ELT 115 Oral Communication IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELT 115
Ders Adı İngilizce Oral Communication I
Ders Adı Türkçe Oral Communication I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu lisans dersi, İngilizce öğretmeni adaylarının iletişimsel yeterlilik alanlarındaki gelişimi için tasarlanmıştır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, İngilizce dili öğretimini de içeren çeşitli bağlamlarda öğretme ve öğrenmeyi destekleme potansiyeline odaklanarak sözlü iletişimin yönlerini keşfedeceklerdir. Öğrenciler uygulamalı etkinlikler ve projelerle meşgul olacak, sözlü üretim ve anlama için öğrenme teknikleri kullanacak ve iletişimsel yeterliliğin kazanılmasını kolaylaştıracak görevler tasarlamalarına olanak tanıyacak. Pragmatik ve söylemsel yeterlilik konusunda farkındalık yaratan, bunların bütünsel ve eleştirel bir şekilde anlaşılmasını kolaylaştıran görevlere vurgu yapılacaktır. Kursun sonunda öğrenciler, gelecekteki sınıfları için sözlü konuşmanın karmaşık dinamiklerini ve yaratıcılığını vurgulayan etkileşimli görevler oluşturmak için gerekli iletişimsel uzmanlığa sahip olacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1)
2) ---
3)
4)
5)
6)
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır.
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir.
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür.
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır.
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar.
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular.
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar.
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır.
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser.
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır.
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar.
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar.
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. S Sınav
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. N
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. N
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. N
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. N
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. N
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. N
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. N
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. S Proje
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. N
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. S Proje
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. N
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. S Proje
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. H Ödev,Sunum,Proje
Hazırlayan ve Tarih SELMAN ECEVİT , December 2023
Ders Koordinatörü HATİME ÇİFTÇİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İREM FİLİZ KORMAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sokmeneri@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 3 4 3 21
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5