Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | PSYC 472 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in I/O Psychology II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Okuma ve Araştırma II | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 186 saat | ||||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | 4. sınıf psikoloji lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Endüstri ve organizasyon psikolojisinin temel alanlarının ileri düzeydeki teorik altyapısına aşina olmak ve bunları psikolojik araştırma uygulamalarına entegre edebilmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, iş yerinde çeşitlilik ve aidiyet konuları çerçevesinde yapılacak ileri derece okuma ve araştırmaları kapsamaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin işyerindeki çeşitlilik ve aidiyet kavramları kapsamında bu bilgileri teoriye dökme ve yönetme konuları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) çeşitlilik ve katılım yönetiminin gelişimini bilmek; 2) bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek; 3) bilimsel araştırma yürütmek; 4) araştırma bulgularını SPSS / JASP / JAMOVI aracılığıyla değerlendirmek; 5) araştırma bulgularını ampirik bir formatta yazmak; 6) psikolojik teorileri ve araştırmaları uygun etik formatta tartışmak ve sunmak; 7) Başkalarının bakış açılarına entelektüel hoşgörü ve saygı göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Ödev,Laboratuvar,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Laboratuvar,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Laboratuvar,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Laboratuvar,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Laboratuvar,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Ödev,Laboratuvar,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | ARZU KARAKULAK , November 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. DİLEK USLU |
Hafta | Konu |
1) | Çeşitlilik üzerine sosyolojik ve psikolojik bakış açıları |
2) | Küresel bağlamda liderlik ve çeşitlilik |
3) | İşyerinde çeşitlilik yönetimi politikası ve uygulamaları |
4) | İşyerinde cinsiyet eşitliği |
5) | İşyerinde ırk ve etnik köken |
6) | İşyerinde yaş çeşitliliği |
7) | Tekrar |
8) | Vize sınavı |
9) | İşyerinde engelliler |
10) | İşyerinde dini çeşitlilik |
11) | İşyerinde cinsel azınlıklar |
12) | İşyerinde kesişimsellik |
13) | Çeşitlilik yönetiminin geleceği |
14) | Tekrar |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Syed, J., & Ozbilgin, M. (2019). Managing diversity and inclusion: An international perspective. SAGE Publications Limited. Ayrıca ders içi makaleler olacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders "flipped learning" formatında işlenilecektir. Öğrencilere her hafta okuma materyalleri dağıtılacaktır. Ders süresince öncelikle öğrencilerin bu makalelerdeki temel kavramların anlamı pekiştirilecektir. Her hafta belirli sayıda öğrenci makaleyle ilgili tartışma soruları oluşturmakla sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik altyapıları temel alınarak tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler literatür tarama becerilerinin yanı sıra SPSS'de kodlama ve analiz becerilerini de geliştirmeyi öğrenecekler. Öğrencilerin hazırlık materyallerine hakim olmak için yeterli zaman ayırarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenecektir. Ben eğitmen olarak her ders için yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum. Bu ders Psikoloji son sınıf öğrencilerine yöneliktir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, etki değeri yüksek olan bir psikoloji dergisinde yayınlanan bir makaleye yönelik ders-içi tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Bu makalelere dayanarak sunum yapmaları ve tartışma soruları sunmaları istenecektir. Öğrencilerden ayrıca veri toplamaları, kodlayıp analiz etmeleri ve bu analizlere dayanarak APA formatında ampirik bir makale yazmaları istenecektir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler topladıkları verileri girip analiz etmenin yanı sıra ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak için SPSS/JASP/JAMOVI ile çalışacaklar. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden o haftanın sınıf oturumundan önce her haftanın makalelerini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayalı olacaktır. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karakulaka@mef.edu.tr Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler, derse alınmayacaklardır ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanmış bir sınavı kaçırmaları durumunda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için bir telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. Kopya çekme, yalan söyleme ve hile yapma gibi her türlü davranış, intihal dahil olmak üzere, dürüstlük ihlali olarak kabul edilir ve kesinlikle tolerans gösterilmeyecektir. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 4 | 126 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 2 | 6 | 28 | ||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 186 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.4 | ||||||
AKTS | 7.5 |