Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | HUK 222 | ||||||
Course Title in English | Bioethics and Law | ||||||
Course Title in Turkish | Biyoetik ve Hukuk | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | None | ||||||
Overall Educational Objective | To introduce students to the current debates in bioethics and law and to develop their vision on the most debated issues related to these fields. | ||||||
Course Description | The course aims to explore most debated topics concerning bioethics and law, namely procedures on embryos; assisted pregnancy; sperm and egg donations; euthanasia and abortion; the use of stem cells, human cells, animal cells or plant parts for medical, experimental or therapeutical purposes. | ||||||
Course Description in Turkish | Derste embriyo üzerindeki işlemler, taşıyıcı annelik, sperm ve yumurta bağışı, ötenazi, kürtaj ile kök hücre, insan hücresi, hayvan hücresi ve bitkilerin tıbbi, deneysel ya da tedavi edici amaçlarla kullanılması; sağlık hizmetlerine erişim ve ayrimcilik, gıda üretimi gibi biyoetik ve hukukun en çok tartışmalı konularını incelenmesi hedeflenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1. Öğrenci etik ve hukuk kavramlarının kesiştiği alanları kavrar. 2) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 2. Biyoetik ve biyoteknoloji kavramlarının hukuk alanına getirdiği tartışmaları izler, bu konuda kendi görüşünü oluşturur. 3) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Embriyo üzerinde yapılan işlemlerin hukuk düzenine yansımalarını görür. 4) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 4. Bitki, hayvan ve insan hücrelerinin bilimsel araştırmalarda kullanılması konusunda hukuki ve etiksel vizyon geliştirir. 5) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 5. Yaşam hakkına müdahalenin hukuksal boyutunu kavrar. 6) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 6. Gıda üretimi ve tarım ile ilgili temel etik tartışmaları takip eder. 7) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 7. Biyoetik ve Hukuk konularında çok boyutlu bir bakış açısı geliştirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | HW |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | HW |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | HW |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | HW |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | HW |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | HW |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024 |
Course Coordinator | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Hafta | Konu |
1) | Biyoetik hususundaki temel yaklaşım ve ilkeler |
2) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu ilgili meseleler 1: yaşamın başlangıcı |
3) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu ile İlgili Meseleler 2: Ceninin Hakları |
4) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu İlgili Meseleler 3: Kürtaj |
5) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu ile İlgili Meseleler 4: Ölüm Anının Belirlenmesi |
6) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu ile İlgili Meseleler 5: organ bağışı |
7) | Hayatın Başlangıcı ve Sonu ilgili meseleler 6: ötanazi |
8) | Vize haftası |
9) | Biyoteknolojik Gelişme ve Uygulamalar 1: Üremeye Yardımcı Yöntemler; Taşıyıcı Annelik; Sperm, Yumurta, Embriyo bağışları |
10) | Biyoteknolojik Gelişme ve Uygulamalar 2: Embriyo ve Kök Hücre Üzerinde Çalışmalar, Genetik Yükseltme |
11) | Biyoteknolojik Gelişme ve Uygulamalar 3: insan genom projesi, CRISPR/Cas9 ve uygulaması |
12) | Biyoteknolojik gelişme ve uygulamalar 4: İnsan ve Hayvanlar Üzerinde Deneyler, Gen Patentleri |
13) | Sağlık Hizmetlerine Erişimde Ayrımcılık |
14) | Sürdürülebilir Tarım ve Gıda Güvenliğinde Etik Meseleler |
Required/Recommended Readings | Required Materials: Burcu Kalkan Oğuztürk, Türk Medeni Hukuku'nda Biyoetik Sorunlar, İstanbul (son bası). Sevtap Metin, Biyo-Tıp Etiği ve Hukuk, İstanbul (son bası). Articles published in the "Türkiye Biyoetik Dergisi" and other related academic platforms. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical evaluation of the subjects, case studies, evaluation of court decisions on the subject | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
isintanp@mef.edu.tr +902123963600 Office: MEF University Office (5th floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |