PSYC 472 Readings and Research in I/O Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 472
Ders Adı İngilizce Readings and Research in I/O Psychology II
Ders Adı Türkçe Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Okuma ve Araştırma II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 186 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 205 - Research Methods I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Kayıt Kısıtlamaları 4. sınıf psikoloji lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Endüstri ve organizasyon psikolojisinin temel alanlarının ileri düzeydeki teorik altyapısına aşina olmak ve bunları psikolojik araştırma uygulamalarına entegre edebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, iş yerinde çeşitlilik ve aidiyet konuları çerçevesinde yapılacak ileri derece okuma ve araştırmaları kapsamaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin işyerindeki çeşitlilik ve aidiyet kavramları kapsamında bu bilgileri teoriye dökme ve yönetme konuları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) çeşitlilik ve katılım yönetiminin gelişimini bilmek;
2) bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek;
3) bilimsel araştırma yürütmek;
4) araştırma bulgularını SPSS / JASP / JAMOVI aracılığıyla değerlendirmek;
5) araştırma bulgularını ampirik bir formatta yazmak;
6) psikolojik teorileri ve araştırmaları uygun etik formatta tartışmak ve sunmak;
7) Başkalarının bakış açılarına entelektüel hoşgörü ve saygı göstermek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Derse Katılım
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Ödev,Laboratuvar,Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Laboratuvar,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Laboratuvar,Proje
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Laboratuvar,Proje
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Laboratuvar,Proje
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Ödev,Laboratuvar,Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev,Proje
Hazırlayan ve Tarih ARZU KARAKULAK , November 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. DİLEK USLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Çeşitlilik üzerine sosyolojik ve psikolojik bakış açıları
2) Küresel bağlamda liderlik ve çeşitlilik
3) İşyerinde çeşitlilik yönetimi politikası ve uygulamaları
4) İşyerinde cinsiyet eşitliği
5) İşyerinde ırk ve etnik köken
6) İşyerinde yaş çeşitliliği
7) Tekrar
8) Vize sınavı
9) İşyerinde engelliler
10) İşyerinde dini çeşitlilik
11) İşyerinde cinsel azınlıklar
12) İşyerinde kesişimsellik
13) Çeşitlilik yönetiminin geleceği
14) Tekrar
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSyed, J., & Ozbilgin, M. (2019). Managing diversity and inclusion: An international perspective. SAGE Publications Limited. Ayrıca ders içi makaleler olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders "flipped learning" formatında işlenilecektir. Öğrencilere her hafta okuma materyalleri dağıtılacaktır. Ders süresince öncelikle öğrencilerin bu makalelerdeki temel kavramların anlamı pekiştirilecektir. Her hafta belirli sayıda öğrenci makaleyle ilgili tartışma soruları oluşturmakla sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik altyapıları temel alınarak tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler literatür tarama becerilerinin yanı sıra SPSS'de kodlama ve analiz becerilerini de geliştirmeyi öğrenecekler. Öğrencilerin hazırlık materyallerine hakim olmak için yeterli zaman ayırarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenecektir. Ben eğitmen olarak her ders için yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum. Bu ders Psikoloji son sınıf öğrencilerine yöneliktir.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, etki değeri yüksek olan bir psikoloji dergisinde yayınlanan bir makaleye yönelik ders-içi tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Bu makalelere dayanarak sunum yapmaları ve tartışma soruları sunmaları istenecektir. Öğrencilerden ayrıca veri toplamaları, kodlayıp analiz etmeleri ve bu analizlere dayanarak APA formatında ampirik bir makale yazmaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler topladıkları verileri girip analiz etmenin yanı sıra ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak için SPSS/JASP/JAMOVI ile çalışacaklar.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden o haftanın sınıf oturumundan önce her haftanın makalelerini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayalı olacaktır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 30
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karakulaka@mef.edu.tr

Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler, derse alınmayacaklardır ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanmış bir sınavı kaçırmaları durumunda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için bir telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. Kopya çekme, yalan söyleme ve hile yapma gibi her türlü davranış, intihal dahil olmak üzere, dürüstlük ihlali olarak kabul edilir ve kesinlikle tolerans gösterilmeyecektir. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 4 126
Uygulama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 2 6 2 6 28
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü/25 7.4
AKTS 7.5