MGMT 546 LeadershipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MGMT 546
Ders Adı İngilizce Leadership
Ders Adı Türkçe Liderlik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Özel sektör şirketleri, STK'lar ve akademik yapılar da dahil olmak üzere tüm kuruluşların başarılı performansları çoğunlukla liderlerinin vizyonuna ve iş gücünün yüksek motivasyonuna bağlıdır. Böylece öngörülen sonuçlar, etkili liderliğin uygulanmasıyla gerçeğe dönüştürülebilir. Bu nedenle, katılımcılar için bu kursun ana hedefleri, yüksek performanslı çalışma ekipleri ve organizasyonlar oluşturmak için takım ve organizasyonel liderlik becerilerini öğrenmek, iş tatminini arttırmak için organizasyonlardaki motive edici faktörlere odaklanmak ve hangi durumsal faktörlerin iş tatminini etkileyebileceğini belirlemektir. Etkili bir liderlik tarzı seçmek.
Ders Açıklaması Tüm kurumların başarılı bir performans sergilemesi açısından büyük öneme sahip olan çalışan motivasyonunu arttırma ve etkin liderlik konularına odaklanacak olan bu ders, katılımcıların kendi liderlik tarzlarını geliştirmelerine ve bu şekilde kariyerlerinde daha başarılı olabilmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Liderliğin ne olduğunu, ne olmadığını anlayın
2) Bireyleri, ekipleri ve kuruluşları etkili bir şekilde yönetmek için gerekli becerileri kazanmak
3) İşyerinde çalışan motivasyonunu ve iş tatminini nasıl artıracağınızı öğrenmek
4) Kişisel bir liderlik tarzı geliştirmek
5) Her biri için doğru liderlik yaklaşımını bulmak amacıyla kültür veya takipçi özellikleri gibi çeşitli durumsal faktörler arasında ayrım yapabilmek
6) Başlıca geleneksel ve çağdaş liderlik ve motivasyon teorilerini anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Derse Katılım
2) H Proje
3) S Derse Katılım
4) S Derse Katılım
5) S Derse Katılım
6) S Derse Katılım
7) S Derse Katılım
8) N
9) S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi NEVRA BAKER ARAPOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Liderlik Tanımı ve Açıklanması
3) Özellikler Yaklaşımı
4) Beceriler Yaklaşımı
5) Stil Yaklaşımı
6) Durumsallık Yaklaşımı
7) Durumsallık Teorisi
8) Ara Sınav
9) Yol-hedef teorisi
10) Takım liderliği
11) Vaka çalışması
12) Vaka Çalışması
13) Vaka Çalışması
14) Vaka Çalışması
15) Final sınav haftası
16) Final Sınav Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Harvard Business Review cases (will be provided by the lecturer) • Hurley, Robert F. (2006) “The Decision to Trust”, Harvard Business Review • Solomon, C. Ph.D. “Transactional Analysis Theory: the Basics”, Transactional Analysis Journal • Covey, Stephen M.R. with Merrill, Rebecca R. (2006) “The Speed of Trust”, CoveyLink, LLC • Raines C. and Ewing, L. (2006), “The Art of Connecting” • Porter, ME (1996), “What Is Strategy?”, Harvard Business Review • Ferrazzi, K. and Raz, T. (2005), “Never Eat Alone”, by Keith Ferrazzi. Published by arrangement with Currency Books/Doubleday, a division of Random House, Inc.
Öğretme TeknikleriAna metodoloji ters çevrilmiş öğrenme olacaktır. Tüm MEF derslerinde olduğu gibi öğretim yöntem ve stratejileri, birbirinizden sorgulama, araştırma ve uygulama yoluyla öğreneceğiniz demokratik bir öğrenme topluluğu oluşturmak için seçilmiştir. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. Bu derste özellikle çevrimiçi materyaller, rehberlik ve takip yoluyla öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak uyarlanabilir bir öğrenme stili kullanılacaktır. Mc Graw Hill'in çevrimiçi öğrenme platformu hem eğitmen hem de öğrenciler tarafından kullanılacaktır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.eu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 20 4 48
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5