PCG 316 Learning DisabilitiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 316
Ders Adı İngilizce Learning Disabilities
Ders Adı Türkçe Öğrenme Bozuklukları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 228 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PCG 214 - Developmental Psychology II
EDS 103 - Educational Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psychology of Learning Developmental Psychology II
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Okul ortamında bu sorunlara müdahale edebilmek için öğrenme güçlüklerini anlamak
Ders Açıklaması Öğrenciler bu derste öğrenme güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir, dil ve süreçlerindeki eksikliklerinin akademik başarı ve sosyal ilişkileri nasıl etkilediğini anlar; okuma güçlüğü, yazma güçlüğü, matematik güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir; öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını anlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihsel ve güncel eğilimleri anlamak ve takdir etmek;
2) Öğrenme güçlüğünün özelliklerini, türlerini ve yaygınlığını tanımlayın ve açıklayın
3) Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklamak
4) Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlamak
5) Belirli öğrenme güçlüklerinin ve/veya DEHB ve disleksi dahil öğrenme sorunlarının etiyolojisini ve olası tedavi seçeneklerini bilmek
6) Öğrenme güçlüğü olan çocuk ve gençlerin değerlendirilmesine ilişkin özel terminoloji kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Sınav
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. H Ödev
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. S Sınav
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. S Ödev
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. S Sınav
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. CAVİT YEŞİLDAĞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Müfredat Temel Kavramları
1)
2) Öğrenme Güçlüğüne Giriş Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
3) Erken Çocuklukta Önleme ve Müdahale Ergenlik ve Yetişkinlikte Geçiş Programlaması
4) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Biliş, Üstbiliş ve Bellek
5) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
6) Ebeveynler ve Aileler Eğitim Yaklaşımları
7) Konuşma Dilinde Zorluk Yaşayan Öğrenciler
8) Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
9) Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
10) Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
11) Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
12) Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler
13) Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler
14) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Sınıflarına Katılımı
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma.
Öğretme TeknikleriDers
Ödev ve Projeler 2 Dergi Eleştirmeni: %15 Proje Belgesi: %15
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 14
Sunum 3 % 24
Projeler 3 % 24
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 18
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
Cavit Yeşildağ

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 3 0 0
Sunum / Seminer 3 8 24 96
Proje 3 8 24 96
Final 1 16 2 18 36
Toplam İş Yükü 228
Toplam İş Yükü/25 9.1
AKTS 4