eleştirel bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak ve ayrıca mesajları incelemek, yorumlamak ve değerlendirmek için tasarlanmıştır. Bu ders öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirir, medya içeriğini yorumlamak için gerekli analiz yöntemleri ve medya analizi için eleştirel yazma yöntemlerini sağlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) medya içeriğini analiz etmek;
2) sahte ve gerçek haberleri karşılaştırma
3) telif hakkı, bilgi güvenliği de dahil olmak üzere dijital medyaya erişim ve bu medyanın kullanımıyla ilgili etik ve hukuki konuları eleştirme
4) Yeni medyayla birlikte ortaya çıkan dijital bağımlılık ve siber zorbalık sorunlarının önemini açıklama
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Derse Katılım,Sunum
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Derse Katılım,Sunum
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Sunum
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Sunum
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Sunum
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Derse Katılım,Sınav,Sunum
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Proje,Sunum
Hazırlayan ve Tarih CANSU GÜLEÇ , January 2024
Ders Koordinatörü CANSU GÜLEÇ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AHU ÖZYURT

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders konularına ve projeye genel giriş
2) Yeni İletişim Ortamları ve Yeni Medya Kavramı
3) Medya okur Yazarlığı
4) Yeni Medya ve Etik
5) Yeni Medya ve Etik
6) Yeni Medya ve Siber Güvenlik
7) Yeni Medya ve Siber Güvenlik
8) Yeni Medya ve Siber Zorbalık
9) Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık
10) Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık
11) Dijital Dönüşüm ve Toplum 5.0
12) Web teknolojileri: Web 3.0
13) Yeni Medya ve Pazarlama
14) Genel Değerlendirme
15) Final sınavları
16) Final Sınavları
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar*Jackie Marsh, Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood, 2005, Taylor & Francis Group *Monica T. Whitty and Garry Young, Cyber-psychology, Wiley, 2016 *Lister Martin et. al., New Media: A Critical Introduction, 2003, Routledge, Taylor & Francis Group *Ann Handley, C.C. Chapman, Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, E-books, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business, 2012 *Scott J. Shackelford, Managing Cyber Attacks in International Law, Business, and Relations: In Search of Cyber Peace,2014 *Hoobs R. and More D., Discovering Media Literacy,Sage Publication, 2013 *Yıldız M. and Keengwe J. Media Literacy in the Digital Age, IGI Global,2016
Öğretme TeknikleriSınıf içi tartışmalar ve ödev ve projelerle öğrencilerin derse katılımının sağlanması
Ödev ve ProjelerBlackboard Ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gulecc@mef.edu.tr
: (212) 395 3610
Bu derste %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Akademik sahtekârlık ve intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği’ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 16 1 17
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5