Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PCG 316 | |||||
Ders Adı İngilizce | Learning Disabilities | |||||
Ders Adı Türkçe | Öğrenme Bozuklukları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 228 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PCG 214 - Developmental Psychology II EDS 103 - Educational Psychology |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psychology of Learning Developmental Psychology II | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Okul ortamında bu sorunlara müdahale edebilmek için öğrenme güçlüklerini anlamak | |||||
Ders Açıklaması | Öğrenciler bu derste öğrenme güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir, dil ve süreçlerindeki eksikliklerinin akademik başarı ve sosyal ilişkileri nasıl etkilediğini anlar; okuma güçlüğü, yazma güçlüğü, matematik güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir; öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını anlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihsel ve güncel eğilimleri anlamak ve takdir etmek; 2) Öğrenme güçlüğünün özelliklerini, türlerini ve yaygınlığını tanımlayın ve açıklayın 3) Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklamak 4) Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlamak 5) Belirli öğrenme güçlüklerinin ve/veya DEHB ve disleksi dahil öğrenme sorunlarının etiyolojisini ve olası tedavi seçeneklerini bilmek 6) Öğrenme güçlüğü olan çocuk ve gençlerin değerlendirilmesine ilişkin özel terminoloji kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SERVET ALTAN , February 2024 |
Ders Koordinatörü | SERVET ALTAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. CAVİT YEŞİLDAĞ |
Hafta | Konu |
1) | Müfredat Temel Kavramları |
1) | |
2) | Öğrenme Güçlüğüne Giriş Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri |
3) | Erken Çocuklukta Önleme ve Müdahale Ergenlik ve Yetişkinlikte Geçiş Programlaması |
4) | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Biliş, Üstbiliş ve Bellek |
5) | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu |
6) | Ebeveynler ve Aileler Eğitim Yaklaşımları |
7) | Konuşma Dilinde Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
8) | Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
9) | Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
10) | Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
11) | Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
12) | Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
13) | Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler |
14) | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Sınıflarına Katılımı |
15) | Final Sınavı Haftası |
16) | Final Sınavı Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 2 Dergi Eleştirmeni: %15 Proje Belgesi: %15 | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acarmel@mef.edu.tr Cavit Yeşildağ |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 3 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 8 | 24 | 96 | |||
Proje | 3 | 8 | 24 | 96 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | 36 | ||
Toplam İş Yükü | 228 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 9.1 | ||||||
AKTS | 4 |