Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||||
Ders Kodu | ME 479 | |||||||||
Ders Adı İngilizce | Vehicle Design and Simulation | |||||||||
Ders Adı Türkçe | Araç Tasarımı ve Simulasyonu | |||||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||||||
Dönem | Güz | |||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 152 saat | |||||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Lineer Cebir ( MATH211) | |||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lineer Cebir | |||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Kara ve hava araçlarının çarpışma güvenliği, titreşim, aerodinamik ve gürültü konularında tasarım ve analiz metodolojisine ilişkin temel bilgi ve anlayış kazanmak. Hesaplamalı katı mekaniğinde sonlu elemanlar, hesaplamalı akışkanlar dinamiğinde sonlu hacim gibi mühendislik sayısal yöntemleri aracılığıyla hesaplama becerilerinin ve araçlarının kullanımını desteklemek ve geliştirmek. Modern araç mühendisliği programlarında güncel bir trend olarak tasarımda yapı taşı yaklaşımına ve simülasyonda analiz yoluyla sertifikasyon yaklaşımına aşina olmak. | |||||||||
Ders Açıklaması | Bu derste; yer ve hava araçları tasarımı ve simulasyonları endüstriyel pratiklere paralel olarak incelenecektir. Ders kapsamında endüstriyel araç geliştirme programları çerçevesinde üretim ve malzeme seçimi, elektrikli battery sistemleri, araç çarpışma güvenliği, araç aerodinamiği, araç titreşim ve aero-akustiği hesaplamalı numerik yöntemleri kullanılarak uygulamalı analiz edilecektir. Araç güvenliğinde yapısal çarpışma performansı , yolcu güvenliği, araç eğilme ve burulma rijitlik ve doğal frekansları, araç aerodinamğinde araç etrafı akış, sürükleme ve kaldırma kuvvetleri basınç ve hız dağılımı ve bunların aero-akustik olarak komfor etkisi ele alınacaktır. Analiz amaçlı numerik yöntemler olarak sonlu elemanlar ve sonlu hacimler yöntemi kullanılacaktır. Son olarak simulasyon ve test korelasyon prosedürleri ve simulasyon ile araç sertifikasyonu konularında bilgi verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Tasarım metodlarını ve onun yapı taşlarını anlar; 2) Araç geliştirmede malzeme seçimi ve imalatın önemini anlar ve kavrar; 3) Elektrikli araçları ve batarya sistemlerini anlar; 4) Çarpışma, titreşim, aerodinamik, aero-akustik problemleri analiz eder; 5) Analiz sonuçlarını mühendislik yargısını kullanarak yorumlar; 6) Simülasyon ve test arasındaki karşılaştırmayı göz önünde bulundurur,doğrulama ve geçerlilik prosedürlerini anlar; 7) FE ve CFD yazılımlarında modelleme yapar, karmaşık mühendislik problemlerini çözer ve endüstriyel standartlarda proje raporu hazırlar; 8) Mühendislik topluluğunda çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde sunum yapar, proje raporu ve sunumu hazırlar; 9) Bilgisayar simülasyonlarında mesleki sorumluluğu bilir; 10) Bilgisayar destekli mühendislikte analiz metodları ile sonuçları doğrular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , July 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. KIVANÇ ŞENGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Araç Tasarımı genel bakışı, yapı taşı yaklaşımı |
2) | Tasarımda malzeme seçimi ve imalat prensipleri |
3) | Araç Çarpışma Dayanıklılığı ve Yolcu Güvenliği Analizi |
4) | Araç titreşim ve akustik analizi |
5) | Araç dış aerodinamik analizi |
6) | Hesaplamalı sayısal yöntemler sonlu elemanlar, FEA'ya giriş |
7) | Yapısal dinamik analizi, açık ve örtük yöntemleri anlamak, Sonuçların mühendislik değerlendirmesi |
8) | Sonlu hacimde hesaplamalı sayısal yöntemler, CFD'ye giriş |
9) | Akışkanlar dinamiği analizini anlamak, sonuçların mühendislik değerlendirmesi |
10) | Hesaplama yöntemlerinde ve sayısal analizde hatalar |
11) | Simülasyon ve test korelasyonu, analiz yaklaşımıyla doğrulama |
12) | Final projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar bir raporda sunulur |
13) | Final projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar bir raporda sunulur |
14) | Final projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar bir raporda sunulur |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Abaqus 6.14 Dökümanları Bs SIMULIA, http://abaqus.software.polimi.it/v6.14/index.html LS-DYNA R-12 https://www.lstc.com/products/ls-dyna | ||||||
Öğretme Teknikleri | Bilgisayar laboratuarında modelleme ve simülasyonlar için bilgisayar kullanma dersleri/iletişim saatleri Ödevler | ||||||
Ödev ve Projeler | Öğretme yöntemi olarak ev ödevleri ve Bitirme Projesi verilecektir. | ||||||
Laboratuvar Çalışması | Bilgisayar Laboratuvarı | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | FE modelinin ön ve son işlenmesi (FE modelinin hazırlanması ve sonuçların incelenmesi) ve FE modelinin çalıştırılması için bilgisayar kullanılacaktır. Ev ödevleri ve Bitirme Projeleri bilgisayar laboratuarında yapılacaktır. | ||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
sengozk@mef.edu.tr 0536-704-0245 Katılım kuralları: Sınıf katılımı final notunun %14'üne katkıda bulunur. Eksik Ödev: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her ödev, geç teslim yarıyıl sonuna kadar kabul edilecektir. Eksik Final Projesi: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her final projesi, geç teslim final sınav dönemine kadar kabul edilecektir. Eksik Final: Final Sınavı Yok. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 2 | 15 | 15 | 32 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 4 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 152 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |