Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | DSAI 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to DS and AI | ||||
Ders Adı Türkçe | Veri Bilimi ve Yapay Zekaya Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | ||||
Ders Kredileri | 1 AKTS | ||||
Değerlendirme | Geçti / Kaldı | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yapay Zeka ve Veri Biliminin temel kavramlarını öğrenmek ve zeki ajanlar, bilgi temsil etme, öğrenme ve algılama gibi temel unsurlarla tanışmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Yapay Zeka ve Veri Biliminin bazı temel yönlerine kapsamlı bir giriş sağlar. Aşağıdaki konular ele alınmaktadır: Veri Bilimine Giriş, Veri Biliminin Tarihi ve Geleceği, Büyük Veri Analitiği, Veri Görselleştirme, Yapay Zekaya Giriş, Makine Öğrenimi, Sinir Ağları, Derin Öğrenme, Doğal Dil İşleme ve Veri Bilimi ve Yapay Zekanın bazı uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yapay zeka ve veri bilimi ile ilgili temel kavramları ayrıntılı olarak açıklar ve konu ve vaka sunumları aracılığıyla çeşitli dinleyicilerle etkili bir şekilde iletişim kurar; 2) Yapay zeka, veri bilimi ve ilgili teknolojilerle doğrudan ilişkili mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve tartışır, mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkilerini göz önünde bulundurur; 3) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yapay zeka, veri işleme/görselleştirme gibi çağdaş konularla ilgili bir vaka üzerinde bilgi edinir ve bunu sergiler. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | TUNA ÇAKAR , November 2023 |
Ders Koordinatörü | TUNA ÇAKAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Hafta | Konu |
1) | Veri Bilimi Nedir? |
2) | Veri Evreninde Veri Biliminin Yeri |
3) | Etik ve Yetki |
4) | Veri Kaynakları |
5) | Kural Kaynakları |
6) | Veri Bilimi Araçları |
7) | Veri Bilimi için Matematik |
8) | Denetimsiz Öğrenme |
9) | Denetimli Öğrenme |
10) | Veri Biliminde Üretici Yöntemler, Veri Bilimine Etki Etme |
11) | Yapay Zeka ve İş Stratejisi I |
12) | Yapay Zeka ve İş Stratejisi II |
13) | Fırsatları Bulma, Deneyiminizi Sunma |
14) | Çevrimiçi Varlık Oluşturma, Ağ Kurma ve Mülakatlar |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Paylaşılan videolar | ||||||
Öğretme Teknikleri | Yönlendirilmiş kişisel çalışma | ||||||
Ödev ve Projeler | Sunım (%40), Final Sınavı (%60) | ||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
dsai@mef.edu.tr 05309225505 Öğretim üyesinin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 212 395 37 50 Ofis saatleri: Daha sonra belirlenecek E-posta adresi: cakart@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 10 | 1 | 2 | 30 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 10 | 11 | |||
Proje | 1 | 5 | 25 | 30 | |||
Ödevler | 10 | 1 | 2 | 30 | |||
Final | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 1 |