Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | ME 299 | ||||
Course Title in English | Mechanical Engineering Practice I | ||||
Course Title in Turkish | Makina Mühendisliği Pratiği I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Internship | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall,Summer School | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 80 hours per semester | ||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Minimum three semesters of engineering education | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To practice basic science, engineering and design concepts in a company operating in a field related to mechanical engineering. | ||||
Course Description | This internship provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of type of works mechanical engineers do in a company, practice in product design, research, development and manufacturing by working for minimum 20 working days. Interns get actively involved in a company to develop self-learning skills in engineering in office or manufacturing environment. | ||||
Course Description in Turkish | Bu staj öğrencilerin; makina mühendislerinin şirketlerde ne tür işler yaptığına dair fikir edinmelerini, üniversite öğrendikleri teknik bilgileri ürün geliştirme, tasarım, AR-GE ve imalat şirketlerinde en az 20 iş günü çalışmak sureti ile uygulama, öğrenme ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) describe a mechanical engineering activity, its performance indicators and point out problematic issues based on an analysis of related data/information 2) organize and deliver effective written, virtual, and graphical communication in a self-contained report; 3) explain professional, ethical responsibilities and impacts of mechanical engineering solutions/activity in a global, economic, environmental and societal context; 4) describe, explain and evaluate composition, organization, and performance of a team; 5) identify and explain additional knowledge, skills, and attitudes that would be appropriate for professional practice; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Spring,Fall,Summer School |
Name of Instructor | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Students write their report |
2) | Students write their report |
3) | Students write their report |
4) | Draft Submission |
5) | Draft Submission |
6) | Draft Submission |
7) | Draft Submission |
8) | Students receive feedback on report – pass / resubmit |
9) | Students re-write their report |
10) | Students re-write their report |
11) | Resubmission due |
12) | Evaluation |
13) | Evaluation |
14) | Evaluation |
15) | Evaluation |
16) | Letter grade assessment |
Required/Recommended Readings | MEF University Engineering Faculty and Mechanical Engineering Program Internship Regulations | |||||||||
Teaching Methods | None | |||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||
Computer Use | Report writing | |||||||||
Other Activities | None | |||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Instructor’s office and phone number: 5th Floor 543 office hours: Thursday / Friday 13:00 – 14:00 email address: cinara@mef.edu.tr Internship Regulations: Engineering Faculty and Mechanical Engineering Program Internship Regulations. Available on the Blackboard and MEF University web Internship Report Rules: Report should be written in English in the format required by the Faculty of Engineering. Report template available on the Blackboard. Company Survey Results: Student is responsible to bring company evaluation survey. It should be filled out and sealed by the responsible person in the company; and delivered to MEF University in the closed envelope. Academic integrity: All students of MEF University are expected to be honest and comply with academic integrity. Students are expected to do their own work and neither give nor receive unauthorized assistance. Disciplinary action will be taken in case of suspicion. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Rapor Teslimi | 4 | 2 | 16 | 2 | 80 | ||
Total Workload | 80 | ||||||
Total Workload/25 | 3.2 | ||||||
ECTS | 3 |