İşletme (İngilizce) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |||||
Ders Kodu | MGMT 546 | |||||
Ders Adı İngilizce | Leadership | |||||
Ders Adı Türkçe | Liderlik | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Özel sektör şirketleri, STK'lar ve akademik yapılar da dahil olmak üzere tüm kuruluşların başarılı performansları çoğunlukla liderlerinin vizyonuna ve iş gücünün yüksek motivasyonuna bağlıdır. Böylece öngörülen sonuçlar, etkili liderliğin uygulanmasıyla gerçeğe dönüştürülebilir. Bu nedenle, katılımcılar için bu kursun ana hedefleri, yüksek performanslı çalışma ekipleri ve organizasyonlar oluşturmak için takım ve organizasyonel liderlik becerilerini öğrenmek, iş tatminini arttırmak için organizasyonlardaki motive edici faktörlere odaklanmak ve hangi durumsal faktörlerin iş tatminini etkileyebileceğini belirlemektir. Etkili bir liderlik tarzı seçmek. | |||||
Ders Açıklaması | Tüm kurumların başarılı bir performans sergilemesi açısından büyük öneme sahip olan çalışan motivasyonunu arttırma ve etkin liderlik konularına odaklanacak olan bu ders, katılımcıların kendi liderlik tarzlarını geliştirmelerine ve bu şekilde kariyerlerinde daha başarılı olabilmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Liderliğin ne olduğunu, ne olmadığını anlayın 2) Bireyleri, ekipleri ve kuruluşları etkili bir şekilde yönetmek için gerekli becerileri kazanmak 3) İşyerinde çalışan motivasyonunu ve iş tatminini nasıl artıracağınızı öğrenmek 4) Kişisel bir liderlik tarzı geliştirmek 5) Her biri için doğru liderlik yaklaşımını bulmak amacıyla kültür veya takipçi özellikleri gibi çeşitli durumsal faktörler arasında ayrım yapabilmek 6) Başlıca geleneksel ve çağdaş liderlik ve motivasyon teorilerini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) | ||||||
2) | ||||||
3) | ||||||
4) | ||||||
5) | ||||||
6) | ||||||
7) | ||||||
8) | ||||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | S | Derse Katılım | |
2) | H | Proje | |
3) | S | Derse Katılım | |
4) | S | Derse Katılım | |
5) | S | Derse Katılım | |
6) | S | Derse Katılım | |
7) | S | Derse Katılım | |
8) | N | ||
9) | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | HANDE KARADAĞ , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi NEVRA BAKER ARAPOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Liderlik Tanımı ve Açıklanması |
3) | Özellikler Yaklaşımı |
4) | Beceriler Yaklaşımı |
5) | Stil Yaklaşımı |
6) | Durumsallık Yaklaşımı |
7) | Durumsallık Teorisi |
8) | Ara Sınav |
9) | Yol-hedef teorisi |
10) | Takım liderliği |
11) | Vaka çalışması |
12) | Vaka Çalışması |
13) | Vaka Çalışması |
14) | Vaka Çalışması |
15) | Final sınav haftası |
16) | Final Sınav Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Harvard Business Review cases (will be provided by the lecturer) • Hurley, Robert F. (2006) “The Decision to Trust”, Harvard Business Review • Solomon, C. Ph.D. “Transactional Analysis Theory: the Basics”, Transactional Analysis Journal • Covey, Stephen M.R. with Merrill, Rebecca R. (2006) “The Speed of Trust”, CoveyLink, LLC • Raines C. and Ewing, L. (2006), “The Art of Connecting” • Porter, ME (1996), “What Is Strategy?”, Harvard Business Review • Ferrazzi, K. and Raz, T. (2005), “Never Eat Alone”, by Keith Ferrazzi. Published by arrangement with Currency Books/Doubleday, a division of Random House, Inc. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ana metodoloji ters çevrilmiş öğrenme olacaktır. Tüm MEF derslerinde olduğu gibi öğretim yöntem ve stratejileri, birbirinizden sorgulama, araştırma ve uygulama yoluyla öğreneceğiniz demokratik bir öğrenme topluluğu oluşturmak için seçilmiştir. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. Bu derste özellikle çevrimiçi materyaller, rehberlik ve takip yoluyla öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak uyarlanabilir bir öğrenme stili kullanılacaktır. Mc Graw Hill'in çevrimiçi öğrenme platformu hem eğitmen hem de öğrenciler tarafından kullanılacaktır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.eu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 20 | 4 | 48 | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |