Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 325 | ||||
Course Title in English | Parenting | ||||
Course Title in Turkish | Ebeveynlik | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 145 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology or Child and adolescent psychopathology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the theoretical background for parenting science, to be able to use self-reflection techniques and groupwork, to integrate the practical information to daily and professional lives. | ||||
Course Description | The main focus of the course is to read, evaluate and critically discuss relevant theories, reviews, scientific studies, cases and have an in-depth understanding of some selected topics related to parenting. Throughout the course, students are expected to read/discuss various research papers and at the end, to prepare an informative leaflet for parents which addresses an important issue on the topic. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, ilgili teorileri, incelemeleri, bilimsel çalışmaları, vakaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir şekilde tartışmak ve ebeveynlikle ilgili bazı konuları derinlemesine anlamaya odaklanmaktadır. Ders boyunca öğrencilerden çeşitli araştırma makalelerini okumaları/tartışmaları ve sonunda ebeveynlere yönelik, konuyla ilgili önemli bir konuyu ele alan bilgilendirici bir broşür hazırlamaları beklenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ebeveynlikle ilgili güncel konuları tanımlamak 2) Ebeveynliği klinik açıdan incelemek için kullanılan bilimsel ve istatistiksel yöntemleri anlamak 3) Alanla ilgili kilit noktaları anlamak 4) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımını ve bunun benzer konular ile psikolojik belirtiler üzerindeki etkilerini anlamak 5) Teorik bilgiyi uygulamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Exam |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | HW |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | HW |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | HW |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | HW |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | HW |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Project |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Ebeveynlik kavramları |
3) | Ebeveynlik kavramları |
4) | Ebeveynlik araştırmaları: İkili analiz ve aracı değişken modelleri |
5) | Ebeveynliğin nesiller arası aktarımı |
6) | Ebeveynliği psikolojik belirtilerle nasıl ilişkilendiririz? |
7) | Yansıtma Ödevi |
8) | Koruyucu Ruh Sağlığı Ölçümleri kapsamında Sağlıklı Ebeveynlik Uygulamalı Programları |
9) | Olumsuz Çocukluk Çağı Deneyimleri ve Travma |
10) | Ebeveynlik ve Teknoloji |
11) | Evebeynlik ve kardeş meseleleri |
12) | Sunumlar |
13) | Sunumlar |
14) | Özet ve geri bildirim |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | Readings will be shared one week before each class. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | Students are expected to write a reflection paper and read materials related to week’s topic. Students will also be preparing an informative leaflet for parents. | ||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Instructor’s e-mail address: acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 2 | 1 | 15 | ||
Proje | 1 | 12 | 2 | 1 | 15 | ||
Ödevler | 3 | 12 | 2 | 1 | 45 | ||
Total Workload | 145 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |